Hallo mede-tweakers,
ik draai op m'n VPS Debian 7.6, en ben daar sinds kort Postfix / Dovecot met Spam Assassin als antispam en ViMBadmin als virtual mailbox manager gaan draaien.
Alles uiteraard netjes geprovisioned middels Saltstack, maar dat is weer een ander verhaal
Het werkt allemaal prima, maar het probleem zit hem in het feit dat álle mail die bij postfix aangemeld wordt, volgens spamassassin van een gebanned IP afkomstig is:
De mail komt van gerenommeerde mailservers, o.a. die van mijn werk, of Gmail.
Ik heb al even zitten spelen met sa-update en sa-compile en heb de automatische cron die bij Debian geïnstalleerd wordt geactiveerd, maar de commando's hebben geen output en verder is Spam Assassin, net als de rest van de pakketten waaruit een standaard mailserver op Linux bestaat, bijzonder vaag en obscuur.
Wie helpt met met het gouden ei?
ik draai op m'n VPS Debian 7.6, en ben daar sinds kort Postfix / Dovecot met Spam Assassin als antispam en ViMBadmin als virtual mailbox manager gaan draaien.
Alles uiteraard netjes geprovisioned middels Saltstack, maar dat is weer een ander verhaal
Het werkt allemaal prima, maar het probleem zit hem in het feit dat álle mail die bij postfix aangemeld wordt, volgens spamassassin van een gebanned IP afkomstig is:
code:
1
2
3
| Aug 28 10:56:15 vps postfix/smtpd[9105]: connect from mail.ander-domein.nl[1.2.3.4] Aug 28 10:56:16 vps postfix/smtpd[9105]: NOQUEUE: reject: RCPT from mail.ander-domein.nl[1.2.3.4]: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [1.2.3.4] blocked using sbl.spamhaus.org; from=<eXistenZ@ander-domein.nl> to=<test@mijn-vps.nl> proto=ESMTP helo=<mail.ander-domein.nl> Aug 28 10:56:16 vps postfix/smtpd[9105]: disconnect from mail.ander-domein.nl[1.2.3.4] |
De mail komt van gerenommeerde mailservers, o.a. die van mijn werk, of Gmail.
Ik heb al even zitten spelen met sa-update en sa-compile en heb de automatische cron die bij Debian geïnstalleerd wordt geactiveerd, maar de commando's hebben geen output en verder is Spam Assassin, net als de rest van de pakketten waaruit een standaard mailserver op Linux bestaat, bijzonder vaag en obscuur.
Wie helpt met met het gouden ei?
There is no replacement for displacement!