Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede laptop ook voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn laptop gebruiken voor mijn studie informatica, maar ook als desktop. Ik moet veel reizen voor mijn studie dus ik wil een stevige laptop die het liefst niet al te groot is (max. 15,6").
Ik kijk veel films dus ik wil een full-hd scherm en eigelijk ook een dvd drive. Als hij ook blu-ray af kan spelen is dat een plus. Qua OS gebruik ik het liefst linux mint of Ubuntu of iets dergelijks maar als de laptop met Windows geleverd wordt dan was ik van plan om linux in een VM te gebruiken. Ik game eigelijk nooit meer en video en foto's bewerken doe ik ook nooit, dus ik gebruik internet het meest eigelijk.

Wat is je budget?
Tussen de 700 en 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus gewicht maximaal 2,5kg en grootte maximaal 15,6". Voor accuduur geldt hoe meer hoe beter, maar het is niet heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een merk voorkeur heb ik niet echt. Ik heb het liefst wel een Intel processor (minimaal I5) omdat ik de kwaliteit daarvan vertrouw. Ik heb zelf namelijk totaal geen ervaring met andere processoren.
Wat voor mij verder nog heel belangrijk is is een 1 TB interne harde schijf en minstens 8GB intern geheugen.

dus opgesomd:
  • 8GB intern geheugen
  • 1TB harde schijf
  • optische drive
  • niet meer dan 2,5kg
  • niet meer dan 15,6" liefst kleiner
Ik zat zelf te denken aan de HP pavilion 15-p045nd

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-p045nd€ 765,05€ 765,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,05

Maar ik heb nog wel wat budget "over" dus als ik een betere kan krijgen voor ietsje meer dan zou dat super zijn.
De grootste verbetering zou een kleiner scherm zijn, maar tot nu toe heb ik alleen laptops gevonden waarbij ik dan ook flink geheugen moet inleveren.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden :)