Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding PS4 valt weg, op pc geen problemen

Pagina: 1
Acties:

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 00:07
Hallo iedereen,

Heb een lastig probleempje, hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft of toevallig een goede tip kan geven.

De laatste weken komt het geregeld (ongeveer 1/2 x per avond) voor dat de netwerkverbinding van mijn PS4 wegvalt. Als ik op dat moment opnieuw de internetverbinding wil instellen staat het netwerk ook niet tussen de beschikbare netwerken. Pas als ik de stekker van mijn router even uit het stopcontact haal en er weer in stop, vindt de playstation het netwerk weer, en kunnen we verder alsof er niks aan de hand is.

Om het kader te schetsen:
-Op de pc zijn er geen problemen. Op het moment dat mijn PS4 geen verbinding meer heeft, heeft mijn computer (ook draadloos) gewoon verbinding
-Internet provider is Telfort (keuze van de huisbaas)
-Router is een Zyxel
-Hard reset heeft het probleem niet opgelost

Om de mogelijke oplossingen wat te beperken (ja, dit wordt om te janken)
-Er is alleen draadloos netwerk mogelijk. Kabel trekken kan niet (helaas), en de meterkast heeft maar 1 stopcontact, daar zit de stekker van de router in.

Nou weet ik zelf niet echt of dit probleem bij 't internet/netwerk ligt, of mij mijn ps4. Ik overweeg een wifi adapter te proberen, om mijn ps4 te laten 'denken' dat hij via UTP is aangesloten, maar, ook geen zin om 40 euro uit te geven terwijl dit geen oplossing is.

Benieuwd naar jullie reacties! Een beetje een leek op dit gebied, maar als er meer info nodig is zal ik m'n best doen hier snel op te reageren :)

3ds fc: 4270-0926-7440

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Staan er andere apparaten in de buurt van de PS4 die eventueel kunnen storen (denk vooral aan voedingen)?