Toon posts:

Uitgewerkte desktop samenstelling: tips/advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik plan de aankoop van een desktop PC voor 'normaal' gebruik. Tekstverwerken, internetten en enkele andere niet al te zware programma's (uittekenen van constructies e.d.).

Op aanraden van een kennis, ga ik proberen dit zelf in elkaar te zetten omdat ik zo, volgens hem, toch wat geld kan besparen. ik ben op dit vlak wel een echte leek dus leek een post op dit forum me wel gepast.
(Voor het samenstellen in de praktijk heb ik hulp)

Graag zou ik voor maximum €600 à €700 een volledig systeem hebben met 2 identieke monitors.
Voor die monitors heb ik nog niet gezocht, dat doe ik later wel (al zijn goeie tips welkom). Voor de computer zelf heb ik al wél gezocht en ben ik op volgende lijst gekomen:

Behuizing Cooler Master Elite 342 behuizing
Voeding Be quiet! System Power 7 300W
Moederbord MSI A78M-E45, socket FM2+
Processor AMD A8-6600K, 3,9 GHz (4,2 GHz Turbo Boost), FM2
Koeler Sharkoon System Fan S92
Geheugen GeIL 4GB DDR3-1333
HDD Seagate Barracuda 7200.14 1TB
SDD ADATA Premier Pro SP900 ASP900S3-128GM-C, 128 GB
DVD-brander Samsung SH-224DB/BEBE

Samen €393,55. Als ik dan nog twee schermen vind van elk om en bij de €120, zit ik mooi binnen budget.

Zijn er dingen die ik mis? Of is er misschien iets te veel? Zijn er componenten bij die echt niet goed zijn? Of misschien te goed voor 'simpel' gebruik? Valt dit alles te combineren?

Alle nuttige reacties zijn welkom, alvast bedankt!

Grt
Ben

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mooi systeempje, paar kleine dingen:
- De voeding is aan de krappe kant, ook voor zo'n systeem. Liever heb je 400-500 watt voor als je toch nog eens een grafische kaart of extra hdd wil inbouwen.
- Geheugen is te weinig, kost nauwelijks iets extra maar 8GB is tegenwoordig gewoon standaard.
- Hou er bij de monitoren wel rekening mee dat je er dan 1 op een hdmi poort, en 1 op een DVI poort moet aansluiten omdat de onboard GPU niet meer ingangen aan boord heeft.

Succes!

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
@DeNachtwacht: dank voor je antwoord!

Een beetje verder gezocht o.b.v. jouw aanbevelingen en op volgende zaken gekomen:
- Voeding: Aerocool AP-550 (550 Watt)
- Geheugen: Crucial 8GB DDR3-1600 Kit
- De monitorenkwestie: blijkbaar geeft dit weinig tot geen verschil in beeld. 't is niet dat ik video- of fotobewerking moet doen.

Maakt dat alles samen een performant systeempje voor mijn doeleinden?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik denk dat je hier heel tevreden mee gaat zijn. Jaartje terug voor mijn vader eens een pc in elkaar gezet met dezelfde doeleinden, en ook op basis van FM2+ cpu. GPU Voldoet prima, SSD maakt desktop lekker snel.

Eventueel is een overweging nog om de harde schijf weg te laten en een SSD van 256 of 512 te nemen. Als alles op een SSD staat is fotobewerken bijv. wel fijner. Over één a twee jaar kan je dan nog altijd een betaalbare 1 of 2TB erbij SSD aanschaffen; die zijn nu namelijk hard in prijs aan het dalen. Hangt er even vanaf of je _nu_ veel ruimte nodig hebt dus.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik kan voort!