Draadloze hoofdtelefoons altijd slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37
Van die avond krijg ik nog altijd rillingen. Kocht een AKG 105 (f200,-) draadloos 864Mhz of zo. Ideaal dacht ik, hoeft niet onder te doen voor een "normale"
Wat een desillusie, je hoort ruis, als je je hoofd draaid kraakt hij en moet je soms weer afstemmen. Als je gaat lopen doet ie soms ook gek qua tuning. Die ruis is er zelfs als je pal naast de zender zit!
Daarnaast Slisssst hij enorm, op hifireview.com las ik at iemand dat ook had met een Sennheiser draadloos.
Zijn er ubberhaupt wel goede draadloze hoofdtelefoons?

(Na lang luisteren heb ik voor de Sennheiser HD570 gekozen en een beslissing gemaakt voor de volgende over 5 jaar: electrostaten!
:9~)

diskeltische lurker

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
Wij hebben er eentje voor bij de tv

* jan-marten kijkt nooit tv meer 8-)

Verder heb ik bij de pc's hierzo 2 koptelefoons met touwtjes bij de pc liggen

(Sennheiser hd210 en hd433) en die bevallen prima :)

Moet je trouwens eens die dingen met IR nemen :P Ik denk dat die erger zijn....
En die 900 MHz apparatuur is ook weer beperkt aan klein stukje bandbreedte maar en om nou veel hifi apparatuur op 1 licht printplaatje te bakken is voor de producent te duur in verhouding denk ik.

Wees nou eerlijk, de eindgebruiker (standaard consument) koopt dat spul voor op de TV zodat ie zonder al teveel gedoe naar de TV kan luisteren. Nou, dan verwacht je niet hifi kwaliteit uit zo'n ding, alleen wel zo dat je kan horen wat er gebeurt.

Ach ja, ik weet eiglk niet wat ik hier op moet zeggen, ik denk ook dat dit een persoonlijke kwestie is...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ja, ik hou helemaal niet van koptelefoons, maar ik ken toch wel draadloze systemen die goed werken in ieder geval. In de schouwburg hebben we draadloze headsets als intercom voor het lichtstellen. Die hebben echt een groot bereik, en storen nooit (behalve als de "accu" leeg is). Maar die kosten dan wel vele duizenden guldens.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

het zit denk ik voornamelijk in de prijs inderdaad. Mijn pa heeft een tijdje geleden ook een sennheiser draadloos FM gekocht die was 140 piek ofzo, en dat ding vertoont dezelfde verschijnselen als die AKG. Duurdere modellen schijnen beter te zijn. Mijn eigen (veel oudere) Sony IR was in ieder geval stukken beter, mits je in het IR bereik zat (metertje of 7)

Verwijderd

Ik heb al een kleine drie jaar een draadloze Sennheiser FM koptelefoon, en ik heb dat ding eigelijk alleen maar op als ik in de tuin zit, of aan de afwas ben.

Natuurlij stoort ie een beetje, maar voor die paar keer in de maand dat ik dat ding gebuik (ja, ik geef het toe: ik was 1 keer in de twee weken af), is het een hele goede.

Het nadeel aan de genoemde IR-headset is dat je niet buiten je kamer kan komen, en voor in mijn kamer heb ik nog altijd mijn speakers :)

Nah, ok, gebruik het ding alleen maar binnen mijn kamer tijdens netwerk games, ikke dat draadloze ding op via de amp op de pc, en vriend een goedkoop setje op m'n laptop.

Maar altijd slecht wil ik ze zeker niet noemen, als is het natuurlijk wel zo dat eentje met draad veel minder stoort tegen een lagere prijs. Hoewel ik ook wel eens een koptelefoon hgeb gehoord van 1400 piek, met hout afgewerkt enzo, maar ik hou gewoon niet van dat gevoel op me kop.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 01:21 schreef Jag het volgende:
Ja, ik hou helemaal niet van koptelefoons, maar ik ken toch wel draadloze systemen die goed werken in ieder geval. In de schouwburg hebben we draadloze headsets als intercom voor het lichtstellen. Die hebben echt een groot bereik, en storen nooit (behalve als de "accu" leeg is). Maar die kosten dan wel vele duizenden guldens.
Tja, da's ook wel wat anders. Wordt dat geluid trouwens niet digitaal doorgegeven? Ik heb zelf een Sennheiser HD5-4 en die ruist ook flink. Komt ook omdat de antenne kapot is gegaan, daarvoor deed hij het amper...

