Downgrade Win7 Enterprise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457180

Topicstarter
Door een bedrijfsovername zijn er ca. 30+ extra PC's bijgekomen onder mijn beheer.
Deze zijn allemaal met Win7 Enterprise OS geïnstalleerd en werden gelicentieerd door een KMS-host in dat vorige bedrijf.

Wij hebben hier geen KMS-host draaien met als gevolg dat binnen x aantal dagen al deze PC's geen geldige licentie hebben. De retail-licentie op de PC fysiek aanwezig bevat Win7 Pro.

Ik heb al zitten zoeken om Win7 Enterprise te downgraden naar Win7 Pro om zo die retail key te kunnen gebruiken maar weinig hoopgevende resultaten. Een volledige reinstall van het OS is ook geen optie gezien dit veel te veel tijd in beslag zal nemen.

Bestaan er MAK-keys voor Win7 Enterprise om zo al deze PC's van een geldige licentie te voorzien? Ik denk dat dit de enige aanneembare oplossing is. Ik ben zeker geen Windows licentie expert vandaar ik hier dit topic open.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 457180 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:43:
Bestaan er MAK-keys voor Win7 Enterprise om zo al deze PC's van een geldige licentie te voorzien?
Ik dacht dat die enkel bestonden als MSDN variant. Windows 7 Enterprise gaat uit van volume licensing en daar hoort een KMS server bij.

Maar als je toch van dat bedrijf de PC's hebt, waarom niet de KMS server meenemen? Die zat lijkt me ook bij de koop in. Zij hadden in ieder geval voldoende clients om dat allemaal lonend te krijgen. Mogelijk kan je vanuit hun overgenomen VL contract ook 7 Enterprise nemen voor je eigen PC's. Dan heb je ruim voldoende clients om te activeren steeds op de KMS server. (Ik dacht minimaal 25 nodig om te kunnen activeren.)

Enterprise kan je niet downgraden op die manier. De WIM file bevat enkel Enterprise en geen andere editions. Je zal een clean install moeten doen anders.

Anoniem: 457180

Topicstarter
CMD-Snake schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 06:21:
[...]

Ik dacht dat die enkel bestonden als MSDN variant. Windows 7 Enterprise gaat uit van volume licensing en daar hoort een KMS server bij.

Maar als je toch van dat bedrijf de PC's hebt, waarom niet de KMS server meenemen? Die zat lijkt me ook bij de koop in. Zij hadden in ieder geval voldoende clients om dat allemaal lonend te krijgen. Mogelijk kan je vanuit hun overgenomen VL contract ook 7 Enterprise nemen voor je eigen PC's. Dan heb je ruim voldoende clients om te activeren steeds op de KMS server. (Ik dacht minimaal 25 nodig om te kunnen activeren.)

Enterprise kan je niet downgraden op die manier. De WIM file bevat enkel Enterprise en geen andere editions. Je zal een clean install moeten doen anders.
Eigenlijk gaat het om een tak van een groot bedrijf die zich afgesplitst heeft en nu een afzonderlijke entiteit is. Hiervoor een KMS server opzetten is dus niet aan de orde en de KMS server meenemen gaat al zeker niet gezien zij deze nog steeds gebruiken.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15
Bij alle VL edities welke wij in beheer hebben (SPLA licentie dus in feite alle ondersteunde producten van MS) heb ik zowel een KMS host als een MAK key.
Voor Windows 7 Enterprise heb ik ook MAK keys (2000 activaties alvorens ik weer moet bellen met MS).

En hoezo is een nieuwe KMS opzetten een ramp? Je zou dit gewoon op een bestaande server kunnen doen en het is echt 10 minuten werk om dit op te zetten.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:06

Fiber

Beaches are for storming.

Microsoft al gebeld...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Er bestaan wel MAK's voor Windows 7 Enterprise, maar ik maak uit jouw berichten op dat je hier geen geldige licentie voor hebt en dat je wilt downgraden naar Windows 7 Professional, maar dit is niet mogelijk. Je zult dus toch een schone installatie van Windows 7 Professional moeten uitvoeren.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Pagina: 1