Gamingmuis bedraad

Pagina: 1
Acties:

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:03
Ik zoek een?
Bedrade gamingmuis.

Wat is je budget?
Maximaal 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit op het moment te kijken naar de pricewatch: Roccat Kone XTD Optical . Ik lees er veel goeds over en ik denk dat het formaat goed past bij mij. Verder ziet hij er goed uit.

Wat ik wil is een knop om de DPI mee aan te passen. Dit gebruik ik op het moment vaak genoeg in spellen, bijvoorbeeld als ik switch naar een sniper rifle.

Op het moment heb ik een Logitech G700, maar die begint het te begeven (vaak pakt hij de rechtermuisknop niet). De G700 is draadloos, maar daar wil ik toch weer vanaf aangezien ik hier geen voordeel meer in zie.

Ik weet dat de Roccat Tyon eraan gaat komen. Is het handig om hierop te wachten en die te kopen in plaats van nu de Kone XTD te kopen?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de muis vooral met RTS spellen en soms schietspellen. Verder een aantal RPG spellen.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Neem hier even een kijkje: Gamingmuizen [Deel 2] stel ook de vraag of er daar mensen zijn met een kone en wat hun daar van vinden. Zelf heb ik een Razer taipan, ik ben er erg tevreden over, maar lees ook een hoop slechte berichten.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:53
Ik heb zelf sinds niet al te lang een Logitech G502. Na lang zoeken uiteindelijk voor deze gegaan en geen spijt. Het kom er echter op neer dat het een hele persoonlijke keus is, de meeste high end muismakers hebben wel soortgelijke functies op hun vlaggenschepen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Ik heb zelf deze muis pricewatch: Steelseries Rival , en wow wat is die lekker. Als je grote handen hebt zou deze muis al helemaal perfect voor je zijn, maar het hoeft niet. Ik heb wat kleinere handen en bij mij is ie ook heel fijn. Het is alleen een muis voor de "claw-grip" en het is niet zo fijn om je hele hand er op te leggen doordat de achterkant van de muis hoger is dan de voorkant. Maar het hele grote pluspunt van deze muis imo is dat het van een wat doffer en matter materiaal is gemaakt, waardoor je als je snel zweethanden krijgt je niet van die vlekken krijgt en ook niet aan de muis blijft plakken :$

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:14:
Ik heb zelf deze muis pricewatch: Steelseries Rival , en wow wat is die lekker. Als je grote handen hebt zou deze muis al helemaal perfect voor je zijn, maar het hoeft niet. Ik heb wat kleinere handen en bij mij is ie ook heel fijn. Het is alleen een muis voor de "claw-grip" en het is niet zo fijn om je hele hand er op te leggen doordat de achterkant van de muis hoger is dan de voorkant. Maar het hele grote pluspunt van deze muis imo is dat het van een wat doffer en matter materiaal is gemaakt, waardoor je als je snel zweethanden krijgt je niet van die vlekken krijgt en ook niet aan de muis blijft plakken :$
If you know what i mean :')

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:14:
Ik heb zelf deze muis pricewatch: Steelseries Rival , en wow wat is die lekker. Als je grote handen hebt zou deze muis al helemaal perfect voor je zijn,
Ik heb 2 steelseries sensei's (een zelfde model) een http://tweakers.net/price...s-sensei-mlg-edition.html en een http://tweakers.net/price...es-sensei-frost-blue.html, en vind deze goed in de handliggen (ook linkshandig te gebruiken :) ).

speel er alleen FPS mee, en werkt perfect. de software geeft je veel instel mogelijkheden met betrekking tot de snelheid, muisknoppen macro's etc vooral de mlg.

maakt het soort sensor jou nog wat uit?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb zelf de reguliere Kone XTD (Laser sensor) en ben er na bijna een jaar nog steeds erg over te spreken, zie mijn signature voor meer info.

Vanwaar zou je trouwens voor optisch willen gaan? Zeker met muismat is laser een stuk accurater.

Edit: Ik zie dat de image URL's in m'n review dood zijn gegaan 8)7 . Als je ze alsnog wilt hebben kan ik ze wel even delen, heb m'n dropbox nogal opgeruimd recentelijk :') .

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 30-08-2014 02:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:20
Als 1 muis vlekken geeft is het de RIVAL wel.

De muis voelt aan de zijkanten verschrikkelijk ruw aan door het geperforeerde rubber wat zeer on-aangenaam is.

Niet mijn keuze, na 1 dag al in de kast gegooid.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vandaag kwam de Roccat Kone XTD Optical binnen, hij ligt nog in z'n doosje maar ben toch al een beetje verliefd :D Tyon heb ik op de gamescom mee gespeeld, en dat ding maakte ook echt een hele goede indruk. Die heeft toch wel een andere featureset waarbij jij voor jezelf moet bepalen of er iets tussen zit waar jij profijt van gaat hebben. Ik denk dat het beide prima muizen zijn, maar ik hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen over de XTD optical.