Maar ja, ik heb nu ook een Sennheiser HD 570 en dan merk je pas wat je met FM mist...
Wat een geluidje komt daaruit...

Trouwens: als je buiten gaat zitten en het geluid dus door muren/vloeren heen moet... Dat scheelt wel veel... Maar als je enigszins in de buurt van de bron blijft valt het best mee, ook met mijn provisorische antenne ;)

Dat draadloze ding kostte trouwens 300,- destijds, ik weet niet of dat in een "betere" klasse valt dan, maar ik vond het toen een hoop geld...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Bestaat er geen digitale draadloze koptelefoon voor een aardig (>600)gulden dan? Totaal geen ruis, volledig CD-kwali... :9~

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 juni 2001 03:17 schreef Grrrrrene het volgende:
Dat draadloze ding kostte trouwens 300,- destijds, ik weet niet of dat in een "betere" klasse valt dan, maar ik vond het toen een hoop geld...
300 gulden is echt niet veel. Zelfs een goeie 'gewone' headphone kost al minimaal 300 gulden, en als je dan echt topgeluid wil dan zit je al snel tussen de 500 en 1000 gulden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Er zijn zeker ook wel draadloze hoofdtelefoonsystemen die (bijna)cd-kwaliteit zijn. Een voorbeeld hiervan is het Evolution IEM systeem van sennheiser. (ong. F1850,-) Zie ook http://www.sennheiser.de/evolution/ewl/ewl.html
(8>

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ben ik dan de enige gelukkige :?
Heb een sennheisser (319,- incl xtra accucel) welke dus niet ruist indien aangesloten op audio/tv.
Helaas als ik hem aansluit op de PC dus wel, teveel instraling op de zender/ontvanger ?.

Verwijderd

Mijn opa :D heeft een Sennheiser van 449 (topmodel draadloze schijt geloofik) en ik heb em gehoord, hij klonk goed voor een draadloze maar nog steeds storingen waarneembaar :(

Verwijderd

Ik heb een Sennheiser HDI 550, dat is zo'n IR ding en ik ben er zeer over te spreken.

Ik zit op kamers en kan 's avonds laat dus geen muziek draaien zonder meteen aso te zijn.
Kwaliteit is goed, tenzij ik mijn kop onder m'n bureau steek, dan hoor ik ff niets.

Wat wel help, is dat ik een niet al te grote kamer heb (17,5 m2) en alle wanden zijn wit geschilderd.

Het ligt er denk ik heel erg aan, waar je de koptelefoon voor wilt gebruiken.
Ik zou er in ieder geval zo weer eentje kopen.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik had 4 maanden geleden ook een sennheiser 530 als ik me niet vergis weet nietn zeker ik had er 300 ballen voor betaald tijdens het luisteren als ik mijn hoofd draaide hoorde ik vrij vaak geruis dat was heel irri en als ik naar beneden ging met dat ding hoorde ik bijna niets meer dat is maximaal zon 15 meter terwijl die dingen tot 100 meter kunnen....

Imperfectionist.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 12:51 schreef Ra5a het volgende:
Ik had 4 maanden geleden ook een sennheiser 530 als ik me niet vergis weet nietn zeker ik had er 300 ballen voor betaald tijdens het luisteren als ik mijn hoofd draaide hoorde ik vrij vaak geruis dat was heel irri en als ik naar beneden ging met dat ding hoorde ik bijna niets meer dat is maximaal zon 15 meter terwijl die dingen tot 100 meter kunnen....
volgens mij is elke RF draadloze headphone slecht, alleen IR kan beter zijn maar daarvoor moet je contact met de ontvanger/zender hebben

Verwijderd

Ja 100 meter maximaal in de open lucht, dat heb ik ook al een geprobeerd en dat wil best, maar zodra er gebouwen (en dan met name de metalen delen hiervan) in de buurt zijn, loop het bereik terug.
Pagina: 1