[Outlook 2010] Gemigreerd vanaf WL Mail: 2 eigenaardigheden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Zojuist een ietwat ouder systeem van iemand opgeschoond en gemigreerd van WLM + Office 2003 naar Office 2010.
Het importeren van de Windows Live Mail accountgegevens ging vrij goed, echter liep ik tegen twee eigenaardigheden aan, waarvan ik geen eenvoudige oplossing kan ontdekken.

1.) Niet alle oude contactpersonen zijn beschikbaar in Outlook 2010.
Wanneer ik echter een losse .csv export wil importeren in Outlook 2010 gaat dit grandioos fout bij de veldtoewijzing. Wil ik echter de meest belangrijke contactpersonen handmatig toevoegen aan de contactpersonen lijst, staat er zowel bij het context menu van de mail, als bij de contactpersoon naam in de mail geen optie om desbetreffende contactpersoon "toe te voegen aan contactpersonen...".
Volgens de microsoft knowledgebase zou deze optie gewoon aanwezig moeten zijn. Office 2010 heb ik volledig geupdate, maar alsnog komt de optie niet voor.
Zie ev. de screenshot: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/McclMaPsu0m8zWvAFPJ2YbS4/full.jpg

2.) Na het importeren heeft de map "Ongewenste mail", de naam "Ongewenste mail1" een kleine slordigheid waar ik me eigenlijk wel aan erger. Ik mag van Outlook de mapnaam echter niet wijzigen omdat dit volgens Outlook een 'speciale map' betreft.
Zie ev. de screenshot: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4STQL5ciwR1E2S8r6moixbmk/full.jpg

Heeft iemand deze kleine eigenaardigheden ooit meegemaakt?

--

Is het wellicht de oplossing om nu binnen Outlook 2010 een volledig export te maken van het account (incl. alle mail en contactpersonen), om dan vervolgens dit account te verwijderen en de account één maal volledig opnieuw te importeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 28-08-2014 21:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Okay,

Ik heb de oude account weggegooid (backup gemaakt van de .pst).
Een nieuw mail profiel aangemaakt, en probleem nr. 2 is nu opgelost.

Het lijkt er echter op dat de menu-optie "Toevoegen aan contactpersonen..." ontbreekt omdat er op deze PC slechts 1 mail account wordt gebruikt en dat is een IMAP account van Ziggo.
IMAP zou kennelijk niet standaard compatible zijn om binnen outlook (lokaal) ook contactpersonen op te kunnen slaan en vanwege deze reden zou de optie niet worden getoond.

Ik kan wel gewoon handmatig navigeren, naar de Contactpersonen en hier nieuwe contacten aanmaken (deze worden dan namelijk ook opgeslagen in de lokale outlook .pst file en dat is niet dezelfde file als degene van het Ziggo IMAP account... wat ook logisch is).

Iemand enig idee of dit ook nog anders op te lossen is?

Het liefst zou ik de optie voor 'Toevoegen aan contactpersonen...' terug krijgen op deze PC, maar dan zodanig dat de contacten worden opgeslagen in de lokale .pst file (de enige/logische optie dus ook omdat IMAP dit dus niet zou ondersteunen).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
IMAP is enkel voor mail. In PST bestanden an sich kunnen prima Contactpersonen worden opgeslagen. Maar de PST die voor IMAP wordt gebruikt is dus mail-only. Niemand houdt je tegen om nog een PST aan te maken en daarin je Contactpersonen op te slaan. Maar ik ben zelf al lang afgestapt van de provider lockin met email. Maak gewoon een Outlook.com adres aan (Hotmail/Livemail) en gebruik de hotmail connector om dit account te synchroniseren. Voila, je mail, agenda, contactpersonen alles in 1. En je kunt synchroniseren met je mobiele apparaten. Je provider mail gewoon laten doorsturen naar je outlook.com adres of laten inlopen in je mailbox via de instellingen in Outlook.com (externe POP3 mailbox laten leegtrekken)
Je computer opnieuw installeren of vliegt in brand? Gewoon opnieuw installeren, even je outlook.com account instellen en hopla daar is al je spul weer. Andere provider kiezen? Ga je gang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
@ akimosan:
Bedankt voor je reply. Wat je zegt over IMAP klopt.
Goede tip wat betreft de hotmail account en mail forwarding. Ik zal dit vaker gaan doen bij mensen welke toch al een microsoft account hebben (of enkel een oud IMAP accountje).
Wat in dit geval een beetje jammer is aan de situatie, is dat de bovengenoemde account/pc is van een persoon op leeftijd en deze al moeite heeft om mail te lezen en te antwoorden op 1 account die men al ongeveer 10 jaar gebruikt. Uitleggen dat er dan na het toepassen van je oplossing gemailt kan worden naar zowel janjansen@home.nl als janjansen@outlook.com en dan de mails dan nog steeds in dezelfde inbox terecht komen kan lastig worden.... (ik snap dat het niet helemaal nodig is, maar ik vind de uitleg altijd wel belangrijk naar oudere mensen toe, omdat ik het dan in dit geval belangrijk zou vinden dat men snapt dat het oude mailadres nog steeds intact blijft, maar er met een ander/nieuw account gewerkt kan worden..... tja lastig verhaal maar bij de term 'persoon op leeftijd' had iedere tweaker die dit verhaal leest waarschijnlijk al begrepen hoe de vork in de steel zat... :) ).

In ieder geval bedankt voor je oplossing/voorstel. Ik ga dat zeker vaker toepassen op die manier.