Optical mouse VS wheel mouse

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43
Scheelt het nou veel in kwaliteit ofzo?? of is het alleen de kleur die verschilt??

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

beweegt bij mij niet zo zwaar meer :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
erm wat loop jij zwak te lullen?

Verwijderd

Optische muizen zijn veel beter in mijn ogen.
1. minder weerstand
2. niet afhankelijk van ondergrond
3. geen vies wordend "balletje"
4. zeer hoge reactie snelheid
5. erg cool

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

[ZeikMode]
Doe mij maar een Optical Wheel mouse :)
'Wheel mouse' staat namelijk bijna altijd voor : "Muis met scrollwheel" :) , dus ik wil een optische muis met scrollwheel
[/ZeikMode]

Verwijderd

Euhm , een wheel mouse kan ook optical zijn hoor , dat betekent gewoon dat er zo'n scrollwheel op staat .

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 11 juni 2001 22:25 schreef Sir_Floppy het volgende:
erm wat loop jij zwak te lullen?
wie ikke ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

optical VS wheel :?
Je zult wel optical VS ball bedoelen :)

Maarre, ik vind optical toch wel net ff ietsje fijner als ball. Hoef je tenminste niet telkes schoon te maken en het gaat lichter en minder schokkerig. Maar het heeft ook een nadeeltje: soms is die sensor in de war, dan gaat de cursor supersnel trillen terwijl de muis stilstaat. Ik heb het trouwes nog nooit in games gehad, dus dat valt wel weer mee. Verder zeggen sommige mensen dat optical niet goed tegen snelle bewegingen kan, maar het lukt mij niet eens om zulke wilde bewegingen te maken dat hij gaat skippen...

Ik heb trouwes een logitech mouseman wheel optical ;)

Verwijderd

Ik heb zelf nu 2 maanden zo'n Logitech optische muis. Hij ligt lekker in de hand maar heeft 2 grote nadelen:

1) de batterijen zijn na 10 dagen leeg als je veel achter de computer zit (ik heb inmiddels een familiepak batterijen aangeschaft)
2) als de muis even stil staat, duurt het (soms) even voor ie weer gaat bewegen (je wordt hierdoor in games een makkelijk doelwit).

Ik heb de muis voor m'n verjaardag gekregen, maar zou 'm niemand aanbevelen.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 22:32 schreef Premium het volgende:
Ik heb zelf nu 2 maanden zo'n Logitech optische muis. Hij ligt lekker in de hand maar heeft 2 grote nadelen:

1) de batterijen zijn na 10 dagen leeg als je veel achter de computer zit (ik heb inmiddels een familiepak batterijen aangeschaft)
2) als de muis even stil staat, duurt het (soms) even voor ie weer gaat bewegen (je wordt hierdoor in games een makkelijk doelwit).

Ik heb de muis voor m'n verjaardag gekregen, maar zou 'm niemand aanbevelen.
dat zijn trouwes ook gelijk 2 nadelen van een optical muis met batterijen. Een optical muis met een draadje heeft dit niet, en is dus ook prima geschikt om mee te multiplayeren...

heh, moet je trouwes nagaan wat ik voor me verjaardag had gekregen: een microsoft trackbal :r Ik heb 3 dagen geprobeerd overweg te gaan met zo'n trackbal, maar ik kon nog steeds niet knap een venster sluiten na 3 dagen en ik kreeg RSI in m'n duim :D
Wat een klotedingen zijn dat zeg... ik heb 'm dus ook omgeruild voor deze logitech optical :)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik zou zeker voor Optiesch gaan maar zeker NIET voor draadloos. Leuke ervaring in het begin, maar battereijen breken je op. Uitendelijk wil je gewoon optiesch

...gamen blijft leuk...

• Penetrator
  • Laatst online: 06-08 12:24
jezoes, jullie weten toch allemaal wat hij probeert te vragen, ga dan niet 5 keer hetzelfde domme antwoord geven |:(
optical rulez trouwens

• KeeP IT ReaL
jullie snappen het niet echt wat ik bedoel. Ik zal wat plaatjes posten
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov55.gif
Dit is de Wheel mouse
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/product94.gif
Dit is de optical mouse

• KeeP IT ReaL
dus is het nu alleen de kleur die anders is?? of is het aantal dpi ook anders ?? Ik kan het niet op de website vinden van logitech :(

Verwijderd

Tinus, hoe moeilijk is het, de OPTICAL is OPTISCH!! en de gewone wheelmouse is met een BALLETJE!!!

duh?

