Beste Tweakers,
Ik ben van plan binnenkort een game pc aan te schaffen en zelf in elkaar te zetten. Dit is de eerste keer dat ik er een zelf wil gaan bouwen en ben dus vrij onervaren, daarom vraag ik om jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen, dan wel de zwaardere spellen zoals Battlefield 4 en in de toekomst Far Cry 4 & The Witcher 3, ook af en toe een film kijken, internetten en ik wil de pc gebruiken voor school. Ik ben niet van plan om video's te bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro inclusief Windows en verzendkosten. Ik ga de pc zelf in elkaar proberen te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, randapparatuur heb ik allemaal al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD sowieso, en natuurlijk een hele goede videokaart voor het gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeursmerken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil alle games nu en graag ook nog in de volgende paar jaren wel op ultra & 60fps kunnen spelen (als dat mogelijk is).
Ga je overklokken?
Nee, heb er geen ervaring mee. Ben zelf ook bang dat ik de onderdelen van de pc beschadig en heb ook gehoord dat overklokken weinig extra prestaties oplevert.
De build die ik na enig onderzoek heb gemaakt:
Is dit de best mogelijke build voor 1000 euro? Is er nog enige verbetering mogelijk? Voor elke suggestie sta ik open.
De pc zou ik graag zelf in elkaar willen zetten, ik heb al enige filmpjes bekeken hoe dat moet dus wil het nu zelf wel proberen.
Zijn er nog dingen waar ik mee moet oppassen/letten tijdens het in elkaar zetten? Ik weet nu wel hoe alle onderdelen ongeveer geplaatst moet worden maar ik weet totaal niet hoe ik een goede air-flow creëer, hoe air-flow in een pc precies werkt en hoe ik goed de kabels kan managen, kan iemand mij deze dingen misschien uitleggen?
Ik weet dat het veel vragen zijn..
Alvast bedankt!
Mvg, David
Ik ben van plan binnenkort een game pc aan te schaffen en zelf in elkaar te zetten. Dit is de eerste keer dat ik er een zelf wil gaan bouwen en ben dus vrij onervaren, daarom vraag ik om jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen, dan wel de zwaardere spellen zoals Battlefield 4 en in de toekomst Far Cry 4 & The Witcher 3, ook af en toe een film kijken, internetten en ik wil de pc gebruiken voor school. Ik ben niet van plan om video's te bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro inclusief Windows en verzendkosten. Ik ga de pc zelf in elkaar proberen te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, randapparatuur heb ik allemaal al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD sowieso, en natuurlijk een hele goede videokaart voor het gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeursmerken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil alle games nu en graag ook nog in de volgende paar jaren wel op ultra & 60fps kunnen spelen (als dat mogelijk is).
Ga je overklokken?
Nee, heb er geen ervaring mee. Ben zelf ook bang dat ik de onderdelen van de pc beschadig en heb ook gehoord dat overklokken weinig extra prestaties oplevert.
De build die ik na enig onderzoek heb gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,85 | € 155,85 |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 79,25 | € 79,25 |
| 1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 335,50 | € 335,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 78,85 | € 78,85 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,80 | € 89,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.024,60 | |
Is dit de best mogelijke build voor 1000 euro? Is er nog enige verbetering mogelijk? Voor elke suggestie sta ik open.
De pc zou ik graag zelf in elkaar willen zetten, ik heb al enige filmpjes bekeken hoe dat moet dus wil het nu zelf wel proberen.
Zijn er nog dingen waar ik mee moet oppassen/letten tijdens het in elkaar zetten? Ik weet nu wel hoe alle onderdelen ongeveer geplaatst moet worden maar ik weet totaal niet hoe ik een goede air-flow creëer, hoe air-flow in een pc precies werkt en hoe ik goed de kabels kan managen, kan iemand mij deze dingen misschien uitleggen?
Ik weet dat het veel vragen zijn..
Alvast bedankt!
Mvg, David