• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik zoek een?
IP Camera: 720P of beter, liefste wifi, maar met smalle kabelaansluiting.

Wat is je budget?
200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De dwaas die probeerde mijn auto te stellen te betrappen. Tis mislukt, maar komt vast terug, want redelijk unieke auto. Camera moet samenwerken met mijn Syno nas voor opnames.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb een Foscam 720P buitencamera liggen (in de retourdoos naar de winkel), maar ben gestopt met monteren toen ik ontdekte dat het doorvoeren van de kabelboom een gat in de gevel vergt van zo'n 25-30mm doorsnee. Ik zoek dus een camera, bij voorkeur wifi, waar ik een dunner kabeltje hoef door te voeren voor alleen stroom. Wifi is geen probleem, heb ik getest en werkt.
Edit: bij nader inzien scoort de Foscam ook niet zo hoog op de WAF factor, best groot lomp en lelijk en hij komt aan de gevel te hangen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het lijkt bijna onmogelijk om al Googlend te vinden wat ik zoek, een camera met goed HD beeld, IR Leds, liefste WIFI en dus geen klont kabels. Een gaatje van pakweg 10mm is nog wel weg te werken, maar een gat van 25-30mm in de gevel maken zie ik echt niet zitten. Evt is een PoE oplossing ook bespreekbaar, mits er dan niet een kabelboom aan de gevel blijft hangen. Hij hangt pontificaal aan m'n huis, dus mag best klein. Hikvision lijkt mooie cam's te hebben maar ook die blijken zo'n kabelboom te hebben zag ik op een uitpak video op yt. Please advice, before my car get's stolen. Dan hebben we in ieder geval de foto's videos nog namelijk.

We hebben een kandidaat!

dlink DCS-2332L/E 720p maar nachtzicht is nog niet zo top, maar wel met adapterstekkertje die wat kleiner is en ik zelfs wel durf door te knippen als het moet om kabeldoorvoer nog kleiner te maken.

Eminent EM6260

Mooi, dun kabeltje, alleen kan niet checken of het beeld goed is, vind weinig voorbeelden.

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-08-2014 09:56 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 16:41
Misschien is dit wat voor je: http://www.ebay.com/itm/W...meras&hash=item19f15da810

Maar je moest het gisteren al hebben, dit zal waarschijnlijk 3 weken duren.

• NiGeLaToR
Mooie prijs, dat geef ik je, alleen kan niet zien hoe deze gemonteerd wordt. Zie wel een voeding staan, maar als dat binnen op zo'n kabelklont moet incl RJ45 heb ik dezelfde uitdaging.

Afbeeldingslocatie: http://martinvanrekum.nl/wp-content/uploads/2013/10/image13.jpg

Dit is dus de uitdaging, die klont moet je binnen houden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• roches
Nee, er zit een losse adapter van 12V 1A bij, zie de omschrijving (geen POE).

• NiGeLaToR
roches schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:09:
Nee, er zit een losse adapter van 12V 1A bij, zie de omschrijving (geen POE).
Ah oke, maar, hoe zit de RJ45 aansluiting er aan dan? De Foscam heeft ook een adapter aansluiting aan de kabelboom, maar ook de hele tros andere stekkers - zoals RJ45. Als de RJ45 in de camera zit en de adapteraansluiting ook dan lukt het wel, kan ik alleen niet vinden.

• roches
Neem dan ff contact op met de verkoper en vraag hoe de achterkant van de camera/aansluitingen er uit ziet, uit ervaring zijn die chinezen erg snel met reageren....

• NiGeLaToR
Okido, doe ik! Dank voor het meedenken - deze bespaart potentieel nog wat centjes ook :+

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde foscam, je kunt em eenvoudig openmaken. Dan kun je de kabels aan de kant van de camera eenvoudig losmaken, doorvoeren en weer vastmaken. Dan heb je maar een klein gaatje nodig.

Niet ideaal, maar loste voor mij het probleem op.

