XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
1. minder weerstand
2. niet afhankelijk van ondergrond
3. geen vies wordend "balletje"
4. zeer hoge reactie snelheid
5. erg cool
Doe mij maar een Optical Wheel mouse
'Wheel mouse' staat namelijk bijna altijd voor : "Muis met scrollwheel"
[/ZeikMode]
Verwijderd
wie ikke ?Op maandag 11 juni 2001 22:25 schreef Sir_Floppy het volgende:
erm wat loop jij zwak te lullen?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Je zult wel optical VS ball bedoelen
Maarre, ik vind optical toch wel net ff ietsje fijner als ball. Hoef je tenminste niet telkes schoon te maken en het gaat lichter en minder schokkerig. Maar het heeft ook een nadeeltje: soms is die sensor in de war, dan gaat de cursor supersnel trillen terwijl de muis stilstaat. Ik heb het trouwes nog nooit in games gehad, dus dat valt wel weer mee. Verder zeggen sommige mensen dat optical niet goed tegen snelle bewegingen kan, maar het lukt mij niet eens om zulke wilde bewegingen te maken dat hij gaat skippen...
Ik heb trouwes een logitech mouseman wheel optical
Verwijderd
1) de batterijen zijn na 10 dagen leeg als je veel achter de computer zit (ik heb inmiddels een familiepak batterijen aangeschaft)
2) als de muis even stil staat, duurt het (soms) even voor ie weer gaat bewegen (je wordt hierdoor in games een makkelijk doelwit).
Ik heb de muis voor m'n verjaardag gekregen, maar zou 'm niemand aanbevelen.
Verwijderd
dat zijn trouwes ook gelijk 2 nadelen van een optical muis met batterijen. Een optical muis met een draadje heeft dit niet, en is dus ook prima geschikt om mee te multiplayeren...Op maandag 11 juni 2001 22:32 schreef Premium het volgende:
Ik heb zelf nu 2 maanden zo'n Logitech optische muis. Hij ligt lekker in de hand maar heeft 2 grote nadelen:
1) de batterijen zijn na 10 dagen leeg als je veel achter de computer zit (ik heb inmiddels een familiepak batterijen aangeschaft)
2) als de muis even stil staat, duurt het (soms) even voor ie weer gaat bewegen (je wordt hierdoor in games een makkelijk doelwit).
Ik heb de muis voor m'n verjaardag gekregen, maar zou 'm niemand aanbevelen.
heh, moet je trouwes nagaan wat ik voor me verjaardag had gekregen: een microsoft trackbal
Wat een klotedingen zijn dat zeg... ik heb 'm dus ook omgeruild voor deze logitech optical
...gamen blijft leuk...
optical rulez trouwens

Dit is de Wheel mouse

Dit is de optical mouse
Verwijderd
duh?
logitech cordless mouseman wheel optical
of zo
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik dacht trouwens dat die blauwe nieuwer is maar of tie nou beter is?
Maar tis toch gewoon een kwestie van een paar sites nagaan en zelf een beetje research doen?
Verwijderd
het is best grappig als je over je beeldscherm gaat voel je alles en maakt hij geluidjes.
dan heb jij nog nooit op de site gekeken van logitech want ze zijn allebei optical. Maar ik weet nu nog steeds niet of er veel verschil in kwaliteit isOp maandag 11 juni 2001 23:12 schreef Fallen_angel het volgende:
Tinus, hoe moeilijk is het, de OPTICAL is OPTISCH!! en de gewone wheelmouse is met een BALLETJE!!!
duh?
Ik kan het ook niet op de site www.logitech.com zien want daar kan geen gegevens zien van de gewone optical mouse
yepOp maandag 11 juni 2001 23:21 schreef Onik het volgende:
Bedoelt ie niet gewoon dat ze ALLEBEI optisch zijn?
Ik dacht trouwens dat die blauwe nieuwer is maar of tie nou beter is?
Maar tis toch gewoon een kwestie van een paar sites nagaan en zelf een beetje research doen?
Verwijderd
Wheelmous is de platte muis
mouseman is dat schuin RSI makende muisje
hoelang heb je hem dan al??Op dinsdag 12 juni 2001 14:12 schreef marcodark het volgende:
Ik heb die mooie blauwe nu in mijn hand is zeer goede optische muis
Wheelmous is de platte muis
mouseman is dat schuin RSI makende muisje
Verwijderd
Oh ja, die muis is RSI-preventief, niet RSI-opwekkend. Althans, dat is de bedoeling. Ik zie trouwens om mij heen een heleboel mensen die de muis gewoonweg verkeerd hanteren. Voornamelijk de wat oudere exemplaren van onze medemensen.
