Toon posts:

internet via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag internetten vanaf mijn laptop en een desktop. Beide machines zijn aangesloten op een andere pc die (ik durf het bijna niet te schrijven :0 ) onder win98 via winroute andere computers van internet voorziet. Op andere windows pc's moet ik alleen de gateway en dns severs invullen en dan werkt het niet. Op de laptop linux en desktop lukt dat echter niet. Wat moet ik hiervoor instellen ?

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Zie mijn post in [topic=158906]
Op andere windows pc's moet ik alleen de gateway en dns severs invullen en dan werkt het niet.
Bedoel je hier: "... en dan werkt het wel"?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ja dan werkt het wel... dat met die default route intypen werkt ook, maar je moet die route tabel toch ergens vast kunnen instellen ??? Tenminste je kunt zowat voor iedere byte instellingen verander in ongeveer 23528598148 verschillende bestanden. Kan mij niet indenken dat dit dan niet kan.... In QNX is het simpel. Maar RH71
een ramp.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Als jij dat intypt wordt het ook 'opgeslagen'.

Verwijderd

je moet gewoon een default gw invullen, en je dns server uiteraard. kind kan de was doen

je geeft zelf het antwoord al..:)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op dinsdag 12 juni 2001 19:34 schreef X-terior het volgende:
Uhm ja dan werkt het wel... dat met die default route intypen werkt ook, maar je moet die route tabel toch ergens vast kunnen instellen ??? Tenminste je kunt zowat voor iedere byte instellingen verander in ongeveer 23528598148 verschillende bestanden. Kan mij niet indenken dat dit dan niet kan.... In QNX is het simpel. Maar RH71
een ramp.
Default gateway :

/etc/sysconfig/network :

GATEWAYDEY=ethx
GATEWAY=x.x.x.x

Igmar

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

route add default gw [ip gw]

voeg in /etc/resolv.conf je nameservers in

en eventueel:
/etc/hosts je lokale ip adressen toevoegen om er voor te zorgen dat je lokale pc's zonder al te veel moeite kunnen inloggen op de pc's.
Pagina: 1