Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ZyXEL ZyWALL USG 20 (Security gateway)

Pagina: 1
Acties:

• WY79
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb per ongeluk wat fout gedaan in de instellingen van me security gateway (ZyXEL ZyWALL USG 20). Ik heb nou geen internet meer. Wat moet ik instellen als ip adres? (Bij wan1) Zie afbeelding.

http://i62.tinypic.com/30982oo.jpg

Ik heb het nou voor mekaar met de EnGenius ECB350. Alleen die moet ik alleen nog instellen in me security gateway. Welke instellingen moet ik doen in me security gateway?
Ik heb de EnGenius ECB350 aangesloten op de poort LAN/DMZ p4. Die is nog inactief zag ik als ik ben ingelogt op de security gateway.

[ Voor 3% gewijzigd door WY79 op 29-08-2014 09:51 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Kun je een grote plaatje posten? Want het is te klein om te lezen.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Dat hangt af van wat je van de provider hebt opgekregen. Krijg je een dynamisch adres of moet je iets statisch invullen. Heb je nog een router staan die next-hop is of een PPPoE verbinding wellicht? Wij kunnen natuurlijk niet weten welke IP instellingen je moet doen. Dat hangt af van je abonnement.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• WY79
@mbaltus,

Bedankt voor je reactie. Ik zal contact opnemen met de KPN.
Maar hoe zit het met de instellingen van de EnGenius ECB350? Hoe stel ik die in bij me security gateway?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste WY79,

Ik denk dat je Gathering of Tweakers verwart met een helpdesk / afdeling systeem- en netwerkbeheer. We hebben geen glazen bol, we kennen je omgeving niet en de informatie die vanuit jou wordt aangeleverd is dusdanig karig dat we bijna wonderen moeten kunnen verrichten om je te helpen.

Ik begrijp dat je nu eindelijk je Access Point functionaliteit op EnGenius aan de praat hebt gekregen. Blijkbaar werkt nu het Internet niet. Maar vertel a.u.b. hoe je netwerk er globaal nu uitziet, wanneer je wel verbinding hebt, en wanneer niet. Vertel a.u.b. iets meer in detail de gebruikte IP adressen en wat voor adressen de client heeft.

Je hebt er (nog) niet heel veel verstand van, dat is wel duidelijk, maar jij bent diegene die ons kan voorzien van informatie om het voor ons wat duidelijker te krijgen.

• WY79
@Equator,

Ik verward Gathering/Tweakers niet met een helpdesk. Ik vraag gewoon enige hulp. Er zijn vast, en die zijn er zeker, mensen met wat meer kennis over hoe je een netwerk aanlegt of inmekaar zit.
En ik stel vragen op dit forum, omdat het gratis is. Als ik KPN moet laten komen, moet je daar voor betalen. ;)
Ik weet ook dat je meer informatie nodig hebt, en ik was bezig dat in te winnen.
Ik heb inmiddels contact gehad met de KPN, weet nu wat het ip adres is.

Het ip adres wat gebruikt wordt is: 188.204.66.113
Het internet is er weer, alleen valt het nog steeds weg als ik verbinding maak. Maar dat kan ik vast zelf oplossen. Het heeft met een DNS server te maken, maar als iemand daar een tip of een oplossing voor kan geven, dat zou mooi zijn.

Het ip adres van de access point (EnGenius ECB350) is: 192.168.1.201.

Als ik nog te weinig info heb gegegen, meld het gerust.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Heb je remote toegang? Ik begreep uit het Engenius topic dat het bedrijfsmatig is namelijk. Anders krijg je nu antwoorden en kun je er pas maandag mee aan de slag.

U+

• WY79
@Jeroen_ae92,

Ik heb geen remote toegang. Maar met de antwoorden die ik nu, morgen en overmorgen (misschien) krijg kan ik dan maandag wel mee verder. ;-)

Inmiddels heb ik weer internet.
Maar kan iemand mij nog helpen met het instellen van de EnGenius ECB350 in de ZyXELL ZyWALL USG 20?

[ Voor 96% gewijzigd door WY79 op 01-09-2014 21:15 ]

Pagina: 1