Ik muis ondertussen al sinds 1986 tamelijk frequent en ik heb nog nergens last van.
Ik heb ook een iFeel (blauw), maar ik voel niks op m'n desktop maar heb wel die Immersion geinstalleerd en opgestart.Op maandag 11 juni 2001 23:27 schreef dragak het volgende:
en die is groen.
en doet et gewoon beter als een ps/2 muis.
hij is nog nooit blijven haperen ofzo werkt perfect.
In games voel ik trouwens wel.
Verwijderd
Scanned ongeveer 1500 keer per seconde het oppervlak, dus das redelijk.
Verwijderd
[zeikmodus]
als het ff kan een cordless mouseman optical
[/zeikmodus]
Er zitten wel een paar nadelen aan mijn muis:
-Hij is erg licht. Mijn polsje gaat soms wat verkrampen in lange CounterStrike-sessies.
-Start Microsoft Paint is op voor de lol (als je een optische muis hebt), en teken een paar lijntjes in freehand mode. Bibber-city!!! Dat had mijn bal-muis nou niet
Klopt, die nieuwe Cordless Optical van Logitech scant 'maar' 1500 keer max, schijnt vooral bij de wat actievere muisspellen net iets te weinig te zijn ... De Intellimouse Explorer roxOp dinsdag 12 juni 2001 22:11 schreef Ceejay het volgende:
Intellimouse Explorer scant net als mijn Wheel Mouse Optical 2000 keer per seconde, net effe beter dan de meeste andere optische muizen
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Wat heb ik dan? kolenscheppen?Op woensdag 13 juni 2001 08:56 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet alleen niet kleine klauwen hebben
Ik vind die knoppies veel te klein, vooral die rechterknop. Daar liggen m'n vingertoppen ver overheen als ik die muis gewoon relaxt in de palm van m'n hand leg. Als die knoppen nou gewoon wat groter waren en doorliepen tot onderaan, had het al goed geweest... Maar nu steun ik dus eigenlijk met de palm van m'n hand op het logo om met m'n vingertoppen op de knoppen terecht te komen. En volges mij heb ik echt geen belachelijk grote handen, ik ben maar een mannetje van 1.79 meter...
Verwijderd
Ik heb ook die logitech (blauwe) Mooie rood lampje aan de onderkant en ander mooi blauw lampje boven op. Erg mooi vooral als het donker is.
Btw ik merk haast geen verschil tussen de optical of een gewone muis met bal.
Verwijderd
Je moet ook niet met je vingertoppen klikken, maar met je 1e en 2e kootjeOp woensdag 13 juni 2001 13:00 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Wat heb ik dan? kolenscheppen?
Ik vind die knoppies veel te klein, vooral die rechterknop. Daar liggen m'n vingertoppen ver overheen als ik die muis gewoon relaxt in de palm van m'n hand leg. Als die knoppen nou gewoon wat groter waren en doorliepen tot onderaan, had het al goed geweest... Maar nu steun ik dus eigenlijk met de palm van m'n hand op het logo om met m'n vingertoppen op de knoppen terecht te komen. En volges mij heb ik echt geen belachelijk grote handen, ik ben maar een mannetje van 1.79 meter...

zie ook :
[topic=155706]
Verwijderd
Gotte be kiddin' me... dat klikt toch voor geen meterOp woensdag 13 juni 2001 13:07 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet ook niet met je vingertoppen klikken, maar met je 1e en 2e kootje
Die Neo ziet er trouwes wel heeel strak uit! Mooiste muis die ik tot zover ooit gezien heb! Misschien word het nog wel een opvolger voor m'n logitech mouseman wheel optical... die heeft tenminste ook grote knoppen
deze muis ziet er wel heel strak uitOp woensdag 13 juni 2001 13:09 schreef henkleerssen het volgende:
Dees schijnt leuk te werken..
[afbeelding]
zie ook :
Ervaringen met optische muis NEO AirView 405 RF
Verwijderd
download dan immersion desktop versie 2,1.Op dinsdag 12 juni 2001 20:19 schreef Digital-DNA het volgende:
[..]