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De iBood al gezien? http://nl-nl.forum.ibood....t_gratis_cloud_recording/

Promofilmpje, op het einde met nachtvisie: YouTube: HomeMonitor HD Demo Footage - WiFi Security Camera

Deze werkt met een eigen protocol, en kan niet overweg met synology.

Edit: Al lees ik verschillende verhalen. Misschien nuttig om de reacties eens door te lezen. Iemand heeft het wel op zijn DS412+ aan de praat.

[ Voor 16% gewijzigd door MmarkM op 28-08-2014 21:30 ]

• NiGeLaToR
Ja had 'm gezien, maar inderdaad niet Syno-bestendig en viel daarom voor me af. Overigens ook niet handig met de kabels.

@SKRE; dat losmaken van de kabels, kwestie van solderen?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:28:
Ja had 'm gezien, maar inderdaad niet Syno-bestendig en viel daarom voor me af. Overigens ook niet handig met de kabels.

@SKRE; dat losmaken van de kabels, kwestie van solderen?
Over het algemeen zitten er ministekkertjes op .. even stukje tape er over en ze kunnen zo door een gat gevoerd worden. Maar goed mijn ervaring strekt to pinhole cams (analoog danwel ip)

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 28-08-2014 21:50 ]

• NiGeLaToR
Oke, wel garantie foetsie.
Ik zoek nog even verder, los van dat het misschien met kunst en vliegwerk dan wel werkend te krijgen is, zit ik dan nog steeds met zo'n lomp ding aan mijn huis. Heel fraai zijn ze nooit, maar vind 'm ook nog best lomp.

Enfin, ben er nog niet helemaal uit en heb nog geen reactie uit China :+

Verwijderd

Dat zijn gewoon kleine stekkertjes inderdaad, heel eenvoudig los te pluggen en heel eenvoudig weer vast te pluggen. Echt een handeling van niets.

Als je een goede cam wil die ook nog een beetje tegen de elementen kan zul je toch altijd bij zoiets of lomper uitkomen helaas. Je hebt kleiner, maar vaak is dat alleen omdat de kwaliteit van de behuizing gewoon slecht is.

Let overigens op dat je in NL de openbare weg niet mag filmen, aan je voorgevel hangen is dus sowieso waarschijnlijk een no-go (tenzij je een flinke oprit hebt). Ook dient het helaas niet als bewijs bij diefstal, vernieling of inbraak, al wil de politie het wel graag hebben om wellicht een hint richting de dader te krijgen. Als het je puur om het afschrikken te doen is kun je beter een dummy pakken, hoef je ook geen kabels te monteren.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:26 ]

• NiGeLaToR
Ben ook maar aan het kijken naar een dome camera die plat tegen het huis kan; stevig en subtiel.

Mbt filmen van openbare weg vond ik oa dit:

https://www.security.nl/p...er+openbare+weg+filmen%3F

Dus als ik mijn auto's film & een stukje weg is er niets aan de hand, immers, de weg is ver weg en niet het doel van het filmen. Mensen zijn onherkenbaar tot ze bij mij het erf op komen, is het idee.

En nog een mooi overzicht van wat wel en wat niet mag:

https://www.cctvwinkel.nl...-camerabewaking-plaatsen/

[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-08-2014 22:42 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:12

Umbrah

The Incredible MapMan

Tjsa, het klinkt lullig, maar ik vind dat je wifi mogelijk moet ontwijken... 5GHz heeft het bereik niet (en mag niet buiten...), en 2,4GHz is zowel te druk als te makkelijk te storen. Zit er echt iemand achter je auto aan, rijd hij eerst even langs met inSSIder en scant hij desnoods zelfs verstopte netwerken, en is er wat, dan tilt hij een-twee-drie-vier babyfoons mee waardoor de hele 2,4GHz band compleet nutteloos is ineens...

