We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Ik zou aan een DB denken voor dit soort aantallen. Maar vooruit. Komt ieder nummer maximaal eenmaal voor in werkblad 2?
Dit is standaardfunctionaliteit, mits je blad2 sorteert, dan kan je gewoon de lookup()-functie gebruiken. Of natuurlijk de NL variant ervan. Waar loop je vast?
Dit is standaardfunctionaliteit, mits je blad2 sorteert, dan kan je gewoon de lookup()-functie gebruiken. Of natuurlijk de NL variant ervan. Waar loop je vast?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het (Google) zoekwoord is Vlookup in het Engels of iets van verticaal zoeken in het Nederlands...
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 28-08-2014 12:48 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb weinig tot geen ervaring met Excel en loop dus vast aan het beginF_J_K schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:45:
Ik zou aan een DB denken voor dit soort aantallen. Maar vooruit. Komt ieder nummer maximaal eenmaal voor in werkblad 2?
Vlookup heb ik gevonden (ik gebruik een Engelse Excel), maar dan krijg ik dat gehate #NAME? in beeld. Ik gebruik deze formule in werkblad 1 (kto): =VLOOKUP(A2;emails!A:A;emails!B:B;FALSE)).
Werkblad 1 (kto) heeft in kolom A 5000 relatienummers staan en kolom B t/m H bevatten andere data.
Werkblad 2 (emails) heeft in kolom A 60000 relatienummers staan en in kolom B e-mailadressen
Het mooiste zou zijn als de e-mailadressen van Werkblad 2 in kolom I van Werkblad 1 komen te staan.
De derde parameter is een getal (kolomnummer) en de tweede is A:B (want je wilt A t/m B doorzoeken).quote: F1VLOOKUP(lookup_value, table_array, col_index_num, [range_lookup])
Dus zoveel maal herhalen als gewenst in opeenvolgende kolommen, met het juiste kolomnummer. Dan zal A:B vast niet A:B zijn maar bijz A:Z als je een ID en 25 gegevensvelden hebt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Geweldig! Thanks voor jullie hulp. Ik heb het opgelost.
=VLOOKUP(kto!A:A;emails!A:B;2;FALSE)
De derde parameter is dus de kolom waarvan je de waarde wilt hebben.
=VLOOKUP(kto!A:A;emails!A:B;2;FALSE)
De derde parameter is dus de kolom waarvan je de waarde wilt hebben.
Pagina: 1