Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop / tablet voor op huisbezoek

Pagina: 1
Acties:

• stijn.delputte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-03-2015
Wat ga je met je laptop doen?
mobiele laptop om op huisbezoek mee te nemen. (huisarts)
het dient vooral voor
- medisch dossier raadplegen: een nieuw java-gebaseerd programma. slorpt 1GB werkgeheugen en fors wat cpu... terwijl het een online-gebaseerd programma is, maw server-based
in het dossier werken is brieven en labo-resultaten consulteren, maar ook een consultatie invoeren: dit is geen uitgebreide tekst, maar toch geregeld typwerk.
- veel browsen: dingen opzoeken, ook online agenda afspraken maken
- mail en agenda beheren
- word, excel draaien
- zou moeten een interne smartcard-reader hebben!!! dit vind ik nergens, maar er wordt steeds meer met e-ID identificatie gewerkt. (geen micro-sd lezer, maar dus effectief de bankkaart-grootte)

Wat is je budget?
als die stevig is en al eens tegen een stootje kan, maw. als deze laptop een eind duurzaam kan meegaan, mag dat wat meer kosten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
constant! voor op huisbezoek, en thuis werken = wslk vaak meer dan 4 u/dag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ja,
- een smart card-reader!!! (voor identiteitskaart)
- goede internet verbinding: 3G-4G module zou dus moeten inbegrepen zijn!
- max 13 inch en min 10 inch om werkbaar te zijn. IPS scherm, goede resolutie
- i5 processor,
- SD schijf, 128 of 256,

ik vind het heel moeilijk om te kiezen tussen al die convertibles.
het moet alvast meer laptop zijn vermoed ik: data-produceerbaar zijn, niet enkel raadplegen.
dan kom ik wslk toch uit bij de 12-13 inchers.
zolang het binnen A4 formaat blijft, lijkt me dit zeker niet te groot.liever iets breder dan dikker zeker?
maar tegelijk wil ik ook zo licht mogelijk zijn.

mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de lenovo thinkpad yoga
of windows surface pro 3
of dell latitude 13 inch
of lenovo miix2 10
of??
maar meestal kom ik er niet als ik ook mobiel internet wil en een smartcard reader...

benieuwd naar jullie advies!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou er wel één zoeken met TPM chip zodat je Bitlocker goed kan gebruiken, of had je de encyptie van een laptop met medische gegevens al anders uitgedacht?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Laptopjes 12-13 inch, tot 2kg, met smartslot:
http://tweakers.net/categ...YVL4NKD0JV-nIB9oqzMrjlnL8
(geen idee wat die smartcardreader is, maar je vindt ze dus in weinig laptops (volgens de pricewatch))

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit klinkt inderdaad als een surface pro 3 met een usb smartcard reader. Wat voor platform moet de smartcard reader aan voldoen? Een gemalto achtig concept?

Een Surface Pro 3 is natuurlijk heerlijk portable, erg snel, en heeft een geweldig scherm (naast USB poort), maar heeft géén interne smartcard reader, hoewel er zat goedkope USB dingetjes zijn voor klik-aan-plug-uit, iets als dit concept:

http://www.amazon.co.uk/G...rds=usb+smart+card+reader

Als je persé een ingebouwde smartcard reader wilt, dan ontkom je niet aan laptops als de HP Probook series, die toch een slag minder zijn qua portabiliteit/accuduur/functionaliteit die een Surface bied. Mogelijk dat een HP EliteBook Folio 9470m de rol kan vervullen maar ook die is doorgaans een slagje trager... en geloof erg lastig met een IPS scherm (hoewel 3G daarop wel makkelijker is dan bij een surface pro, die zul je ook via USB van 3G moeten voorzien of, misschien practischer, moeten tetheren aan een telefoon). Voordeel van de Surface Pro3 is wel weer dat hij een digitizer heeft, zodat je hem kan leren een doctorshandschrift te lezen! Dat, en een TPM2.0 (stel dat je hem achter laat ergens)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vanwaar de eis voor een i5? Als ik lees wat je profiel is qua programma's enzo dan zou zelfs een moderne Celeron of Pentium voldoende zijn... Een i3 om wat marge te hebben.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik zou zelf kijken naar eem Lenovo laptop. HP biedt in de elitebook serie smartcard en Lenovo ook met beoaalde types. Lenovo heeft naar mijn mening minder gewicht, steviger en zeker langere accuduur.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
Wij gebruiken de Dell latitude 6530. Heeft ingebouwde smartcard reader voor de uzipas (iedere keer een externe paslezer aankoppelen gaat ook vervelend worden) en heeft 3G aan boord om op internet te komen.
Begreep dat er maandag waarschijnlijk 14 inch laptopjes met smartcardreader gelanceerd gaan worden door Dell.

Dell Venue zien er ook goed uit. We zijn bezig daar een proef mee op te zetten. Zit je wel aan een "losse" smartcardreader vast.

@Wolly; uiteraard is beveiliging belangrijk, maar als het goed is sla je medische gegevens op in een dossier, en niet op de laptop. Dossier dmv uzipas met bijbehorende beveiliging te benaderen.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Over Dell gesproken als het echt stevig moet zijn is de Latitude Rugged Extreme 12 misschien nog een optie. Is me alleen niet helemaal duidelijk of daar nu wel of geen paslezer in zit.

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 09:49

wiz

Connecting the world

Ik gebruik de volgende smartcard readers intensief:

SCR3500 (praktisch design maar erg kwetsbaar)
ACR38U Pocketmate (oerlelijk maar robuust)

Beide zijn voor rond de 20-25 euro op eBay te vinden, met name eBay.com en eBay.de

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Pagina: 1