In andere woorden: die kabelboom is/klinkt lastig, maar is wel lekker veilig. PoE (met een injector ergens anders) is al een heel stuk beter, waar je uiteraard ook over de afwerking moet gaan nadenken; en: beeldkwaliteit... IR gevoelig + IR lamp is soms wel een must, en dan moet je uiteraard ook die IR lamp belichten. Als de auto veel waard is/erg uniek is, kan het je mogelijk zelfs helpen in de verzekering door een goede professionele installatie aan te laten leggen.

Verwijderd

Umbrah schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:48:
Tjsa, het klinkt lullig, maar ik vind dat je wifi mogelijk moet ontwijken... 5GHz heeft het bereik niet (en mag niet buiten...), en 2,4GHz is zowel te druk als te makkelijk te storen. Zit er echt iemand achter je auto aan, rijd hij eerst even langs met inSSIder en scant hij desnoods zelfs verstopte netwerken, en is er wat, dan tilt hij een-twee-drie-vier babyfoons mee waardoor de hele 2,4GHz band compleet nutteloos is ineens...
Ha ha ha, ik denk dat je de gemiddelde autodief nogal overschat qua technische kennis.

Moet ik aan deze denken:

http://xkcd.com/538/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Een wall mount PoE dome zou ideaal zijn, maar nog jiet vindbaar (behalve met zo'n arm waar die aan hangt = nogo).

Auto is ook weer niet zo bijzonder maar blijkbaar wel bijzonder genoeg om te proberen te jatten terwijl er nauwelijks exemplaren van rondrijden in NL.

Anders toch een wat kleinere outdoor bullit, wat duurder maar ziet er dan niet meer zo uit als een gevangenis aan de voorkant. WAF he... ;)

Oke, met jullie inzichten en met een hoop gezoek kom ik tot het volgende:

- Dome aan muur kan alleen aan een beugel ivm vocht/regen. Valt dan dus af, althans, is net zo lelijk/opzichtig.
- Bullit's zijn er wel in soorten en maten. Vond bijvoorbeeld een variant die er sleek uit ziet en ook nog 's nagedacht heeft over de kabels:
Eminent EM6260
- Qua toelaatbaarheid van beelden is het vooral goed mikken en de afweging maken: film ik te veel, ben ik evt strafbaar voor te veel filmen, maar is het beeldmateriaal wél toelaatbaar als bewijs. Idealiter voorkom je deze situatie waarin je een boete krijgt voor het filmen van de boef die vervolgens na 1u15 taakstraf weer auto's gaat ontvreemden ;)
- PoE lijkt me een prima alternatief, (nog) meer werk om te monteren, maar niet onmogelijk. Heb inmiddels al een paar honderd meter UTP in en om het huis, dus dan kan deze 10-15 meter er ook nog wel bij :+

[ Voor 56% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-08-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:12

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is gewoon een stuk betrouwbaarheid (want je weet dus écht niet hoe/wat/waar je Ether goed genoeg is, en een brommertje met slechte isolatie wat toevallig net langs rijd kan al roet in het eten gooien terwijl er toch 5 streepjes staan), en daarnaast: een stuk back-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:41:
[...]

Ha ha ha, ik denk dat je de gemiddelde autodief nogal overschat qua technische kennis.

Moet ik aan deze denken:

http://xkcd.com/538/
Nou, de afgelopen paar jaar zijn de autodieven juist veel professioneler geworden. Uit oostbloklanden komt een bestelling voor een type auto en de autodieven weten juist perfect welke veiligheidsmaatregelen er in welke auto's zitten en hoe ze dat moeten omzeilen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31

timovd

Voorsprong door techniek

NiGeLaToR schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:04:
Mooie prijs, dat geef ik je, alleen kan niet zien hoe deze gemonteerd wordt. Zie wel een voeding staan, maar als dat binnen op zo'n kabelklont moet incl RJ45 heb ik dezelfde uitdaging.