Ik heb ook een iFeel (blauw), maar ik voel niks op m'n desktop maar heb wel die Immersion geinstalleerd en opgestart.
In games voel ik trouwens wel.
hij moet altijd trillen bij alles(kan trouwens wel irritant zijn) het leuke ervan is dat hij ook geluidjes maakt.
Ik heb geupdated, nothing :(Op woensdag 13 juni 2001 16:23 schreef dragak het volgende:
[..]
download dan immersion desktop versie 2,1.
hij moet altijd trillen bij alles(kan trouwens wel irritant zijn) het leuke ervan is dat hij ook geluidjes maakt.
Ik kan wel alles gewoon instellen, maar ik prefereer gewoon het standaard profiel, maar dat is nu allemaal leeg
'Logitech optical mouseman wheel' (van het plaatje?) en hij ziet er geweldig uit, muist nog beter, en reageert gigantisch snel. Ik wil nooit meer een balmuis! Zo'n ding is dan wel twee keer zo duur, maar hij 'zweeft' over je muismat HEERLIJK!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Die heb ik ook en zijn draadloze bal versie .. ze zijn beide fijn !... dus tis maar net wat je wil draadloos of oogje ?Op woensdag 13 juni 2001 08:56 schreef HlpDsK het volgende:
Logitech Mouseman Wheel Optical heerst!
Je moet alleen niet kleine klauwen hebben
[afbeelding]
en dat scrollwieltje dan?Je moet ook niet met je vingertoppen klikken, maar met je 1e en 2e kootje
micheljansen.org

al poosje binnen en hij werkt echt perfect
Verwijderd
Hier boven heb ik een gewone met bal, draad en wiel en die vind ik dan nog het fijnst, nooit last mee. Hoef je slechts 1 keer in de 3 maanden schoon te maken, dus dat valt wel mee
die heb ik ook. Heerlijk muisjeGeplaatst door tinus1983 - maandag 18 juni 2001 19:53
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb deze muis:
micheljansen.org
Daar heb ik dus absoluut geen last van.. met die Neolec...Op maandag 18 juni 2001 20:02 schreef 208 het volgende:
Ik heb beneden op een optische EN draadloze van Logitech (is blauw) en erg fijn is ie op zich wel, maar af en toe springt ie naar de hoek van het scherm en daar word ik ff helemaal leip van, vooral als je ff 'snel' iets wilt doen.
Hier boven heb ik een gewone met bal, draad en wiel en die vind ik dan nog het fijnst, nooit last mee. Hoef je slechts 1 keer in de 3 maanden schoon te maken, dus dat valt wel mee
[me=7313] doet het met exact dezelfde als deze en is echt perfect, ligt lekker in de hand, werkt op elk oppervlak (behalve glas?Op maandag 18 juni 2001 19:53 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb deze muis: [afbeelding]
Kei goed dus
ZO is het.. ik snap niet dat mensen en vooral tweakers niet massaal die Neolec inkopen....Op maandag 18 juni 2001 23:12 schreef Knightwolf het volgende:
[..]
[me=7313] doet het met exact dezelfde als deze en is echt perfect, ligt lekker in de hand, werkt op elk oppervlak (behalve glas?) en er komt geen troep meer bij het niet meer bestaande balletje naar binnen
Kei goed dus
[Offtopic]en jij komt uit Brabant?[ontopic]
En wat die Neo of zoiets betreft... Ik houd het wel lekker bij Logitech, das het echte spul.
.... Ik weet het ook niet
Je hebt de iFeel, wilt nooit een andere, maar je gebruikt iFeel niet...Op dinsdag 19 juni 2001 03:53 schreef zeef het volgende:
Ik heb de optical iFeel van logitech, en ik wil *nooit* meer een andere... ...iFeel heb ik uitstaan, want daar die je toch niks mee.
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Wat je bedoelt is, wat is het verschil tussen de Logitech Wheel Mouse optical en Logitech Pilot Wheel Mouse optical.
De Logitech Wheel Mouse Optical is zowel PS2 als USB aanlsuitbaar, heeft 5 jaar fabrieksgarantie en is blauw van kleur, heeft een leip Logitech logo, dat opgloeit in het donker (en in het licht natuurlijk, maar dan valt het niet op
De Logitech Pilot Wheel Mouse Optical is alleen USB aansluitbaar, heeft 3 jaar fabrieksgarantie, is wit van kleur en heeft nog een first generation sensor.
