Crucial M4 defect?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Vandaag ben ik bezig geweest met het in elkaar zetten van mijn nieuwe systeem. Hiervoor heb ik de voeding van mijn oude systeem moeten verplaatsen in mijn nieuwe systeem, en dus een andere voeding in mijn oude pc moeten plaatsen. Beide voedingen zijn modulair dus ik heb de SATA stroom kabels in het systeem laten zitten en aangesloten op de ander voeding.

Mijn systeem starte prima op (tenministe ik zag het bios logo), dus heb ik alles terug in de kast geplaatst. Vervolgens start ik de PC weer op en nu ging die ~ 0.5 seconden aan om vervolgens weer uit te gaan. Na een boel testen bleek het systeem wel op te starten wanneer de SSD niet aan het stroom zat. Als ik de SSD aan de nieuwe PC hang dan wordt deze helemaal niet gevonden. Ook wordt de SSD niet warm(er) dus daar gebeurd vrij weinig meer. De waterkoeler die op hetzelfde kabeltje zit werkt wel, ook heb ik de stroomaansluitingen omgewisseld, maar dit heeft geen effect.

Wat denken jullie? Kortsluiting gemaakt en nu de SSD defect? Ik heb nog een laptop die ik morgen terug ga vorderen om daar de SSD nog in te plaatsen om te testen. Ik vind het alleen wat gek dat de SSD gewoon niet warm wordt terwijl deze aangesloten zit op de voeding, dan zal die wel helemaal naar zijn grootje zijn :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mocht er geen garantie meer opzitten kun je hem open schroeven en even met een multimeter de zekering doorpiepen. En mocht die stuk zijn en je bent handig VV. Dan zal die het wel weer doen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zit het probleem niet gewoon in de voedingskabels? De pinout van de kabels kan verschillen, zeker als je verschillende merken door elkaar hebt gebruikt. Doordat je dan een verkeerde spanning op de SSD aan bied gaat dat natuurlijk niet goed.

• rikadoo
  • Niet online
Bedenk me net ineens deze serie ssd's hadden last van de 5200 uren bug. Wellicht heb je daar last van?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een ssd die aan de voeding zit en niets te doen heeft zal 0,5 watt verbruiken. Dat geeft dus geen warmte.

Verder moet ik wel zeggen dat ik je verhaal boven niet snap: wat is nieuw, wat niet, wat is aan wat aangesloten? Het is helemaal onduidelijk.

Maar goed: als het een nieuw systeem is en de ssd is een bootdisk, dan gaat dat natuurlijk niet werken: windows moet er dan opnieuw op.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 29-08-2014 09:17 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
AktiveHate schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:08:
Zit het probleem niet gewoon in de voedingskabels? De pinout van de kabels kan verschillen, zeker als je verschillende merken door elkaar hebt gebruikt. Doordat je dan een verkeerde spanning op de SSD aan bied gaat dat natuurlijk niet goed.
Ik heb verschillende kabels gebruikt, maar geen succes. Ook werkt de kabel wel op de koeling, als ik de koeling en SSD switch van stekker, dan doet de koeling het nog wel, maar de SSD niet meer.
Reepje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:14:
Een ssd die aan de voeding zit en niets te doen heeft zal 0,5 watt verbruiken. Dat geeft dus geen warmte.

Maar goed: als het een nieuw systeem is en de ssd is een bootdisk, dan gaat dat natuurlijk niet werken: windows moet er dan opnieuw op.
De bios herkent de HDD niet meer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• rikadoo
  • Niet online
nogmaals, kijk eens na de 5000 uren bug.

http://forum.crucial.com/...from-my-system/ta-p/65215

5000 uren bug kwam voor in de oude FW van deze SSD`s. Hierdoor werden ze niet meer gezien of gaven ze rare problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door rikadoo op 29-08-2014 12:09 ]

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:07

Investig8or

What goes up, could come down

Wat voor voedingen zijn het? Ik heb zelf met een Zalman eens niet goed gekeken en de kabel met de HDD eraan op de verkeerde aansluiting in de voeding gezet (die voor de GPU, past blijkbaar prima) en dat was einde HDD...

Als je SSD niet eens in BIOS herkend wordt gaat t lastig worden denk ik. Mijn Vertex 2 gaf laatst ook problemen, system freezes en niet zichtbaar zijn. Daar hielp een OCZ-boot util wel prima voor, werkt nu weer zoals het was (had ik niet meer verwacht :X). Dus misschien kun je van Crucial ook zoiets proberen?

Idiocracy: it is real!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
rikadoo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:08:
nogmaals, kijk eens na de 5000 uren bug.

http://forum.crucial.com/...from-my-system/ta-p/65215

5000 uren bug kwam voor in de oude FW van deze SSD`s. Hierdoor werden ze niet meer gezien of gaven ze rare problemen.
Helaas heeft dit ook niets opgeleverd. Ook doet de SSD in de laptop helemaal niets. Zal proberen garantie te regelen. Bedankt voor alle tip.s

Pagina: 1