[afbeelding]

Dit is dus de uitdaging, die klont moet je binnen houden.
Vier aders van de kabel worden hier gebruikt voor data (max 100mb/s) en vier voor de power. Bij de switch/router moet je dus de power-adapter in het stopcontact steken zodat je Power over Ethernet hebt (geen IEEE 802.3xx standaard). Je hebt dus alleen een gat nodig ter grootte van je RJ45 plug. Of alleen de dikte van netwerkkabel als je de plug er buiten pas op zet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:21:
[...]

Nou, de afgelopen paar jaar zijn de autodieven juist veel professioneler geworden. Uit oostbloklanden komt een bestelling voor een type auto en de autodieven weten juist perfect welke veiligheidsmaatregelen er in welke auto's zitten en hoe ze dat moeten omzeilen.
Nou, dan hadden ze de auto wellicht niet volledig geblokkeerd achter gelaten ;)
Accu was leeg, electrische handrem stond geblokkeerd (en bleef vast ook toen er weer stroom was) en de automaat stond in een versnelling, ondanks dat ie op N stond. Wat ze hebben gedaan/geprobeerd weet ik niet, maar de auto vond van niet. Ophaaldienst is ruim een uur bezig geweest om hem los proberen te krijgen en heeft hem uiteindelijk op een soort 'hondjes' de takelwagen op gesleept. Schadeherstel heeft al gebeld dat ze de dealer/importeur laten komen, ze krijgen er geen beweging meer in.
Ik wens de dief-in-spe veel nachtmerries toe ;)

Maar, iemand in Rusland of Litouwen ofzo zit nu te wachten op z'n auto - dus verwacht dat ze zomaar nog een poging gaan doen.
timovd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:22:
[...]

Vier aders van de kabel worden hier gebruikt voor data (max 100mb/s) en vier voor de power. Bij de switch/router moet je dus de power-adapter in het stopcontact steken zodat je Power over Ethernet hebt (geen IEEE 802.3xx standaard). Je hebt dus alleen een gat nodig ter grootte van je RJ45 plug. Of alleen de dikte van netwerkkabel als je de plug er buiten pas op zet.
Ja das wel voordeel van PoE of vergelijkbare oplossingen waarbij je alleen de RJ45 kabel hoeft door te voeren. Ga eerst nog eens puzzelen of ik de kabel doorgevoerd ga krijgen en dan pas weer wat bestellen ;) Heb een gevel van een metaallegering dus wil daar niet in boren, moet er dus ergens tussen/langs kunnen freubelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31

timovd

Voorsprong door techniek

Platte netwerkkabel en ergens langs laten lopen zoals kozijn?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Gaat wel lukken. Werd gebeld door beveiligingsbedrijf en gaf de volgende adviezen:

- dome gebruiken, ziet er toch neutraler uit dan een bullit of groter/erger
- wel aan beugeltje
- PoE ivm betrouwbaarheid en toch makkelijkste qua kabeltjes

Hikvision DS-2CD2132 is goeie propositie; klein, 3mp en nog enigszins binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Misschien het vermelden waard dat die kabelbos aan de binnenkant weer splitst in een aantal plugjes op de printplaten (netwerk, power, av, etc). Ik ben met mijn camera alleen via wifi gaan werken, heb de hele bos losgekoppeld en alleen naar het voedingsplugje een kabeltje getrokken vanaf een adapter. Dan heb je aan gat van een paar mm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Had ook een optie geweest inderdaad (ware het niet dat we 'm uiteindelijk ook te lomp/groot vinden), maargoed, inmiddels is de Foscam retour winkel en een Hikvision DS-2CD2132 onderweg.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41uhnu%2BHLyL._SY300_.jpg

Edit: zo even doorpakken, stopcontact bijgemaakt waar de PoE adapter komt te hangen, UTP getrokken van en naar deze plek, tot aan switch en tot aan buiten, hupsa, nu morgen de camera nog ophangen en klaar zijn we.

