• stijnvddonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Hallo,

Ik ben de computer van een vriend van mij aan het maken. nou hebben we deze helemaal aangesloten maar gebeurt er niks. de voeding werkt want deze heb ik nog getest in een andere pc en die start gelijk op. Maar als ik deze op het nieuwe moederbord aansluit gebeurt er niks. De voeding draait niet er branden geen lampjes op het moederbord en als ik m aanzet gaan er ook geen fans draaien..
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Gr
Stijn

Verwijderd

Helaas, ik heb geen glazen bol.
Begin eens met een duidelijke uitleg, wat is de reden van de reparatie?
Geef ook de volledige specificaties van het systeem, zijn alle kabels goed aangesloten?
Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Als die helemaal niks doet kan het ook kortsluiting zijn (goede voeding heeft een beveiliging hiervoor, en dan gaat je PC niet aan ipv dat er iets doorbrand).

Nu geef je redelijk weinig informatie over de gebruikte hardware, maar ik zou eerst eens de PC uitbouwen (spullen aansluiten buiten de PC kast...op een kartonnen doos ofzo) en kijken wat er dan gebeurt.
Mogelijk dat een (of meerdere) afstandsbusje(s) niet goed staan.

Let ook op of je de juiste stekkers gebruikt voor bepaalde componenten. Nu hoort het eigenlijk niet te passen, maar het is toch sommige mensen gelukt om bijvoorbeeld een 8-pin PCI-e stekker in de 8-pin CPU connector te drukken en andersom.

• stijnvddonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Dank voor de reacties.
Ik heb m er al een RMA voor gemaakt.
Heb dit probleem al eerder meegemaakt.

Gr