Jamo luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
In mijn tijd, toen ik jong was, was Jamo "kijkshop" materiaal. Slecht geluid, meer het boom-boom lekker harde bas materiaal. Dus eigenlijk voor lekker luister plezier gewoon not-done. Mede door de prijsstelling.

Nu lees ik dat tegenwoordig Jamo 1 van de betere merken is. Maar als ik ze zie blijft mij het "kijkshop"-gevoel hangen. Ik heb nog een set Jamo's uit 1998 als proef even aangesloten op mijn Denon, en het geluid was inderdaad K#T.

Hoe staat het echter met het modernere Jamo spul, tegenover HK, Kef et cetera in de klasse 400-800 euro?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Ik heb de jamo S626 HCS3 in combinatie met een onkyo TX-NR 525. Mijn ervaring is eigenlijk heel goed. Ik heb mijn destijds nog afgevraagd of het noodzakelijk zou zijn om nog een sub erbij aan te schaffen. Maar dit blijkt niet nodig te zijn. Voor mij is het bereik van de luidsprekers voldoende.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Mooie speakers van instap tot hogere segment.
Zelf de 606 set gehad en was daar erg blij mee !
Ondertussen een paar NS-F700' s aangeschaft en dan hoor je wel verschil maar voor het geld krijg je een hoop luidspreker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:59

FeaR

In GoT we trust

Dit soort topics biedt mijn inziens geen meerwaarde. Eigenaren van dit merk speakers zullen vrijwel altijd zeggen dat het geen Kijkshop-merk is, je gaat je eigen apparatuur immers niet afkraken tot dat segment. Mensen die niet voor Jamo hebben gekozen zullen (gegronde) redenen hebben dit merk niet gekozen te hebben. Dit soort topics wordt één groot welles-niettes-verhaal. Vandaar is - zoals altijd - het devies om zelf te gaan luisteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat "goed" is is zoals FeaR al zegt altijd een welles-nietes discussie. Ga eens vergelijken met andere speakers op een receiver die je op het oog hebt, of lijkt op wat je zelf hebt. Ga eens luisteren in verschillende prijsklasses, merken, en types en kies op basis van wat jij mooit vindt klinken en wat in jouw prijsklasse past.

Ikzelf heb gekozen niet voor Jamo te gaan maar voor Dali's omdat ik ze mooier vond klinken, rijker, gedetailleerder, maar een beetje rondbladeren op dit forum zal genoeg mensen opleveren die stellen dat je niet voor de Dali's moet gaan maar voor B&W, etc. etc..

Vragen wat andere mooi vinden is niet zo relevant. Wat vind je zelf is de enige relevante vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

Ach, wat is perfect geluid, het ene gehoor is het andere niet, zoals altijd met speakers (en zoals hierboven al aangegeven) moet je er zelf naar opzoek gaan.

Ik zelf al een aantal jaar de Jamo 608 speakers op een Onkyo TX-SR608 versterker en ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen ideale ruimte (zolder, schuin dak) en niet de tijd genomen om de versterker goed in te stellen, maar voor mij is het geluid 'voldoende', want wat is perfect.

Het lawaai wat uit me auto komt klinkt voor mij ook goed (en daar ligt ook voor een flink aantal duiten aan apparatuur in, al zal het in vergelijking al een wereld van verschil zijn.

Ik vind de onkyo 608 speakers in ieder geval geweldig, en als dit goed is zal de rest van het moderne spul ook wel goed zijn.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:49
Het is nog steeds een kijkshop merk, wat dat betreft is onveranderd alleen de kwaliteit schijnt wel erg omhoog te zijn gegaan. Er zijn wel meer alternatieve te vinden zoals Boston acoustics of Dali Zensor 3 om maar wat te noemen. Die BA speakers liggen heel lekker op het gehoor waardoor je er makkelijk uren naar kunt luisteren en ze vallen niet erg op. Heb de Dali's niet gehoord maar denk dat daar een wat meer ''Hifi'' geluid uit komt. (heel subjectief weer) ; ook de Jamo's kun je rustig beluisteren zodat je zelf een oordeel kunt
vormen !

Het komt vaak toch op prijs neer, als je naar Jamo kijkt neem ik aan dat je niet 500 a 1000 euro per speaker wilt uitgeven. Persoonlijk zou ik in de prijsklasse 100 - 400 euro tweedehands gaan kijken, als je dat niet aandurft kan je ook een jong gebruikte speaker op de kop tikken. Voor 800 euro kan je op marktplaats speakers kopen met een nieuwprijs van duizenden euro's/guldens.

[Offtopic : de jamo's uit de vroege jaren 70 met vifa en peerless drivers zijn wel van hoge kwaliteit, in de jaren 80 en 90 ging het mis bij Jamo (zoals bij zoveel merken in die periode)]

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 30-08-2014 12:56 ]

Pagina: 1