[ Voor 41% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-08-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
En hij hangt, zonder beugel! Bleek precies onder de rand van een kozijn naar de gevel te gaan, zonder dat ie in de weg van de deur hangt. Dus ook nog eens behoorlijk uit het zicht. Beeld is erg goed en hoge fps zonder wifi probleempjes. Dank voor de tips allen, ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 21:12
De meeste Foscam's kunnen ook POE aan, zo doe ik het ook, want die stekker is .......
Overigens zijn WANSCAM's ook voorzien van zo'n stekkerblok als de Foscam's :(

Welk type Foscam is het dan ? Ik heb de 905W

(of je leest het topic door, ook een optie..)

[ Voor 22% gewijzigd door treslem op 03-09-2014 21:12 ]

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:13:
Had ook een optie geweest inderdaad (ware het niet dat we 'm uiteindelijk ook te lomp/groot vinden), maargoed, inmiddels is de Foscam retour winkel en een Hikvision DS-2CD2132 onderweg.

[afbeelding]

Edit: zo even doorpakken, stopcontact bijgemaakt waar de PoE adapter komt te hangen, UTP getrokken van en naar deze plek, tot aan switch en tot aan buiten, hupsa, nu morgen de camera nog ophangen en klaar zijn we.
Is dat ophangsysteem ook van Hikvision ? Heb je daar ergens een link van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik heb een Ycam bullet 2. Iets boven je budget, maar je hoeft alleen het kabeltje van de adapter door de muur te trekken.Het blokje met de UTP kabel zit in het voetje, dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Laatst online: 23-12-2024
Mag ik dit vragen in dit topic?
Ik heb de Hikvision DS-2CD2732F-I(S) aangeschaft welke ik met PoE van stroom wil voorzien.
Nu weet ik dat er dus een kabel voor UTP en een stroomadapterkabel aan zit (welke ik dus niet ga gebruiken) maar nu pak ik hem net uit en wat schetst mijn verbazing, er zit nog een kabel aan.
Die splitst zich weer in twee connectoren en daar heb ik met de verbouwing geen rekening mee gehouden.

Die UTP+Power kan ik door het gat krijgen maar het is onmogelijk om die andere twee er ook door te krijgen.
Op de ene connector staat Audio (met de 4 aansluitingen IN-G-OUT-G) en de andere staat ALARM (met de 4 aansluiting IN-G-OUT-G)

Weet iemand waar deze voor dienen? Wordt niet veel wijzer uit de downloads bij linkje hierboven en ik vraag me af of ik ze zonder schade eraf kan halen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yA7Kaunl.jpg

Het lijkt mij gewoon een UTP kabel die gesplitst is maar ik durf het zo niet weg te knippen.

[ Voor 7% gewijzigd door pduh op 04-12-2014 20:56 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Audio is om een microfoon of luidspreker aan te sluiten, alarm is om een alarmcontact aan te sluiten.

G staat voor ground, en IN voor in en Out voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
johnkeates schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:47:
Audio is om een microfoon of luidspreker aan te sluiten, alarm is om een alarmcontact aan te sluiten.

G staat voor ground, en IN voor in en Out voor uit.
Thanks, maar mijn vraag was of ik die er af kan halen zonder de werking van de camera te verstoren.
Mijn doel is niet om een microfoon o.i.d. of een alarminstallatie er op aan te sluiten maar ik wil wel via de software de camera een alarm kunnen laten sturen. Ik begin nu te twijfelen maar ik dacht dat ik daar alleen de UTP voor nodig had. Er stond nergens (tenminste, niet dat ik kon vinden) dat er nog twee connectoren bij zouden zitten.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Kickje, anders maak ik morgen wel een nieuw topic met deze vraag.
pduh schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:58:
[...]

Thanks, maar mijn vraag was of ik die er af kan halen zonder de werking van de camera te verstoren.
Mijn doel is niet om een microfoon o.i.d. of een alarminstallatie er op aan te sluiten maar ik wil wel via de software de camera een alarm kunnen laten sturen. Ik begin nu te twijfelen maar ik dacht dat ik daar alleen de UTP voor nodig had. Er stond nergens (tenminste, niet dat ik kon vinden) dat er nog twee connectoren bij zouden zitten.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1