Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparaten niet gevonden in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 09:34
Ik ben nu al twee dagen aan het proberen om mijn netwerk (weer) goed te krijgen. Ik heb een nieuwe modem van Ziggo ontvangen en heb mijn eigen router als acces point (bridge) ingesteld op de eerste verdieping. Wifi is daar ingeschakeld omdat de ziggo modem niet sterk genoeg is. Ik kan overal internetten, maar het benaderen van mijn NAS geeft problemen. Hier een overzicht van mijn situatie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23509925/Tekening1.jpg
  • Vierkant = bedraad aangesloten, rondje = draadloos (uiteraard heb ik nog meer draadloze apparaten maar deze doen nu even niet ter zake)
  • Wifi2 is trouwens met SSID van wifi1 maar dan met een '2' erachter.
  • Eigen router heeft statisch IP dat buiten de DHCP-range ligt (192.168.178.2)
  • NAS heeft statisch IP dat buiten de DHCP-range ligt (192.168.178.5)
  • Subnet, DNS en default gateway zijn, waar mogelijk, overal gelijk gezet.
  • Ziggo modem heeft DHCP aanstaan
Ik heb op Wifi1 twee netwerkspeakers staan. Mijn iPad (wifi1) ziet deze speakers, maar de mediaspelers niet. De netwerkspeakers kunnen geen gebruik maken van de DLNA van de NAS omdat deze niet getoond wordt. Mijn iPhone op wifi2 ziet de speakers niet, maar ziet wel weer mijn twee mediaspelers (die op beide wifi-netwerken aangemeld zijn). Op die mediaspeler kan ik wel gebruik maken van de DLNA van de NAS.

Ik wil graag op zowel wifi1 als wifi2 gebruik maken van de DLNA van de NAS. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb gisteren ook geprobeerd om overal hetzelfde SSID te gebruiken, maar dat bracht geen oplossing. Mocht ik essentiele informatie over het hoofd gezien hebben, laat het weten en dan pas ik het aan.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Is de kabel van je Ziggo modem toevallig aangesloten op de WAN poort van je Linksys? Zo ja, steek deze eens in een LAN poort.

• Crowbar
Dat is inderdaad het geval, ik ga dat vanavond (als ik thuis ben) aanpassen.

EDIT: kabel aangepast, maar helaas geen verbetering. Ook niet na reboot modem en router. Nu heb ik het wifi(1) signaal van de modem uitgeschakeld zodat ik alleen wifi2 over heb. Nu werkt alles weer zoals eerst, alleen is het wifibereik van de router ook niet dermate goed.

Vraag is nu: hoe schakel ik wifi1 zó in, dat ik 1 draadloos netwerk heb via de 2 verschillende routers en waarbij ik altijd gebruik kan maken van de DLNA-servers in het netwerk.

[ Voor 75% gewijzigd door Crowbar op 30-08-2014 12:15 ]

• Crowbar
Subtiel schopje. Linksys Ea2700 regelt momenteel als enige het WiFi-gebeuren. Geen issues meer met DNLA of wat dan ook. Downside: bereik is niet optimaal. WiFi van Ziggo aan (zelfde SSID): einde oefening, geen connectie meer met netwerk speakers of de synology.

Wat gaat er verkeerd en hoe kan ik het oplossen?