Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 06:55
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een subwoofer voor 95% films en 5% muziek.
Op dit moment heb ik het volgende in gebruik:

Fronts: epos els3
Center: epos elc3
Rears: mordaunt short (van een het setje)
Receiver: marantz 1402

Op dit moment heb ik een klein woonkamertje van 14m2 waar de epos speakers prima zijn.
Ik ga dit najaar verhuizen naar een ruimte die veel groter is, en ik weet nu al zeker dat de speakers het alleen niet meer gaan redden. Ook merk ik nu al dat bij films een stuk laag mist.
De nieuwe woonkamer (en keuken) krijgt een inhoud van ongeveer 150-175m3 (schuin dak).
Dit is toch wel een redelijke ruimte die 'gevuld' moet worden.
Wel staan de tv e.d. In een hoek van de kamer.
Nou is mijn budget helaas niet erg hoog, Max. €250.

Ik vraag me af of ik voor dat budget wel een redelijke aub kan krijgen voor deze ruimte.
Tweede hands is uiteraard ook een optie, maar het aanbod is daar zo groot dat ik niet weet waar ik moet beginnen. In het verleden wel een Rel studio 3 mogen bewonderen tijdens film kijken, dus wellicht is bijvoorbeeld de rel quake een optie. Deze zijn al wel weer wat jaren oud, dus grotere kans op versleten rubbers?

De ba aws250 viel mij ook op, net binnen budget en een aantal keer aangeraden door fear in andere topics.
Ik wil natuurlijk geen sub kopen die hetzelfde effect heeft als de goedkope pc subwoofers (veel harde plopgeluiden).

Gaat het überhaupt lukken voor €250?
En hebben jullie evt. Nog aanbevelingen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

DjVe

Hatsaflats!

€250 voor een sub is prima te doen op de 2e hands markt. Volgens mij gaan de kleinere Rel subjes ook tegen die prijzen van de hand. De Mirage S8 komt ook vaker voorbij en klinkt ook erg fijn. Wellicht een beetje een vreemde eend in de bijt, maar de Sony SAW70-ES subwoofer is ook een beest van een film sub. Ik heb hem een paar keer mogen horen en het is ongekend hoeveel sublaag er uit die kast kan komen. Je komt ze ook wel eens tegen op marktplaats voor €200.

Je kan je budget ook iets verhogen en voor een nieuw BK Gemini II subwoofer gaan.

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:06
Een REL Quake II koop je tweedehands voor 175 euro. Zelf heb ik voor mijn zoontje onlangs een subje van Energy gekocht voor 80 euro. En geloof het of niet, maar dat dingetje kan de strijd met mijn REL Storm zelfs aan.

• rainier15
Bedankt voor jullie antwoorden.
De quake heeft geen baspoort.
Bij films heb je toch juist meer aan een baspoort voor explosies e.d.?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik heb een Mirage S10 en deze doet het ook prima inderdaad. Leuke sub voor niet al te veel geld.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Joosterh schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:09:
En geloof het of niet, maar dat dingetje kan de strijd met mijn REL Storm zelfs aan.
Puur op lomp bonken (wat je veelal met films hebt) dan doet haast elke subwoofer het wel goed. Mijn Magnat van een paar honderd euro klapte haast net zo goed mee als met mijn Velodyne tijdens de Flight of the Phoenix scene op de HT Super Demo Disc (HSDD). Pakte je echter een scene met wat lastiger laag - Pulse - of muziek dan was de Magnat helemaal weg.

De Boston Acoustics ASW250 die ik inderdaad vaker aan heb geraden klapt ook vrolijk mee met films. Om er nog een ander merk in te gooien: Klipsch maakt ook leuke subwoofers voor het geld. En mocht je ze tegenkomen doet Final Sound hetzelfde. Laatste is wel een failliet merk, maar daardoor worden soms producten tegen behoorlijk leuke prijzen gedumpt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rainier15
De Klipsch SW-350 is in de aanbieding bij hificorner, kost nu €199,- goede koop?
Ik denk dat dit hem wordt.

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
rainier15 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:45:
De Klipsch SW-350 is in de aanbieding bij hificorner, kost nu €199,- goede koop?
Ik denk dat dit hem wordt.
Daar ben ik ook erg in geïnteresseerd. Kan alleen maar weinig goede reviews vinden.

Verwijderd

Voor films zal de Klipsch SW-350 het zeker goed doen. Voor muziek minder maar dat is met elke sub van deze prijs klasse zo :)
Pagina: 1