Verwijderd

Gewoon draadloos en optical.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
juist die heb ik ook, een zonder draadje en balletje, heerlijk, hij is van logitech en heeftt een tering lange naam:

logitech cordless mouseman wheel optical
of zo :?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02-2025
Bedoelt ie niet gewoon dat ze ALLEBEI optisch zijn?
Ik dacht trouwens dat die blauwe nieuwer is maar of tie nou beter is?
Maar tis toch gewoon een kwestie van een paar sites nagaan en zelf een beetje research doen?

Verwijderd

ik ben erg te spreken over de ifeel optische muis(met draad). ik had eerst wat problemen met usb maar die zijn nu opgelost.
het is best grappig als je over je beeldscherm gaat voel je alles en maakt hij geluidjes. ;)

Verwijderd

en die is groen.
en doet et gewoon beter als een ps/2 muis.
hij is nog nooit blijven haperen ofzo werkt perfect.

• KeeP IT ReaL
Op maandag 11 juni 2001 23:12 schreef Fallen_angel het volgende:
Tinus, hoe moeilijk is het, de OPTICAL is OPTISCH!! en de gewone wheelmouse is met een BALLETJE!!!

duh?
dan heb jij nog nooit op de site gekeken van logitech want ze zijn allebei optical. Maar ik weet nu nog steeds niet of er veel verschil in kwaliteit is :(
Ik kan het ook niet op de site www.logitech.com zien want daar kan geen gegevens zien van de gewone optical mouse :( maar wel van de (optical) wheel mouse

• KeeP IT ReaL
Op maandag 11 juni 2001 23:21 schreef Onik het volgende:
Bedoelt ie niet gewoon dat ze ALLEBEI optisch zijn?
Ik dacht trouwens dat die blauwe nieuwer is maar of tie nou beter is?
Maar tis toch gewoon een kwestie van een paar sites nagaan en zelf een beetje research doen?
yep

Verwijderd

Ik heb die mooie blauwe nu in mijn hand is zeer goede optische muis

Wheelmous is de platte muis
mouseman is dat schuin RSI makende muisje

• KeeP IT ReaL
Op dinsdag 12 juni 2001 14:12 schreef marcodark het volgende:
Ik heb die mooie blauwe nu in mijn hand is zeer goede optische muis

Wheelmous is de platte muis
mouseman is dat schuin RSI makende muisje
hoelang heb je hem dan al??

Verwijderd

Ik heb ondertussen al drie of vier muizen van Logitech gehad. En als ik uit ervaring mag spreken dan vind ik op dit moment de Logitech wheelmouse optical de prettigste muis. De volgende muis die op mijn verlanglijstje staat is wel de: Logitech cordless mouseman optical.

Oh ja, die muis is RSI-preventief, niet RSI-opwekkend. Althans, dat is de bedoeling. Ik zie trouwens om mij heen een heleboel mensen die de muis gewoonweg verkeerd hanteren. Voornamelijk de wat oudere exemplaren van onze medemensen.
Ik muis ondertussen al sinds 1986 tamelijk frequent en ik heb nog nergens last van.
:)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Op maandag 11 juni 2001 23:27 schreef dragak het volgende:
en die is groen.
en doet et gewoon beter als een ps/2 muis.
hij is nog nooit blijven haperen ofzo werkt perfect.
Ik heb ook een iFeel (blauw), maar ik voel niks op m'n desktop maar heb wel die Immersion geinstalleerd en opgestart.

In games voel ik trouwens wel.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Waarom trouwens de optical van Logitech? Heb zelf de IntelliMouse Explorer van Microsoft en die bevalt beregoed. Is net als de Mouseman uitstekend geschikt voor de RSI >:)
Scanned ongeveer 1500 keer per seconde het oppervlak, dus das redelijk.

