Toon posts:

Aankoop digitaal album op bandcamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer een digitaal album te kopen van Third Quadrant (Live 2012) via bandcamp.

http://thirdquadrant.bandcamp.com/album/live-2012

Helaas krijg ik als ik wil afrekenen, en als land nederland kies alleen de optie :
Open een PayPal-rekening en betaal met uw creditcard.
Krijg dus geen optie om direct via een creditcard af te rekenen.

Kies je bv United Kingdom of de Verenigde Staten dan is die optie er dus wel.
(Pay with a debit or credit card (Optional) Sign up to PayPal to make your next checkout faster)

Is het mogelijk om bv. United Kingdom te selecteren, verder mijn eigen gegevens in te vullen en zo succesvol de aankoop te doen met een visa voucher, of gaat dat problemen opleveren met visa en/of paypal? Via google word ik hier over niets wijzer.

Iemand hier ervaring mee.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:00
laat ik een rare suggestie doen, maak een paypal account aan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor het eerst een visa voucher gebruikt en dacht na een paar succesvolle aan kopen,
dat ik er overal mee aan de gang kon.
Dacht dat het wel duidelijk was dat ik in principe geen paypal account aan wil maken.
Was net op een Belgische site voor de aankoop van 2 cd's, en ook hier niet mogelijk te betalen met een credit\debet kaart zonder aanmaak van een PayPal account (vanuit Nederland).

Waarom kan je wel vanuit bijvoorbeeld VS betalingen doen met een credit\debet kaart zonder een account aan te maken maar niet vanuit Nederland ?
Wordt dat bepaald door de verkopende partij of bepaald PayPal dat ?

Kopen buiten Nederland is nieuw voor mij, dat verklaard misschien mijn vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:49 ]

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:20
De verkopende partij zal er niet zoveel over te zeggen hebben, volgens mij lopen bandcamp-betalingen uitsluitend via PayPal.

[ Voor 15% gewijzigd door Brunniepoo op 28-08-2014 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerder deze week de cd van unreal city besteld via bandcamp page van Fabio Zuffanti (de producer van de cd). De betaling werd afgehandeld door PayPal en gedaan via de visa voucher met de PayPal account als optie.
Via de bandcamp site van de Engelse Third Quadrant en de site van de Belgische mind games, worden de betalingen ook afgehandeld door PayPal maar hier is niet mogelijk te betalen met een credit\debet kaart zonder aanmaak van een PayPal account (vanuit Nederland). Het is dus geen optie meer.

Dus waarom kan je (voor hetzelfde artikel) vanuit bijvoorbeeld VS betalingen doen met een credit\debet kaart zonder een PayPal account aan te maken, maar als je Nederland selecteert niet?
Ik begrijp de logica erachter niet helemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:37 ]

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:20
Misschien mijn eigen link toch beter lezen. PayPal is kennelijk alleen verplicht voor de verkoper
Choose your PayPal Business account type.

On the Select Payment Solution page choose the free Standard tier — it has all the features you'll need to sell your music through Bandcamp, and (just like the other two tiers) it will allow your fans to pay for your music with a credit card, as opposed to requiring them to have their own PayPal account.

The options available to you may be slightly different depending on your country. If you don't see a "Business"-type account or PayPal as an Additional Payment Option, choose the option that includesExpress Checkout.
ligt kennelijk dus toch aan de verkoper...

Zuffanti, mindgames... goede smaak heb je :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brunniepoo op 28-08-2014 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog voor de bandcamp help link, bewaar deze nog even.

Heb nog even gegoogled op "PayPal Express Checkout" en het lijkt er inderdaad op dat het grotendeels een keuze is van de verkoper. Als je als verkoper klanten verplicht om een PayPal account aan te maken, ga je volgens mij toch een aantal potentiële klanten wegjagen. Apart vind ik het dan wel dat je klanten uit verschillende landen verschillende betaal mogelijkheden geeft.
Voorlopig zie nog ik maar af van de aankopen met een verplichte PayPal account.

Zuffanti, mindgames... goede smaak heb je :)

Heerlijke muziek is dat, moet zeggen dat de enige cd's die ik heb die niet onder prog vallen zijn een aantal kate bush albums zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 22:50 ]

Pagina: 1