Ik ben nu al twee dagen aan het proberen om mijn netwerk (weer) goed te krijgen. Ik heb een nieuwe modem van Ziggo ontvangen en heb mijn eigen router als acces point (bridge) ingesteld op de eerste verdieping. Wifi is daar ingeschakeld omdat de ziggo modem niet sterk genoeg is. Ik kan overal internetten, maar het benaderen van mijn NAS geeft problemen. Hier een overzicht van mijn situatie:

Ik wil graag op zowel wifi1 als wifi2 gebruik maken van de DLNA van de NAS. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb gisteren ook geprobeerd om overal hetzelfde SSID te gebruiken, maar dat bracht geen oplossing. Mocht ik essentiele informatie over het hoofd gezien hebben, laat het weten en dan pas ik het aan.

- Vierkant = bedraad aangesloten, rondje = draadloos (uiteraard heb ik nog meer draadloze apparaten maar deze doen nu even niet ter zake)
- Wifi2 is trouwens met SSID van wifi1 maar dan met een '2' erachter.
- Eigen router heeft statisch IP dat buiten de DHCP-range ligt (192.168.178.2)
- NAS heeft statisch IP dat buiten de DHCP-range ligt (192.168.178.5)
- Subnet, DNS en default gateway zijn, waar mogelijk, overal gelijk gezet.
- Ziggo modem heeft DHCP aanstaan
Ik wil graag op zowel wifi1 als wifi2 gebruik maken van de DLNA van de NAS. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb gisteren ook geprobeerd om overal hetzelfde SSID te gebruiken, maar dat bracht geen oplossing. Mocht ik essentiele informatie over het hoofd gezien hebben, laat het weten en dan pas ik het aan.