Verwijderd

optical!!!!!!!!!
[zeikmodus]
als het ff kan een cordless mouseman optical :9~ heb ik oook errug cool!
[/zeikmodus]

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Intellimouse Explorer scant net als mijn Wheel Mouse Optical 2000 keer per seconde, net effe beter dan de meeste andere optische muizen :)

Er zitten wel een paar nadelen aan mijn muis:

-Hij is erg licht. Mijn polsje gaat soms wat verkrampen in lange CounterStrike-sessies.

-Start Microsoft Paint is op voor de lol (als je een optische muis hebt), en teken een paar lijntjes in freehand mode. Bibber-city!!! Dat had mijn bal-muis nou niet ;)

• S913
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Op dinsdag 12 juni 2001 22:11 schreef Ceejay het volgende:
Intellimouse Explorer scant net als mijn Wheel Mouse Optical 2000 keer per seconde, net effe beter dan de meeste andere optische muizen :)
Klopt, die nieuwe Cordless Optical van Logitech scant 'maar' 1500 keer max, schijnt vooral bij de wat actievere muisspellen net iets te weinig te zijn ... De Intellimouse Explorer rox :Y)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Logitech Mouseman Wheel Optical heerst!

Je moet alleen niet kleine klauwen hebben :P

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov57.gif

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 08:56 schreef HlpDsK het volgende:
Wat heb ik dan? kolenscheppen?
Ik vind die knoppies veel te klein, vooral die rechterknop. Daar liggen m'n vingertoppen ver overheen als ik die muis gewoon relaxt in de palm van m'n hand leg. Als die knoppen nou gewoon wat groter waren en doorliepen tot onderaan, had het al goed geweest... Maar nu steun ik dus eigenlijk met de palm van m'n hand op het logo om met m'n vingertoppen op de knoppen terecht te komen. En volges mij heb ik echt geen belachelijk grote handen, ik ben maar een mannetje van 1.79 meter...

Verwijderd

Bij een optical heb je mooie lampjes. :) En aangezien veel mensen daar op kicken.
Ik heb ook die logitech (blauwe) Mooie rood lampje aan de onderkant en ander mooi blauw lampje boven op. Erg mooi vooral als het donker is.
Btw ik merk haast geen verschil tussen de optical of een gewone muis met bal.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:00 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Wat heb ik dan? kolenscheppen?
Ik vind die knoppies veel te klein, vooral die rechterknop. Daar liggen m'n vingertoppen ver overheen als ik die muis gewoon relaxt in de palm van m'n hand leg. Als die knoppen nou gewoon wat groter waren en doorliepen tot onderaan, had het al goed geweest... Maar nu steun ik dus eigenlijk met de palm van m'n hand op het logo om met m'n vingertoppen op de knoppen terecht te komen. En volges mij heb ik echt geen belachelijk grote handen, ik ben maar een mannetje van 1.79 meter...
Je moet ook niet met je vingertoppen klikken, maar met je 1e en 2e kootje :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dees schijnt leuk te werken..
Afbeeldingslocatie: http://www.neolec.de/news/images/NeoAirview405RF_news.jpg

zie ook :

[topic=155706]

• Flexx
  • Laatst online: 09:05

Flexx

This side up

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:07 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet ook niet met je vingertoppen klikken, maar met je 1e en 2e kootje :)
Gotte be kiddin' me... dat klikt toch voor geen meter :?
Die Neo ziet er trouwes wel heeel strak uit! Mooiste muis die ik tot zover ooit gezien heb! Misschien word het nog wel een opvolger voor m'n logitech mouseman wheel optical... die heeft tenminste ook grote knoppen :P

• KeeP IT ReaL
Op woensdag 13 juni 2001 13:09 schreef henkleerssen het volgende:
Dees schijnt leuk te werken..
[afbeelding]

zie ook :

Ervaringen met optische muis NEO AirView 405 RF
deze muis ziet er wel heel strak uit >:) maar ik heb net een logitech optical wheel mouse besteld die is ook wel :9~

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:19 schreef Digital-DNA het volgende:

[..]

Ik heb ook een iFeel (blauw), maar ik voel niks op m'n desktop maar heb wel die Immersion geinstalleerd en opgestart.