Het probleem is dat een muis erg persoonlijk is. Zodra de basis goed is (een degelijke sensor, materialen, etc) wordt het snel lastig om echt een 'beste' uit te roepen. Gisteren met mijn nichtje wat muizen bekeken en getest, en zij kwam bij een Zowie EC2 uit, terwijl iemand anders een smallere claw-grippy-shape muis (Ozone Neos, Zowie FK1) fijner vond. Ik ben zelf nog altijd weg van de CM Storm Mizar/Alcor, die voor weinig geld bijzonder goede prestaties leveren. Tegelijkertijd is de Sensei Wireless de mooiste muis die ik tot nu toe heb gehad, maar je betaald gewoon heel veel voor dat mooie pakketje, en de prestaties zijn uitstekend, maar niet beter dan de concurrentie met een degelijke sensor.

Zo vind ik de Rival zelf ook best een prettige muis, zeker voor het geld een hoop waarde. De Sensei vorm ligt mij net wat beter, maar het is ook maar net wat je gewend bent, en zelf fijn vindt. Het voordeel is m.i. wel dat de door jou genoemde modellen volgens mij echt niet verkeerd kunnen uitpakken, zodra de sensor in orde is, en je voor jezelf kiest welke materialen/grip-rubbers/etc je fijn vindt, zal het resultaat vermoedelijk niet tegenvallen.

• RoaDHouse
Een muis blijft een persoonlijke smaak, al die topics die hier op tweakers losgelaten worden trek ik me niet veel van aan. Je kan het pas beoordelen als je erzelf 1 hebt.

Ik vind de Sensei een geweldige muis maar de sensor wordt hier de grond ingeboord maar ik schiet alles raak met dat ding, terwijl die ZowieFK1 een super-sensor heeft, maar persoonlijk vind ik het een waardeloze muis vooral door de huano switches die veel te stug zijn en je enorm last van je vinger en onderarm gaat krijgen.

Nu speel ik een half jaar met de Logitech g400s (heeft ook goede sensor) die bevalt ook goed maar ik vind hem te bol waardoor ik veel mis met railen in Quake.

Verwijderd

Heel veel mensen stellen verschillende muizen voor maar als je een goeie muis wilt met een top DPI, een optie voor extra gewichtjes, 12 knoppen die elk 3 andere functies kan hebben en een scrollwheel die een halve minuut blijft draaien als je er een flinke spin aan geeft, dan moet je gaan voor de Logitech G502. Deze kost €80 en ik heb er sinds dag 1 geen spijt van gehad. Tot nu toe is betreffende de fijnste muis die ik ter gebruik heb gehad.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Er is weinig mis met die sensor uit de Sensei, anders dan dat al die Avago / Pixart 9500 dingen inherent positieve acceleratie hebben, daar merken de meeste gebruikers in de praktijk echt niets van (zoals de vele eigenaren die hun ervaringen delen), en wordt soms zelfs als prettig ervaren. Dat het technisch dus niet 100% perfect is zorgt inderdaad voor veel gezeur, maar de meeste van die opmerkingen komen van internet-warriors :D

Het verschil tussen degelijke sensoren en budget-meuk is echter wel heel groot, zodra je een matig kreng hebt met duidelijke jitter, supergevoeligheid voor stofjes, of zo'n kreng dat geen diagonale lijn degelijk kan trekken, dan loop je heeeel hard terug naar iets degelijks, zeker als je dat al gewend was. Maar zodra de sensor in orde is moet je zoals ik zei het echt zelf gaan bepalen welke features en vorm je zelf wil.

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 14:36
G500 van Logitech is een geweldige muis met DPI instelingen on the fly.
ik heb een extra reserve gekocht als back up in geval dat Logitech stopt met de productie van die muizen.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Essox Lucius schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:32:
G500 van Logitech is een geweldige muis met DPI instelingen on the fly.
ik heb een extra reserve gekocht als back up in geval dat Logitech stopt met de productie van die muizen.
:D Ik ben dus niet de enige die dat soort dingen doet :D Gisteren in de Media Markt even wezen snuffelen, toch altijd leuk dat je daar nog iets kan zien en voelen. Die logitechs 400s/502/602 voelen wel erg fijn aan. Maar de Roccat Kone lag daar ook (en ligt inmiddels hier thuis) en voelt toch bijzonder prettig.

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:03
Ik heb ondertussen ook de Roccat Kone XTD in mijn handen gehad. Veel te duur bij de mediamarkt, maar ik weet wel dat hij lekker in mijn handen ligt. Toch wacht ik even af op de Roccat Tyon. Wellicht dat ik die neem.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:59
D4NG3R schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:37:

Vanwaar zou je trouwens voor optisch willen gaan? Zeker met muismat is laser een stuk accurater.
Laser tracked niet altijd goed op een zachte (stof) muismat.

• RoaDHouse
Mijn Sensei heeft een perfecte tracking op een stoffen muismat, beter dan de G400s.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik kan ook niet meer kiezen, te veel mooie muizen in de wereld. Zojuist de Kone XTD Optical uitgepakt en in gebruik genomen, en hij voelt en trackt bijzonder goed. Roccat Hiro erbij... wel verdomde duur voor een mousepad maar als ik hem nu vergelijk met de alternatieven in het 20-30 euro segment (En dat is al niet weinig) is het wel degelijk een flinke upgrade. Maar de Kone XTD optical maakt wel een hele bijzondere (positieve) indruk tot nu toe.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Awsom schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:04:
[...]

Laser tracked niet altijd goed op een zachte (stof) muismat.
Ervaring spreekt juist het tegenovergestelde.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1