[ windows 8.1 ] zwart scherm met curcor na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 19:44
Hallo allemaal.

Ik ben sinds maart in het bezit van een xps 15 van dell met de volgende specificaties:
Processor: Intel Core i7
RAM: 16GB
Opslag : 1TB HD + 250GB SSD
Videokaart: Intel HD4400 + Nvidia 750M
scherm resolutie : 3200x1800

Sinds een paar dagen loop ik alleen tegen een probleem aan.
Ik heb maandag nog gewoon gewerkt met de laptop, kon alles prima doen. Toen ik hem dinsdag wou opstarten was er opeens iets aan de hand....
Bios scherm, Windows laadt teken en het inlog + welkom scherm na het inloggen werkt allemaal.
Alleen na het welkom scherm als ik heb ingelogd, verandert het scherm in zwart en heb ik alleen maar een cursor in beeld. Deze kan bewogen worden maar verder niks.

Control, Alt en delete werkt wel, ik krijg dan het scherm ( met kleuren en al ) voor taakbeheer, afmelden, andere gebruiker etc... Taakbeheer komt ook in beeld maar meer kan ik niet. Windows omgeving is nergens te bekennen...

Opstarten in veilige modus met opdrachtprompt werkt ook niet, precies hetzelfde zwarte scherm.
Commando's invoeren werkt wel.

Diagnostische test uitgevoerd die in de bios zit, en die gaf aan dat de videokaart en de rest allemaal prima functioneren.

Vervolgens op het internet gezocht naar oplossingen, maar kon niet veel vinden, het enige was:

tik in het opdrachtpromptvenster het volgende: SFC /SCANNOW (en druk op ENTER)

tik daarna in het opdrachtvenster in: dism /online /cleanup-image /restorehealth (en druk op ENTER)

Het eerste werkt en geeft aan dat er bestanden corrupt zijn maar niet te repareren waren. Het tweede geeft een foutmelding dat het geen image kan krijgen....

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit doet mij denken aan het instellen van een tweede beeldscherm, kan je die eens aansluiten en opnieuw opstarten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 19:44
Outerspace schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:51:
Dit doet mij denken aan het instellen van een tweede beeldscherm, kan je die eens aansluiten en opnieuw opstarten?
Scherm blijft zwart... Kan wel taakbeheer op beide schermen krijgen maar meer ook niet. Jaa het blauwe scherm als ik op control Alt en delete druk...

EDIT:

zonet aan de lijn gehongen met dell, zij vertelde me dat het de laatste 2 weken een vaak voorkomend probleem is en het veroorzaakt wordt door een windows update.... alleen ze weten niet zeker welke.

het valt op te lossen door je systeem te herstellen naar een vorig herstelpunt of windows vernieuwen uit te voeren... het laatste werkte voor mij :)

probleem is dus opgelost :)

[ Voor 33% gewijzigd door stefan-smit20 op 28-08-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo stefan-smit20

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou.

Nu geef jij aan dat het is op te lossen door windows te vernieuwen. Prima maar hoe krijg ik dat voor elkaar als ik enkel mijn taakbeheer kan openen. En verlies ik eigenlijk bestanden?

alvast bedankt voor je hulp

gr. Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
bij taakbeheer, links bij bestand,nieuwe taak, typ daar rstrui

kom je in systeem herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes!!! het heeft gewerkt mijn laptop doet het weer.

Hartelijk dank

Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook hetzelfde probleem, alleen heb ik mijn laptop gisteren gekocht dus heeft systeemherstel geen zin. Hoe kan in Windows vernieuwen doen?

Gr. Denise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Heb je nadat je het heb gekocht Windows Update gedaan?
En er is nog systeem herstel aangemaakt.
Kijk of je terug kan naar fabrieksinstelling.
Vol Moet je bij het opstarten een of ander F toets indrukken.

Zie link hieronder

http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN117599/NL

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allen,

Het verbaasd mij dat dit probleem zo weinig op tweakers staat, het komt de laatste tijd nl veel voor. voor mijn werk repareer ik laptops / pc's en dit specifieke probleem ben ik de afgelopen 2 dagen al 8 keer tegen gekomen (ja dat vind ik veel). Bij de eerste gevallen was het opgelost door een paar virusscanners / adware scanners te draaien in safe mode. Bij de laatste 2 werkte dit echter ook niet meer, en bij het allerlaatste geval kon ook taakbeheer niet meer geopend worden, en boden rescue disks geen soelaas. ik heb bijna alles tot in het rare aan toe al geprobeert.
Bij het eerste geval dacht ik aan een virus, en de truck met de scanners werkte (dat was voor mij een bevestiging). maar nu krijg ik het idee dat het aan een fout in een windows update licht, maar omdat het op zowel win 7 als win 8 / 8.1 apparaten voorkomt, en de symptomen per apparaat een beetje verschillen weet ik niet precies wat het is.
Is iemand van jullie dit ook al vaker tegengekomen? en wat hebben jullie dan gedaan om dit op te lossen?
Ik ga vandaag kijken of ik met het meest heftige geval dat ik heb staan dit kan doen Appie Heijn in "[Windows 7] Zwart scherm+cursor" alleen twijfel ik of ik regedit wel open krijg. ik post nog wel even terug of het gewerkt heeft.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Heb gisteren ook zo'n gevalletje gehad, computer geraakte wel in veilige modus maar bij normaal opstarten kwam het zwarte scherm met cursor.

Ik heb pc afgesloten, voeding een minuutje losgekoppeld en daarna terug aangesloten en gestart.
Alles werkte terug.

Het kan toeval zijn (dat er bij die pc andere oorzaak was), maar ik wou het maar even meegeven, dan kunnen jullie het misschien ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op de gevallen die ik noemde, op 1 na zijn alle gevallen gefixt door een systeem herstel. Bij 1 apparaat lukte dit met geen mogelijkheid en hebben ik ervoor gekozen om maar een backup te maken en windows opnieuw te installeren. Allemaal opgelost dus alhoewel niet even subtiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfreaks
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 20:18
Heb dit laatst ook bij iemand gehad, ik ging dmv taakbeheer tussen de processen kijken. Daar stond een proces genaamd: "runonce.exe" vervolgens de pc in veiligmodus gestart en alle runonce file's die ik kon vinden weg gegooid. Probleem verholpen, eigenaar van pc had wat gedownload en daardoor kwam dit mee. Het was overigens niet te zien met scans (adwcleaner, anti malware bytes) oid gezien. Hoop dat iemand die dit probleem heeft, hier iets aan heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakfreaks op 11-02-2015 00:20 . Reden: Verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
zet je systeem terug met systeem herstel.

na opstarten Control, Alt en delete type bij uitvoeren rstrui
zet paar dagen terug en als goed is start alles weer normaal.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb hetzelfde probleem. En het is ook nog eens heel erg belangrijk dat ik de pc met spoed weer werkend krijg...

Zoals hier wordt aangegeven ben ik naar taakbeheer gegaan en heb daar bij nieuwe taak rstrui ingevoerd maar vervolgens gebeurt er niets en kan ik ook niks meer in taakbeheer.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Gr Monique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websitecreator
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:28:
Hallo

ik heb hetzelfde probleem. En het is ook nog eens heel erg belangrijk dat ik de pc met spoed weer werkend krijg...

Zoals hier wordt aangegeven ben ik naar taakbeheer gegaan en heb daar bij nieuwe taak rstrui ingevoerd maar vervolgens gebeurt er niets en kan ik ook niks meer in taakbeheer.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Gr Monique
Monique, wel even vinkje van openen als admin afvinken;)
Pagina: 1