Ik heb een Blaupunk TravelPilot DX-R52 Navigatieradio, deze heeft standaard geen AUX-aansluiting. Om toch mijn eigen muziek te kunnen luisteren heb ik de geluidskanalen van de CD-wisselaar gebruikt als AUX-ingang; de radio denkt dus te spelen van de CD-wisselaar, maar het audiosignaal komt uit mijn telefoon.
Als ik mijn telefoon aansluit op de radio moet ik het volume van de telefoon maximaal zetten, op de radio moet ik vervolgens het volume 3 a 4x hoger zetten dan normaal om iets te kunnen horen. De navigatie schreeuwt er dan doorheen en de radio wordt erg warm in deze stand met hoog volume. Als ik dan terugschakel naar FM-radio (zonder het volume terug te draaien van 50 naar 10) komt er een oorverdovende hoop herrie uit.
De CD-wisselaar gaf een veel sterker signaal waardoor het volume gelijk was aan dat van de andere geluidsbronnen, het signaal van de telefoon moet dus naar dit niveau worden gebracht.
Hoe/waarmee kan ik het signaal dat uit de telefoon komt (voor)versterken?
Zou het bijvoorbeeld met twee van deze modules (een per kanaal) kunnen werken?
In de gebruiksaanwijzing van de radio staat wel dit:
Als ik mijn telefoon aansluit op de radio moet ik het volume van de telefoon maximaal zetten, op de radio moet ik vervolgens het volume 3 a 4x hoger zetten dan normaal om iets te kunnen horen. De navigatie schreeuwt er dan doorheen en de radio wordt erg warm in deze stand met hoog volume. Als ik dan terugschakel naar FM-radio (zonder het volume terug te draaien van 50 naar 10) komt er een oorverdovende hoop herrie uit.
De CD-wisselaar gaf een veel sterker signaal waardoor het volume gelijk was aan dat van de andere geluidsbronnen, het signaal van de telefoon moet dus naar dit niveau worden gebracht.
Hoe/waarmee kan ik het signaal dat uit de telefoon komt (voor)versterken?
Zou het bijvoorbeeld met twee van deze modules (een per kanaal) kunnen werken?
In de gebruiksaanwijzing van de radio staat wel dit:
Met AUX-1 bedoelen ze de CD-Changer aansluiting.Ingangsgevoeligheid
AUX-1-ingang: 2 V / 6 kΩ
/dev/null