Ik gebruik voor mijn Wi-Fi thuis een vier jaar oude Sitecom WL-351 router (N300) en ben daar eigenlijk nog best tevreden mee. Ik heb de router centraal opgesteld op de tussenverdieping, nabij het trapgat. Door het hele huis inclusief zolderkamer en achtertuin heb ik goed bereik. Behalve aan de (uiterste) voorzijde van de woonkamer. Hier is nu juist een veel gebruikte zithoek en (smart) TV. Ik overweeg een range extender te kopen, b.v. een Sitecom WLX-2006. Hoewel ik onder aan de trap een uitstekend signaal heb om door te geven (en een vrij stopcontact), twijfel ik echter of dit wel de beste keuze is. Maar wanneer ik kies voor een veel duurdere dual-band router geeft dat volgens mij ook geen garantie dat dit een oplossing is voor mijn "blind spot". Wat is wijsheid? Is er eigenlijk veel kwaliteitsverschil in N300 range extenders? Voor compatibiliteit hoef ik denk ik niet persé voor een Sitecom te kiezen.
Ik zou een acces point plaatsen of een tweede router als acces point instellen (bedraad). Repeater kan maar levert tenminste 50% verlies (half duplex) om nog maar niet te spreken over de slechte performance.
[ Voor 14% gewijzigd door andy88 op 28-08-2014 16:45 ]
Dank je voor de tip andy88. Dat zou inderdaad de mooiste oplossing zijn. Hoewel ik het trekken van draden liever zou vermijden, zal ik dit zeker in overweging nemen.
Draadje is voor je smart tv ook de moeite waard
Eerst het probleem, dan de oplossing