edimax te vertrouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Topicstarter
ok,

binnenkort heb ik met een paar vrienden een lanparty, maar daar hebben we dan nog een paar netwerkkaartjes en een switch nodig. ons oog was gevallen op het merk Edimax voor zowel de kaartjes en de switch, vanwege zijn lage prijs. nu wilde ik graag weten of er hier mensen rondlopen die ervaring hebben met edimax, en dat dan hier ff willen posten, zodat wij weten of we die dingen moeten kopen. :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06
Ik vind zelf dat de netwerkkaartjes van Edimax tot de beste Realtek kaartjes behoren.. stuk beter dan Target enzo..
Met de switches van dat merk heb ik geen ervaring.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb Edimax switches hier wel vaker voorbij zien komen, maar tot nu toe nog geen slechte ervaringen over gelezen.

Lijkt dus wel OK te zijn.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:23 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik heb Edimax switches hier wel vaker voorbij zien komen, maar tot nu toe nog geen slechte ervaringen over gelezen.

Lijkt dus wel OK te zijn.
ik heb een Edimax 8 ports 10/100mbit HUB, enne, niks mis mee heur!!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
nou je moet natuurlijk prijs / kwaliteit afweging maken.

want een 3com is echt wel beter echter ook VEEL duurder dus het is net wat wil je er mee gaan doen, hoevaak en wat wil je er voor uitgeven??

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• wipe-out
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Topicstarter
we willen ermee gaan lannen, zullen dit best een aantal keren gaan doen en de kosten moeten zo laag mogelijk zijn, dus we gaan voor edimax! :)

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Wij hebben zelf net 5 edimax hubs gekocht voor 75 piek per stuk en we hebben er nog geen problemen mee gehad dus prima spul lijkt me

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik heb vorige week een 8 poorts 10/100 Edimax switch gekocht bij Mycom voor 195 piek, en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe geen narigheid mee heb gehad. Ik geef toe dat ik niet getest heb hoe het is om met 8 mensen unreal oid te spelen over dat ding. Maar ik heb hem voorlopig alleen gebruikt om mee te internetten met een 10 Mbps-clientje en tegelijkertijd grote bestanden uit te wisselen tussen twee 100 Mbps-clienten en dat ging zoals het hoort :).

*me hoopt dat hij nog een duidelijk verhaal kan neerzetten na zo'n slome dag :z

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• djmartyn
  • Laatst online: 08-08 08:45
Ik heb zo'n netwerkstarterskit(100 Mbit 5 ports hub + 2 kaartjes)+ extra kaartje gekocht bij mycom en het spul werkt echt top.
In ieder geval beter dan dat coax + 2x 3com isa + 1x intel isa.

Ik kan nu zelfs branden op 12x over het netwerk.

Verwijderd

Ik heb zelf een 10/100 netwerkkaartje van edimax voor m'n adsl-fast abo, en heb tot nog toe niks te klagen.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

* PokkeNoise heeft in thuis netwerk:

1.Edimax Hub 10/100 poort2 werkt niet meer, geen tijd/zin om te checken waarom en nog gaatjes over :)

2.Edimax 10/100 PCI NIC's stuk of 4 al een jaar of 3 en geen probs.
Edimax 10Mb ISA 2 stuks, al jaren en ook geen problemen.

Sinds 1 maand, voor het Internet delen,
3.Edimax Breedband Router/Switch 10/100 BR6004
Aanzetten, instellen en Internetten.
Uplinkje naar de HUB werkt ook.

4.Edimax NE2000 compatibele PCARD voor de schootcompjoeter.

EDIMAX 4 me, goed spul voor een goede prijs.

edit:
4 toegevoegd

? weet jij wat.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nooit problemen mee gehad. Hetzelfde geldt voor kaartjes en HUBjes van LevelOne en Unex. Van Unex heb ik zelf een 8 poorts HUB die al bijna anderhalf jaar zonder klagen zijn werk doet. Geen ervaring met switches van deze merken...

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-07 08:13
Ik heb een edimax switch 8 poorts en een BR6004+ switch en ben er super tevreden mee. Instellen van de router is ook een eitje maar je kunt het je zo moeilijk maken als je wilt. Je kunt bijna alles instellen met dat ding.

Geen problemen mee. :)

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 19:53
Is jullie ervaring nog steeds zo met dit merk ... :?

Ik ben opzoek naar een wireless router en m`n oog is gevallen op de Edimax BR-6104Wg

http://www.edimax.com.tw/html/english/products/BR-6104Wg.htm

Wie heeft hier ervaring mee.
Hij is bij mycom voor € 89,- te koop wat mij geen slechte prijs lijkt.

Wat voor mij het belangrijkste is, is het bereik, gebruiksgemak en installatie gemak, aangezien ik niet echt veel ervaring heb met netwerken.

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

Sorry, maar het kicken van een oud topic voor zoiets heeft dezelfde regels als het openen van zo'n topics: we verwachten van een tweaker dat hij zélf zijn apparatuur uit kan zoeken. Hiervoor heb je het hele internet als bron van informatie. Maar GoT niet ;)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.