Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP-Link; wél internet, géén LAN-mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik zit met een probleem. Eergisteren heb ik een TP-Link TL-WR1043ND (http://tweakers.net/price...l-wr1043nd/specificaties/) geïnstalleerd (voorheen had ik geen router en zat de PC gewoon rechtstreeks op de glasvezel-modem aangesloten) zodat ik meerdere pc's met het internet kon verbinden (één daarvan is een server dus een router had ik hoe dan ook nodig).

Ik heb de instructies die bij de router zaten netjes opgevolgd en na een korte tijd hadden zowel mijn server als PC prima verbinding met het internet; alles werkt naar behoren.

Het probleem is; als ik de server van buitenaf probeer te bereiken zoals voorheen dan werkt dit niet. Ik host er namelijk een website op maar op dit moment kan ik er op geen enkele manier bij komen. Als ik op de server gewoon localhost:[poortnummer] intik of [LAN-IP]:[poortnummer] dan kom ik bij de website, maar zelfs als ik vanaf mijn normale PC via het LAN bij de website (of überhaupt bij de server) wil komen dan gebeurt er helemaal niks. Ik heb de instellingen van de router driedubbel gechecked; voor het accessen van buitenaf heb ik uiteraard gewoon netjes de correcte poort geforward (heb dit meerdere malen eerder gedaan), maar niets, nada. Als ik bij mijn vorige woning mijn globale IP-adres invoerde bij de browser dan kwam ik uit op het inlog-scherm van de router, maar als ik dat nu probeer dan kom ik nergens op uit.

Even ter extra informatie; voordat ik de router had heb ik geprobeerd of de server het überhaupt wel deed, en dat lukte zonder enige problemen. Ik kon gewoon vanaf een willekeurige PC/mobiel op mijn eigen website. Maar nu lukt het nog niet eens via het LAN.

Weet iemand misschien waar ik de fout in ben gegaan? Alvast vriendelijk bedankt!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
Wellicht handig om wat gegevens te delen van hoe het netwerk is geconfigureerd. IP adres overzichtje, wellicht van je PC en van je server een ipconfig (/all) overzicht. Wellicht een tekening hoe alles aan elkaar verbonden is. Zo is het een beetje giswerk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok alle instellingen zijn goed .. mooi, geen problemen

Of is het mischien handig om deze te delen aangezien er toch ergens iets fout gaat

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Shinji schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:50:
Wellicht handig om wat gegevens te delen van hoe het netwerk is geconfigureerd. IP adres overzichtje, wellicht van je PC en van je server een ipconfig (/all) overzicht. Wellicht een tekening hoe alles aan elkaar verbonden is. Zo is het een beetje giswerk.
Resultaten van ipconfig bij mijn gewone PC:
--------------------------------------------------------
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres: [lange tekenreeks]
IPv4-adres: 192.168.0.100
Subnet-masker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.0.1

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

IPv6-adres: [lange tekenreeks]
Standaardgateway: ::

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Mediumstatus: medium ontkoppeld

Resultaten van ipconfig bij mijn server:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

IPv4-adres: 192.168.0.101
Subnet-masker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.0.1

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

IPv6-adres: [lange tekenreeks]
Standaardgateway: ::

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 3:

Mediumstatus: medium ontkoppeld

Plaatje van hoe alles is verbonden:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zibsck.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 22:15 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vergeet de /all niet achter de ip config

wel glasvezel modem heb je ? welk ip krijgt je server als je die direct aansluit ? mits publiek is dat genoeg om te weten, mits prive, geef even op

een echt glasvezelmodem vind het wel eens niet lief als die en ander macaddress ziet en wil daar even aan wennen.

werkt de rest wel gewoon goed zoals je verwacht ?

Heb je een screendump van je portmapping ?

Iperf

• gekkegerrit101
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 11:12
Is je (windows) firewall op je server goed geconfigueerd? Omdat je netwerkstructuur gewijzigd is zal er wellicht ook in je firewall het één en ander in je firewall gewijzigd moeten worden. Je kunt deze even uitzetten en testen of het dan wel werkt, weet je direct of het hier aan ligt. Wel direct weer aanzetten uiteraard.

[ Voor 0% gewijzigd door gekkegerrit101 op 27-08-2014 22:32 . Reden: Grammatica fout ]

Pagina: 1