In games voel ik trouwens wel.
download dan immersion desktop versie 2,1.
hij moet altijd trillen bij alles(kan trouwens wel irritant zijn) het leuke ervan is dat hij ook geluidjes maakt.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Wat heb je nou aan een trillende muis?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Op woensdag 13 juni 2001 16:23 schreef dragak het volgende:

[..]

download dan immersion desktop versie 2,1.
hij moet altijd trillen bij alles(kan trouwens wel irritant zijn) het leuke ervan is dat hij ook geluidjes maakt.
Ik heb geupdated, nothing :(:(
Ik kan wel alles gewoon instellen, maar ik prefereer gewoon het standaard profiel, maar dat is nu allemaal leeg :(

www.nintendocasemods.com

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ik heb zo'n metallic blauwe
'Logitech optical mouseman wheel' (van het plaatje?) en hij ziet er geweldig uit, muist nog beter, en reageert gigantisch snel. Ik wil nooit meer een balmuis! Zo'n ding is dan wel twee keer zo duur, maar hij 'zweeft' over je muismat HEERLIJK!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 08:56 schreef HlpDsK het volgende:
Logitech Mouseman Wheel Optical heerst!

[afbeelding]
Die heb ik ook en zijn draadloze bal versie .. ze zijn beide fijn !... dus tis maar net wat je wil draadloos of oogje ? :D

• NIMBUS
  • Laatst online: 04-05 09:49
ik heb dus een Logitech Optical Mouseman Wheel en ik ben er zeer tevreden over :P

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Je moet ook niet met je vingertoppen klikken, maar met je 1e en 2e kootje
en dat scrollwieltje dan? :?

micheljansen.org

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Waar gaat het over :? jezus...

• KeeP IT ReaL
Ik heb deze muis: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov55.gif
al poosje binnen en hij werkt echt perfect :)

• KeeP IT ReaL
hij ziet er trouwens ook nog eens :9~ uit

Verwijderd

Ik heb beneden op een optische EN draadloze van Logitech (is blauw) en erg fijn is ie op zich wel, maar af en toe springt ie naar de hoek van het scherm en daar word ik ff helemaal leip van, vooral als je ff 'snel' iets wilt doen.
Hier boven heb ik een gewone met bal, draad en wiel en die vind ik dan nog het fijnst, nooit last mee. Hoef je slechts 1 keer in de 3 maanden schoon te maken, dus dat valt wel mee :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Geplaatst door tinus1983 - maandag 18 juni 2001 19:53

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb deze muis:
al poosje binnen en hij werkt echt perfect
die heb ik ook. Heerlijk muisje

micheljansen.org

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op maandag 18 juni 2001 20:02 schreef 208 het volgende:
Ik heb beneden op een optische EN draadloze van Logitech (is blauw) en erg fijn is ie op zich wel, maar af en toe springt ie naar de hoek van het scherm en daar word ik ff helemaal leip van, vooral als je ff 'snel' iets wilt doen.
Hier boven heb ik een gewone met bal, draad en wiel en die vind ik dan nog het fijnst, nooit last mee. Hoef je slechts 1 keer in de 3 maanden schoon te maken, dus dat valt wel mee :)
Daar heb ik dus absoluut geen last van.. met die Neolec...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op maandag 18 juni 2001 19:53 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb deze muis: [afbeelding]
al poosje binnen en hij werkt echt perfect :)
[me=7313] doet het met exact dezelfde als deze en is echt perfect, ligt lekker in de hand, werkt op elk oppervlak (behalve glas? :+ ) en er komt geen troep meer bij het niet meer bestaande balletje naar binnen :D

Kei goed dus :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op maandag 18 juni 2001 23:12 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

[me=7313] doet het met exact dezelfde als deze en is echt perfect, ligt lekker in de hand, werkt op elk oppervlak (behalve glas? :+ ) en er komt geen troep meer bij het niet meer bestaande balletje naar binnen :D

Kei goed dus :)
ZO is het.. ik snap niet dat mensen en vooral tweakers niet massaal die Neolec inkopen....
[Offtopic]en jij komt uit Brabant?[ontopic]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik heb de optical iFeel van logitech, en ik wil *nooit* meer een andere. Lekker licht en accuraat doet het bijna overal. Geen gezeik met vuile wieltjes enzo en zo'n lekker stoer blauw lampje d'r in. iFeel heb ik uitstaan, want daar die je toch niks mee.

