• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Beste,

Ik heb hier een 'Asus VivoBook S301LA-C1023H' staan waarbij ik schone installatie heb willen (ivm SSD) doen. Geen probleem qua installatie en alle drivers van ASUS geïnstalleerd en er staan ook geen vraagtekens meer in apparaatbeheer.

Maar nu het probleem; het touchscreen werkt niet en ik kan er geen driver voor vinden, heb inmiddels al op de af-fabriek schijf gezocht en daar nog wel wat additionele drivers gevonden maar niets voor het scherm of de touch module. De intel graphic driver lijkt hier ook niets mee te doen.

Iemand die hier enige ervaring mee heeft en weet wat voor pakket ik moet hebben? Of zijn er meer stappen vereist, kan me toch haast niet voorstellen dat zo'n laptop zonder oem installatie onbruikbaar is.

Alvast bedankt,
Martijn

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07
Op mijn windows-laptop met touchscreen staat de touchscreen-driver onder HID-apparaten in apparaatbeheer.

• mdrop
  • Niet online
zetje01 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:01:
Op mijn windows-laptop met touchscreen staat de touchscreen-driver onder HID-apparaten in apparaatbeheer.
Oke, bij mij staan daar alleen de volgende apparaten;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/66zthif.png

En dus niets wat op een touchscreen of iets duidt.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07
Bij mij heet hij HID-compatible touchscreen.
De drivers zijn trouwens van Microsoft, 21-06-06
De windows-installatie heeft ze dus bij mij automatisch geïnstalleerd, schijnbaar.

Jouw HID apparaat voor besturing door gebruikers, kijk daar eens bij eigenschappen om te vergelijken met mijne?

• mdrop
  • Niet online
Inmiddels de standaard HDD er terug ingezet en ook geen touchscreen, inmiddels zit ik meer te denken aan een DOA dan aan een softwarematige-fout. Ik mag er toch vanuit gaan dat in de Windows image van ASUS de boel werkt, neem ik aan.

Edit: De laptop is als DOA aangenomen door Wehkamp en vervangen door een nieuw exemplaar.

[ Voor 17% gewijzigd door mdrop op 29-08-2014 14:29 ]