Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben gisteravond te weten gekomen dat ik bij curse.com een tweede plaats in hun wedstrijd gewonnen heb.
Ik heb hen gemailed met de vraag of het een probleem was dat ik geen US resident ben en ik kreeg als antwoord dat dit geen probleem was: Ik moet gewoon een document (affidavit) invullen en dit laten notarizeren.

Dit verwart me echter: Ik ben niet 100% zeker wat dit notarizeren inhoudt omdat google er niet echt eenduidige informatie over teruggeeft. Staat dit in ons land gekend als legaliseren? En waar kan ik terecht om dit te laten doen? Op de ene plaats lees ik dat een notaris dit kan doen, op de andere staat dat ik bij de FOD Justitie moet zijn (en dus tijdens de kantooruren in Brussel moet geraken). Nog andere plaatsen zeggen dat banken dit als service aanbieden, maar dat zijn dan weer buitenlandse sites.

Is er iemand gekend met wat "notarizing" nu juist inhoudt en wat de gemakkelijkste manier is om dit te doen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Gewoon met dat document naar een notaris en het laten afstempelen en laten voorzien van een handtekening van de notaris. Komt overeen met je handtekening legaliseren, kost een paar tientjes.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In Nederland: http://birdbuzznl.files.w...it-in-the-netherlands.pdf (kort samengevat: ga naar een notaris).

Misschien is een dergelijke beschrijving ook voor België te vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat je zoekt is een apostille of legalisatie. Dat wordt (in ieder geval in Nederland) gedaan door de Rechtbank; een notaris heeft er niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een legalisatie kan in Belgie gelukkig wel door een notaris gedaan worden. Heeft me 18 euro gekost. Bedankt voor de uitleg mensen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:25
Zal ik maar de eerste zijn, Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:45

dlmh

Lo-Fi

En wat voor orde van grootte moet ik denken dat al deze moeite waard is O-)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:25
Ik zie 500 dollar staan... is 18 euro wel de moeite dunkt mij :P
Pagina: 1