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
Cordless Optical wilde ik gaan nemen ipv de Cordless Wheel die ik nu heb. Maar dan lees ik dat Creative vrij rap met een Cordless Optical incl. laadstandaard komt, dus dan wacht ik nog effies... :P

En wat die Neo of zoiets betreft... Ik houd het wel lekker bij Logitech, das het echte spul.

.... Ik weet het ook niet

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op dinsdag 19 juni 2001 03:53 schreef zeef het volgende:
Ik heb de optical iFeel van logitech, en ik wil *nooit* meer een andere... ...iFeel heb ik uitstaan, want daar die je toch niks mee.
Je hebt de iFeel, wilt nooit een andere, maar je gebruikt iFeel niet... :? Ben ik nu dom of wat? |:(

.... Ik weet het ook niet

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb ook de logitech Optical met draad, zeer fijn muisje zou geen andere meer willen ;)

Verwijderd

ik heb nu die optical cordless mouse man maar hij werkt tot nu toe perfect.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Ja ik heb dus ook die blauwe Logitech Optical met draad en kewl oplichtend logo en ik ben er ook erg blij mee. :)

Verwijderd

Hee Hee,

Wat je bedoelt is, wat is het verschil tussen de Logitech Wheel Mouse optical en Logitech Pilot Wheel Mouse optical.

De Logitech Wheel Mouse Optical is zowel PS2 als USB aanlsuitbaar, heeft 5 jaar fabrieksgarantie en is blauw van kleur, heeft een leip Logitech logo, dat opgloeit in het donker (en in het licht natuurlijk, maar dan valt het niet op :) (. En heeft een Second generation Optical Sensor.

De Logitech Pilot Wheel Mouse Optical is alleen USB aansluitbaar, heeft 3 jaar fabrieksgarantie, is wit van kleur en heeft nog een first generation sensor.

Overigens van die 1e en 2e generatie sensor kan ook absolute bull-shit zijn, maar op de verpakking van de Wheel Mouse optical zat een sticker met zo'n kreet, de Pilot Wheel Mouse Optical Verpakking had dat niet. :)

• DizzyWeb
  • Laatst online: 08:06

DizzyWeb

Ondertiteld

Op dinsdag 19 juni 2001 09:53 schreef mentor het volgende:
Hee Hee,

Wat je bedoelt is, wat is het verschil tussen de Logitech Wheel Mouse optical en Logitech Pilot Wheel Mouse optical.

De Logitech Wheel Mouse Optical is zowel PS2 als USB aanlsuitbaar, heeft 5 jaar fabrieksgarantie en is blauw van kleur, heeft een leip Logitech logo, dat opgloeit in het donker (en in het licht natuurlijk, maar dan valt het niet op :) (. En heeft een Second generation Optical Sensor.

De Logitech Pilot Wheel Mouse Optical is alleen USB aansluitbaar, heeft 3 jaar fabrieksgarantie, is wit van kleur en heeft nog een first generation sensor.

Overigens van die 1e en 2e generatie sensor kan ook absolute bull-shit zijn, maar op de verpakking van de Wheel Mouse optical zat een sticker met zo'n kreet, de Pilot Wheel Mouse Optical Verpakking had dat niet. :)
Ik heb die blauwe, een Logitech Wheel Mouse, dies hardstikke optical, met usb en ps/2, maar een oplichtend logo heeft ie echt niet hoor.. :?

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op maandag 11 juni 2001 22:26 schreef ---ROBIN--- het volgende:
1. minder weerstand
5. erg cool
Punt 2 kun je niet waarmaken, en punt 4 ook niet helemaal.

Als ik mijn muis op een houten bureaublad gebruik (met houtnerven) dan kan de muis wel eens heel vreemd bewegen, en laat staan als ik een spiegel gebruik.

En punt 4.

Een optische muis gaat in ruststande en kan dan wel eens moeilijk van de plaatst komen, is vooral leuk in een potje unreal tournament, als je aan het snipen bent.

Dat zijn toch 2 minountjes

Freelance tweaker

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Volgens mij is het tijd om te flamen:
1 Optisch tegenover niet optisch
2 Neolec tegenover Logitech
3 Ifeel of niet...