Overigens van die 1e en 2e generatie sensor kan ook absolute bull-shit zijn, maar op de verpakking van de Wheel Mouse optical zat een sticker met zo'n kreet, de Pilot Wheel Mouse Optical Verpakking had dat niet.
Ik heb die blauwe, een Logitech Wheel Mouse, dies hardstikke optical, met usb en ps/2, maar een oplichtend logo heeft ie echt niet hoor..Op dinsdag 19 juni 2001 09:53 schreef mentor het volgende:
Hee Hee,
Wat je bedoelt is, wat is het verschil tussen de Logitech Wheel Mouse optical en Logitech Pilot Wheel Mouse optical.
De Logitech Wheel Mouse Optical is zowel PS2 als USB aanlsuitbaar, heeft 5 jaar fabrieksgarantie en is blauw van kleur, heeft een leip Logitech logo, dat opgloeit in het donker (en in het licht natuurlijk, maar dan valt het niet op(. En heeft een Second generation Optical Sensor.
De Logitech Pilot Wheel Mouse Optical is alleen USB aansluitbaar, heeft 3 jaar fabrieksgarantie, is wit van kleur en heeft nog een first generation sensor.
Overigens van die 1e en 2e generatie sensor kan ook absolute bull-shit zijn, maar op de verpakking van de Wheel Mouse optical zat een sticker met zo'n kreet, de Pilot Wheel Mouse Optical Verpakking had dat niet.
Punt 2 kun je niet waarmaken, en punt 4 ook niet helemaal.Op maandag 11 juni 2001 22:26 schreef ---ROBIN--- het volgende:
Optische muizen zijn veel beter in mijn ogen.
1. minder weerstand
5. erg cool
Als ik mijn muis op een houten bureaublad gebruik (met houtnerven) dan kan de muis wel eens heel vreemd bewegen, en laat staan als ik een spiegel gebruik.
En punt 4.
Een optische muis gaat in ruststande en kan dan wel eens moeilijk van de plaatst komen, is vooral leuk in een potje unreal tournament, als je aan het snipen bent.
Dat zijn toch 2 minountjes
Freelance tweaker
1 Optisch tegenover niet optisch
2 Neolec tegenover Logitech
3 Ifeel of niet...
Choose your flame...
Verwijderd
maar ja .......... ik heb ook een razor boomslang 1000
als je die gevoel hebt ............
wil je gewoon niet meer anders
Van punt 2 heb ik ook last, op mijn gele bureaublad doet hij het nauwelijks, ik leg er altijd een A4-tje onder, dan doet ie het wel. Van traagheid in een spel heb ik geen last.Op dinsdag 19 juni 2001 09:56 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Punt 2 kun je niet waarmaken, en punt 4 ook niet helemaal.
Als ik mijn muis op een houten bureaublad gebruik (met houtnerven) dan kan de muis wel eens heel vreemd bewegen, en laat staan als ik een spiegel gebruik.
En punt 4.
Een optische muis gaat in ruststande en kan dan wel eens moeilijk van de plaatst komen, is vooral leuk in een potje unreal tournament, als je aan het snipen bent.
.....
nog nooit iets van gemerkt...Een optische muis gaat in ruststande en kan dan wel eens moeilijk van de plaatst komen, is vooral leuk in een potje unreal tournament, als je aan het snipen bent.
leuke test: Probeer es eerst met een optische muis een cirkel te tekenen in een tekenprogramma, en daarna met een balmuis. Kun je lachten, vooral als die balmuis een beetje vies is op z'n bal
micheljansen.org
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Laadstandaard? Cool, daar hadden ze al veel eerder mee moeten komen. Vraag me eigenlijk af waarom ze daar nu pas mee beginnen. Zo'n ingewikkeld idee is het toch niet lijkt me.Op dinsdag 19 juni 2001 09:43 schreef mbvisiontt het volgende:
Cordless Optical wilde ik gaan nemen ipv de Cordless Wheel die ik nu heb. Maar dan lees ik dat Creative vrij rap met een Cordless Optical incl. laadstandaard komt, dus dan wacht ik nog effies...
Verwijderd
Punt 4 nog nooit last van gehad.Op dinsdag 19 juni 2001 09:56 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Punt 2 kun je niet waarmaken, en punt 4 ook niet helemaal.
