Toon posts:

Welke browser als IE niet in Windows zat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 1: Zouden jullie Internet Explorer blijven gebruiken, als deze niet in Windows zat gebakken?

Vraag 2: Wat zou een werkbaar alternatief kunnen zijn voor Internet Explorer? Dus een browser waarbij je geen consessies hoeft te doen, omdat dit of dat niet werkt of omdat het niet stabiel is.

Mijn mening:

1) Ik zou bij Internet Explorer blijven simpelweg omdat die goed functioneert. Bij Netscape en Opera die ik geprobeerd heb, waren er toch teveel problemen. Sites werden niet of niet goed weergegeven en de stabiliteit van Netscape 6 is om te huilen.

2) Die ben ik nog niet tegengekomen. Netscape 6 viel zwaar tegen en Opera 5 is het ook niet (vind ik).

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
1) jah ik zou voor IE kiezen... want hij draait gewoon goed... als je de updates zo nu en dan een beetje bijhoud is het ook nog makkelijk en gebruiksvriendelijk..

2) alternatief? heb ik niet echt.. :)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17
IE

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Alles behalve Netscape, dus:
Alternatief=Opera

Aye aye captain

Verwijderd

Opera 5,11 :9~ :9~

Gebruik het nu 3 weken en vind het erg goed

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) IE
2) Mozilla (nog wel!)

Ik heb IE al eens uit winME en 98 gesloopt en daarna weer als 'standalone' geinstalleerd..

Mozilla omdat het geen IE is. Zodra Mozilla op 0.9.5 zit wordt het serieus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 22:43 schreef Premium het volgende:
Vraag 1: Zouden jullie Internet Explorer blijven gebruiken, als deze niet in Windows zat gebakken?
Als IE niet in windows gebakken zou zitten zou netscape door ontwikkeld zijn en zou ik dus nu Netscape 8.0 of Netscape 9.0 ofzo gebruiken.

Door de koppelverkoop van IE en windows voor een gezamelijke prijs is de complete browsermarkt vernield.

Tja, en IE kost iets van 100 gulden waarvoor je betaalt bij aanschaf van windows en MSoffcie. DoJ heeft nl ooit eens uitgerekend dat een kale win9x 50 piek zou moeten kosten.

IE = fl.100,=
OS = fl.50,=
Windows = OS+IE = fl.150,=

/me heeft btw nog nooit IE op zijn PC's thuis gehad.
En ik lijkt me ook zeer sterk dat ik het ooit ga installeren. Mogen ze het eerst wel wat veiliger, gebruiksvriendelijker maken. En niet te vergeten klantvriendelijker.
Vraag 2: Wat zou een werkbaar alternatief kunnen zijn voor Internet Explorer? Dus een browser waarbij je geen consessies hoeft te doen, omdat dit of dat niet werkt of omdat het niet stabiel is.
Galeon :9 , Mozilla, Netscape 4.7x, Netscape 6.x, Konqueror, Opera, lynx.

Ik vind alles eigenlijk wel werkbaarder dan IE. :)

Alleen lynx is met flash wat minder :'(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Continu moet ik eigenlijk kotsen op die Multiple-Sclerose programma's. Het is wel behelpen. Maar wonder boven wonder blijft het draaien en krijg ik het zelf met minimale inspanning steeds weer aan de praat.

Van de browsers die ik heb gehad (Netscape, Opera, Internet Explorer, blah blah blah) werkt IE nog het "best".

En als het er niet standaard bijzit? Das zoiets vragen als: Wat zou je doen als je niet was geboren?
:)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

tot mijn spijt moet ik constateren dat ie 5.5 alhoewel niet vrijwillig in w98se gebakken zit hij toch beter draait dan netscape of opera etc...of ligt het aan mij..

tip van de dag voor windows "fans"

http://www.98lite.net :7

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op maandag 11 juni 2001 22:58 schreef BackSlash32 het volgende:
Ik heb IE al eens uit winME en 98 gesloopt en daarna weer als 'standalone' geinstalleerd..
Verwijderd met IEradicator en opnieuw geinstalleerd en het liep een stuk sneller. Alleen doet mn windowsupdate het niet meer (schijnt een of andere regkey te wezen).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Klinkt misschien raar maar gebruiken jullie wel eens msn-explorer? Heb namelijk regelmatig crashes met IE 5.5(is het nu geloof ik) maar die msn-explorer gebruik ik ook wel eens en die is nog nooit gecrashed.
Die opera moet je toch voor betalen? Heb hem ook nooit gezien dus die kan ik niet gebruiken. Netscape? WHahahahaha! IE van Microsoft mag dan log/zwaar zijn maar voorlopig is het voor mij het enige alternatief, behalve die msn-explorer. Trouwens hij zit er toch in waarom zou ik dan extra moeite doen om een andere te gebruiken?

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:19
Fast Browser! ;)

S. :7

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Alles behalve netscape...
Opera is ook wel goed alleen erg traag.

Verwijderd

Ik heb gisteren Mozilla gedownload, dat loopt hier ook wel lekker. Ik heb er alleen geen Flashplug-in voor.

Best wel lullig als je die sites zelf maakt. . .

Maar het ziet er hetzelfde uit als Netscape 6 en werkt veeeel beter. Maar of het beter/slechter is als IE? Niet veel verschil vinnik.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik gebruik al een half jaar Opera, dus ook als IE niet in Windows zat zou ik Opera blijven gebruiken. Maar ik zou IE wel installeren om de simpele reden dat veel andere programma's (KaZaA enz.) onderdelen van IE nodig hebben.

Oh ja, ik gebruik IE alleen om mijn e-mail van Freemail te bekijken, omdat Opera daar altijd hangt :(

Juist

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 11 juni 2001 23:04 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Verwijderd met IEradicator en opnieuw geinstalleerd en het liep een stuk sneller. Alleen doet mn windowsupdate het niet meer (schijnt een of andere regkey te wezen).
P'sies, en stabieler :P (trekt je shell niet mee , had IE 55 uit ME gesloopt en 5.01sp1 erop gezet :9 )
En windowsupdate? Daar heb je http://corporate.windowsupdate.microsoft.com toch voor? >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Die windowsupdate is ook opgelost:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q283/2/88.ASP
Dus
1 - WUPDINFO.DLL extracten
2 - REGSVR32 WUPDINFO.DLL
en het werkt weer.

Verwijderd

Zonder twijfel Opera. :D Het is snel en betrouwbaar op mijn PC.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik denk inderdaad ook gewoon IE.

Vind trouwens de integratie wel makkelijk hoor. vooral quicklaunch.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 13:15

xshredx

mozilla... ervoor altijd netscape gebruikt.. vind ik gewoon lekkerder...
hoewel ik opera de laatste tijd ook wel af en toe bovenhaal.
internet explorer komt alleen maar boven bij mij als ik een gemaakte site check op cross-browser-zijn, of als ik heel erg graag een site wil checken die afketst op niet-I.E. (k10k bv.)
Pagina: 1