[drupal 7] intern javascript wordt niet uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Het lijkt terug te stom om waar te zijn in mijn ogen en om aldus hier te posten,
maar terug lukt het me niet dit probleem op te lossen.

Ik heb dus een eenvoudig javascript-bestand (functies.js) dat in dezelfde map
zit van mijn thema en .info-bestand. Ook hier zitten andere bestanden zoals bv.
mijn CSS-bestand dat overigens perfect geladen wordt. Echter niet mijn javascript :(.

Ik dacht al alles gedaan te hebben om dit op te lossen.
- De verwijzing naar mijn javascript-bestand staat vermeld in mijn .info-bestand
(scripts[] = functies.js)
- met zelfs andere mogelijkheid via drupal_add_js("javascript") in template lukt het ook niet
het op te roepen.
- toegangsrechten zijn nagekeken en zijn dezelfde als andere bestanden
- een volledig pad-omschrijving in mijn .info naar dit bestand levert ook niets op
- troubleshooting via 'firebug' in mijn browser levert geen aanwijzingen (volgens mij wordt het gewoon niet gevonden, raar maar waar).
- een javascript-commando inline wordt wel perfect uitgevoerd

Ik zie dat in het html.tpl.php -bestand er een variabele $scripts is. Kan de oorzaak aan deze variabele te wijten zijn? Als ik het echo wordt er precies niet weergegeven als waarde...

[ Voor 2% gewijzigd door RainerSGF op 29-08-2014 15:58 . Reden: geen reactie ]

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• RainerSGF
Ik heb maar verder gezocht ondertussen, maar wordt er niets wijzer mee. Ik weet dat er 3 mogelijke manieren zijn om simpelweg je eigen javascript te laden...maar geen van de 3 blijkt het te lukken (ook al probeer ik dan ook een php hook-functie in mijn template.php in mijn thema-directory). Maar waarom het simpelweg niet wil lukken via de verwijzing in mijn .info-bestand begrijp ik totaal niet. Ik verwijder ook telkens de cache na elke wijziging die ik doe. In een andere browser verschilt het resultaat ook niet.
Ben er een beetje moedeloos van geworden. Daarom deze 2e reply. Thanks alvast wie me even kan helpen.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk als eerste naar de html die aan je browser aangeboden wordt. Zit daarin een link naar de file met javascript code?

• RainerSGF
er wordt javascript-code van drupal zelf geladen, maar niet de file dat ik wil (helemaal niet te vinden in de code). Dus denk je dat de url/verwijzing niet kan kloppen...maar daar heb ik ook al vanalles geprobeerd.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt er wel op de $scripts de verwijziging naar je javascript file moet bevatten. Maar printen van die waarde levert dus niets op?
Als ik het echo wordt er precies niet weergegeven als waarde...
Dit kan ik niet lezen. Is er geen uitvoer?

Heb je dit gezien? Misschien geeft 't aanknopingspunten? http://drupal.stackexchan...ript-included-in-drupal-7

[ Voor 21% gewijzigd door Sendy op 29-08-2014 17:59 ]

• RainerSGF
ok, nu ben ik er toch even in geslaagd mijn javascript-file te kunnen benaderen via de "drupal_add_js()" functie in mijn template.php bestand. Het enige rare hieraan was uiteindelijk dat ik het ganse pad heb moeten opgeven naar het javascript-bestand toe (dus te beginnen van apache2-default/.../.../.../javascript/functies.js).
Probeer ik nogmaals (en nu met deze hele structuur) dit via het .info-bestand wordt hij niet ingelezen (totaal geen vermelding ervan te vinden).

Is hiervoor enige verklaring?

Pagina: 1