Choose your flame... :)

Verwijderd

Ik zweer bij mijn balletje .........

maar ja .......... ik heb ook een razor boomslang 1000 ;)

als je die gevoel hebt ............

wil je gewoon niet meer anders

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 09:42
Op dinsdag 19 juni 2001 09:56 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Als ik mijn muis op een houten bureaublad gebruik (met houtnerven) dan kan de muis wel eens heel vreemd bewegen, en laat staan als ik een spiegel gebruik.

En punt 4.

Een optische muis gaat in ruststande en kan dan wel eens moeilijk van de plaatst komen, is vooral leuk in een potje unreal tournament, als je aan het snipen bent.

Van punt 2 heb ik ook last, op mijn gele bureaublad doet hij het nauwelijks, ik leg er altijd een A4-tje onder, dan doet ie het wel. Van traagheid in een spel heb ik geen last.

.....

• dawuss

dawuss

gadgeteer

nog nooit iets van gemerkt...

leuke test: Probeer es eerst met een optische muis een cirkel te tekenen in een tekenprogramma, en daarna met een balmuis. Kun je lachten, vooral als die balmuis een beetje vies is op z'n bal :D

micheljansen.org

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb sinds gisteren de cordless mouseman wheel, dus niet optical, wel met duimknop, ik vind hem wel wat groot maar hij ligt wel erg lekker in de hand. 'k Heb hem gekocht in combi met cordless desktop, dat is pas echt een fij toetsenbord, en ziet er ook nog es errug kewl uit :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 09:43 schreef mbvisiontt het volgende:
Cordless Optical wilde ik gaan nemen ipv de Cordless Wheel die ik nu heb. Maar dan lees ik dat Creative vrij rap met een Cordless Optical incl. laadstandaard komt, dus dan wacht ik nog effies... :P
Laadstandaard? Cool, daar hadden ze al veel eerder mee moeten komen. Vraag me eigenlijk af waarom ze daar nu pas mee beginnen. Zo'n ingewikkeld idee is het toch niet lijkt me.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 09:56 schreef D-Devil het volgende:

[..]

En punt 4.

Punt 4 nog nooit last van gehad.
Net als punt 2 maar dat komt omdat ik nog steeds mn muismat gebruik :+ (heb een logitech optical)

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
heeh, ff kort vraagje:

ik zit nu met Logitec Pilotmuisje (PS2) M-S48.

ik had een Boomslang 2000 bij compuland besteld, maar werd ineens niet meer geleverd doordat ze em schijnbaar niet meer verkopen wegens slechte kwaliteit :? beetje CRAP dus..

dus zodoende ben ik van mijn "DURE" muis plan afgestapt, en hoor veel over deze muis Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov57.gif

maar is ie nou zo goed? ofniet?
want het is WEL weer optical. en ik heb nare ervaringen met opticals gehad, want ik had de MS Intelliye Explorer, en dat vind ik een bagger ding,
ik had de Logitec Cordless Optical, en dat ding vind ik ook GAAR,
ennuh ik had ook zo'n Dexxa optical ding, en die was opzich redelijk. alleen niet lekker in de hand, en bleef het pijltje wel eens hangen, moest je dus cable eruit halen,. en er weer in..

maaruh die Logitec Mouseman Optical (zie foto) is dat nou wat? of is et ook nix?

of moet ik toch maar weer voor de Boomslang gaan?

• Digital-DNA

Digital-DNA

M'n iFeel doet het meestal prima, alleen glijdt hij net niet zo soepel over m'n matje als m'n ouwe MouseMan Wheel. Ik heb de bal eruitgehaald, en ben met beiden wezen glijden.
Onder m'n ouwe Mouseman zitten meer en vooral veel grotere glijoppvlakten dan op m'n iFeel (4 klein cirkeltjes, voelen ook stroever aan), dat vind ik wel jammer :(, daardoor glijd ie iets minder.

iFeel is ook alleen USB, dus kan onhandig zijn in safe-mode, maar dan grijp je natuurlijk gewoon gauw ff naar je andere muis die er gewoon bijaangesloten zit.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 22:32 schreef Premium het volgende:
[Zeikmodus]
moet je niet zoveel campen :)
[/Zeikmodus]