En punt 4.
Net als punt 2 maar dat komt omdat ik nog steeds mn muismat gebruik
ik zit nu met Logitec Pilotmuisje (PS2) M-S48.
ik had een Boomslang 2000 bij compuland besteld, maar werd ineens niet meer geleverd doordat ze em schijnbaar niet meer verkopen wegens slechte kwaliteit
dus zodoende ben ik van mijn "DURE" muis plan afgestapt, en hoor veel over deze muis

maar is ie nou zo goed? ofniet?
want het is WEL weer optical. en ik heb nare ervaringen met opticals gehad, want ik had de MS Intelliye Explorer, en dat vind ik een bagger ding,
ik had de Logitec Cordless Optical, en dat ding vind ik ook GAAR,
ennuh ik had ook zo'n Dexxa optical ding, en die was opzich redelijk. alleen niet lekker in de hand, en bleef het pijltje wel eens hangen, moest je dus cable eruit halen,. en er weer in..
maaruh die Logitec Mouseman Optical (zie foto) is dat nou wat? of is et ook nix?
of moet ik toch maar weer voor de Boomslang gaan?
Onder m'n ouwe Mouseman zitten meer en vooral veel grotere glijoppvlakten dan op m'n iFeel (4 klein cirkeltjes, voelen ook stroever aan), dat vind ik wel jammer
iFeel is ook alleen USB, dus kan onhandig zijn in safe-mode, maar dan grijp je natuurlijk gewoon gauw ff naar je andere muis die er gewoon bijaangesloten zit.
Verwijderd
[Zeikmodus]Op maandag 11 juni 2001 22:32 schreef Premium het volgende:
moet je niet zoveel campen
[/Zeikmodus]
Trouwens, de optical's van Logitech zou ik dus NIEMAND aanraden,
reason : als de muis 2 seconden stilstaat en je beweegt hem dan, dan schokt hij wat heen en weer,
(Had voor mijn Logitech van nu een MS Intellimouse Explorer en die is VEEEL beter !
waarom heb ik daar dan geen last van?als de muis 2 seconden stilstaat en je beweegt hem dan, dan schokt hij wat heen en weer,
micheljansen.org
Omdat hij uit zijn nek lult?Op woensdag 20 juni 2001 11:11 schreef dawuss het volgende:
[..]
waarom heb ik daar dan geen last van?
2. niet afhankelijk van ondergrondOp maandag 11 juni 2001 22:26 schreef ---ROBIN--- het volgende:
Optische muizen zijn veel beter in mijn ogen.
1. minder weerstand
5. erg cool
Waarom werken die optische muis van tinus dan niet op mijn mooi gladde bureau ? hij springt alle kanten op terwijl mijn bal muis ruled op het bureau... kep een hekel aan muismatten
Verwijderd
Als je bedoeld een muis met een balletje dan kies ik voor de optical. Die hoef je niet de hele tijd schoon te maken. Bijv. zit je net helemaal in je game en dan komt er weer een stofje in je muis
voor de rest geweldig
Goeie oplader helpt.. maar ja... meneer heeft ook geen Neolec..Op donderdag 21 juni 2001 10:04 schreef MiZtraL het volgende:
Ik heb een cordless optical wheelmouse fantastischding alleen die baterijen vreten
voor de rest geweldig
laat maar eens een keertje je muis een beetje slippen door te glijden/gooien. ( niet in de lucht natuurlijk)
Dan merk je aan je pointer dat je muis slipt als je eentje met een balletje hebt.
Grt Hennep
Verwijderd
Ook je optical hoeft niet altijd perfect te werken. Ik heb mijn Intelli explorer gebruik op een beuken bureaublad, niet echt stabiel.Op donderdag 21 juni 2001 10:21 schreef HENNEP het volgende:
Wheel mous die slipt en de optische muizen niet.
laat maar eens een keertje je muis een beetje slippen door te glijden/gooien. ( niet in de lucht natuurlijk)
Dan merk je aan je pointer dat je muis slipt als je eentje met een balletje hebt.
Grt Hennep
Uiteindelijk een muismat eronder gelegd, loopt nu als een trein
micheljansen.org
als ik $$$ heb gaat ik ook zo'n ding halen.
(zo'n muis dus)
If it ain't broke, fix it till it is...