Ik heb tegenwoordig zelf niet veel verstand meer van pc's. Ik heb het internet al aardig afgezocht om een lijstje te creëren en zou nu graag jullie mening willen horen. Bij voorbaat dank
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc is eigenlijk alleen bedoeld voor Battlefield 4. Andere (grote) games speel ik eigenlijk niet. Daarnaast moet hij geschikt zijn voor Solidworks (3D CAD).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo'n 650 euro gaan kosten. Dit is niet mijn absolute maximum dus als het een keer 30-40 euro duurder is en de prestaties zijn zichtbaat beter maakt dat niet zo veel uit.
Assemblage kan ik mij zelf nog wel eens aan wagen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een oude pc uit 2005 staan: een Acer Aspire t135-s97z. Met een in 2009 nieuwe harde schijf: een Seagate SV35,2 500 GB, alleen is deze volgens mij een PATA aansluiting dus dat gaat um denk ik niet worden.
Mijn idee was om alle componenten uit die oude pc te halen en er nieuwe in te stoppen. Als dit tenminste mogelijk is. (Scheelt weer 40+ euro voor een case
)
Ook heb ik nog een externe harde schijf van 1 TB (usb 2.0).
Ik heb nog wel een HDD in het lijstje toegevoegd maar misschien is deze overbodig met een SSD en externe HDD,
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Pff, geen idee, een redelijke videokaart en cpu zodat ik minstens 60 fps kan halen met BF4 op ultra settings.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever een Intel cpu. Als een AMD cpu een betere kwaliteit/prijsverhouding oplevert sta ik hier ook voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet zo'n grote kast, en als het een beetje kan moet het in die oude pc passen. Geluid maakt ook niet heel veel uit, ben dat geblaas van mijn laptop nu wel gewend.
Ga je overklokken?
Hier heb ik nog geen ervaring mee, maar sta hier wel voor open.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc is eigenlijk alleen bedoeld voor Battlefield 4. Andere (grote) games speel ik eigenlijk niet. Daarnaast moet hij geschikt zijn voor Solidworks (3D CAD).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo'n 650 euro gaan kosten. Dit is niet mijn absolute maximum dus als het een keer 30-40 euro duurder is en de prestaties zijn zichtbaat beter maakt dat niet zo veel uit.
Assemblage kan ik mij zelf nog wel eens aan wagen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een oude pc uit 2005 staan: een Acer Aspire t135-s97z. Met een in 2009 nieuwe harde schijf: een Seagate SV35,2 500 GB, alleen is deze volgens mij een PATA aansluiting dus dat gaat um denk ik niet worden.
Mijn idee was om alle componenten uit die oude pc te halen en er nieuwe in te stoppen. Als dit tenminste mogelijk is. (Scheelt weer 40+ euro voor een case
Ook heb ik nog een externe harde schijf van 1 TB (usb 2.0).
Ik heb nog wel een HDD in het lijstje toegevoegd maar misschien is deze overbodig met een SSD en externe HDD,
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Pff, geen idee, een redelijke videokaart en cpu zodat ik minstens 60 fps kan halen met BF4 op ultra settings.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever een Intel cpu. Als een AMD cpu een betere kwaliteit/prijsverhouding oplevert sta ik hier ook voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet zo'n grote kast, en als het een beetje kan moet het in die oude pc passen. Geluid maakt ook niet heel veel uit, ben dat geblaas van mijn laptop nu wel gewend.
Ga je overklokken?
Hier heb ik nog geen ervaring mee, maar sta hier wel voor open.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 173,01 | € 173,01 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,43 | € 47,43 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 43,34 | € 43,34 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,79 | € 59,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 630,52 | |