Hallo,
Ik plan de aankoop van een desktop PC voor 'normaal' gebruik. Tekstverwerken, internetten en enkele andere niet al te zware programma's (uittekenen van constructies e.d.).
Op aanraden van een kennis, ga ik proberen dit zelf in elkaar te zetten omdat ik zo, volgens hem, toch wat geld kan besparen. ik ben op dit vlak wel een echte leek dus leek een post op dit forum me wel gepast.
(Voor het samenstellen in de praktijk heb ik hulp)
Graag zou ik voor maximum €600 à €700 een volledig systeem hebben met 2 identieke monitors.
Voor die monitors heb ik nog niet gezocht, dat doe ik later wel (al zijn goeie tips welkom). Voor de computer zelf heb ik al wél gezocht en ben ik op volgende lijst gekomen:
Behuizing Cooler Master Elite 342 behuizing
Voeding Be quiet! System Power 7 300W
Moederbord MSI A78M-E45, socket FM2+
Processor AMD A8-6600K, 3,9 GHz (4,2 GHz Turbo Boost), FM2
Koeler Sharkoon System Fan S92
Geheugen GeIL 4GB DDR3-1333
HDD Seagate Barracuda 7200.14 1TB
SDD ADATA Premier Pro SP900 ASP900S3-128GM-C, 128 GB
DVD-brander Samsung SH-224DB/BEBE
Samen €393,55. Als ik dan nog twee schermen vind van elk om en bij de €120, zit ik mooi binnen budget.
Zijn er dingen die ik mis? Of is er misschien iets te veel? Zijn er componenten bij die echt niet goed zijn? Of misschien te goed voor 'simpel' gebruik? Valt dit alles te combineren?
Alle nuttige reacties zijn welkom, alvast bedankt!
Grt
Ben
Ik plan de aankoop van een desktop PC voor 'normaal' gebruik. Tekstverwerken, internetten en enkele andere niet al te zware programma's (uittekenen van constructies e.d.).
Op aanraden van een kennis, ga ik proberen dit zelf in elkaar te zetten omdat ik zo, volgens hem, toch wat geld kan besparen. ik ben op dit vlak wel een echte leek dus leek een post op dit forum me wel gepast.
(Voor het samenstellen in de praktijk heb ik hulp)
Graag zou ik voor maximum €600 à €700 een volledig systeem hebben met 2 identieke monitors.
Voor die monitors heb ik nog niet gezocht, dat doe ik later wel (al zijn goeie tips welkom). Voor de computer zelf heb ik al wél gezocht en ben ik op volgende lijst gekomen:
Behuizing Cooler Master Elite 342 behuizing
Voeding Be quiet! System Power 7 300W
Moederbord MSI A78M-E45, socket FM2+
Processor AMD A8-6600K, 3,9 GHz (4,2 GHz Turbo Boost), FM2
Koeler Sharkoon System Fan S92
Geheugen GeIL 4GB DDR3-1333
HDD Seagate Barracuda 7200.14 1TB
SDD ADATA Premier Pro SP900 ASP900S3-128GM-C, 128 GB
DVD-brander Samsung SH-224DB/BEBE
Samen €393,55. Als ik dan nog twee schermen vind van elk om en bij de €120, zit ik mooi binnen budget.
Zijn er dingen die ik mis? Of is er misschien iets te veel? Zijn er componenten bij die echt niet goed zijn? Of misschien te goed voor 'simpel' gebruik? Valt dit alles te combineren?
Alle nuttige reacties zijn welkom, alvast bedankt!
Grt
Ben