Trouwens, de optical's van Logitech zou ik dus NIEMAND aanraden,
reason : als de muis 2 seconden stilstaat en je beweegt hem dan, dan schokt hij wat heen en weer,
(Had voor mijn Logitech van nu een MS Intellimouse Explorer en die is VEEEL beter ! :) )

• dawuss

dawuss

gadgeteer

als de muis 2 seconden stilstaat en je beweegt hem dan, dan schokt hij wat heen en weer,
waarom heb ik daar dan geen last van?

micheljansen.org

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op woensdag 20 juni 2001 11:11 schreef dawuss het volgende:

[..]

waarom heb ik daar dan geen last van?
Omdat hij uit zijn nek lult?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 22:26 schreef ---ROBIN--- het volgende:
1. minder weerstand
5. erg cool
2. niet afhankelijk van ondergrond :? :? :?
Waarom werken die optische muis van tinus dan niet op mijn mooi gladde bureau ? hij springt alle kanten op terwijl mijn bal muis ruled op het bureau... kep een hekel aan muismatten

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Teveel reflectie zorgt voor het verspringen van de muis... Vooral een witte reflecterende tafel is niet leuk...

• gumtree
  • Laatst online: 20-08 16:43
is dat logitech optical wireless geval ook geschikt voor links handigen? ik vind die vorm zo rechts handig of ligt dat aan mij.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Goeie vraag... eeuh die Neolec is anders symmetrisch die werkt wel voor linkshandige.. zeker...

Verwijderd

Ehhh.. mijn optical muis heeft ook een muis-wiel :?
Als je bedoeld een muis met een balletje dan kies ik voor de optical. Die hoef je niet de hele tijd schoon te maken. Bijv. zit je net helemaal in je game en dan komt er weer een stofje in je muis :)

• MiZtraL
  • Laatst online: 27-05 07:09
Ik heb een cordless optical wheelmouse fantastisch *D ding alleen die baterijen vreten ;(
voor de rest geweldig >:)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op donderdag 21 juni 2001 10:04 schreef MiZtraL het volgende:
Ik heb een cordless optical wheelmouse fantastisch *D ding alleen die baterijen vreten ;(
voor de rest geweldig >:)
Goeie oplader helpt.. maar ja... meneer heeft ook geen Neolec..

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier microsoft intelli optical echt ook een relax dingetje zeer veel schik mee !

:9

• HENNEP
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Wheel mous die slipt en de optische muizen niet.

laat maar eens een keertje je muis een beetje slippen door te glijden/gooien. ( niet in de lucht natuurlijk)

Dan merk je aan je pointer dat je muis slipt als je eentje met een balletje hebt.

Grt Hennep ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:21 schreef HENNEP het volgende:
Wheel mous die slipt en de optische muizen niet.

laat maar eens een keertje je muis een beetje slippen door te glijden/gooien. ( niet in de lucht natuurlijk)

Dan merk je aan je pointer dat je muis slipt als je eentje met een balletje hebt.

Grt Hennep ;)
Ook je optical hoeft niet altijd perfect te werken. Ik heb mijn Intelli explorer gebruik op een beuken bureaublad, niet echt stabiel.
Uiteindelijk een muismat eronder gelegd, loopt nu als een trein }:O

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Waarom zou je ineens geen muismat meer gebruiken als je een optical hebt? ik gebruik gewoon nog steeds m'n muismat. Glijdt de muis tenminste lekker over en dan krijg je ook niet zo snel RSI ;)

micheljansen.org

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb ook een logitech optical mouseman met wiel. kreeg vandaag het genoegen om ffe met een razer boomslang 2000dpi te werken. Die is dus vet veel beter! Veeeeel nauwkeuriger.
als ik $$$ heb gaat ik ook zo'n ding halen.

• [TazZ]
  • Laatst online: 25-06-2025
ff duidelijk maken... die witte muis is 'n gwone wheel mouse (dus met balletje) en die blauwe is 'n optical (dus met licht)... Ik werk zelf met 'n MouseMan Wheel Optical (zo'n lomp verhoogd ding) en die bevalt me goed, weegt niet zoveel, geen last van haperingen, ligt goed in de hand en ziet er gewoon leuk uit... :)

(zo'n muis dus)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov57.gif

If it ain't broke, fix it till it is...

Pagina: 1