Presentjes (alcohol) importeren vanuit IJsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 20:23
Ik wil miniatuur flesjes van Katla wodka na afloop van mijn huwelijk aan onze gasten meegeven. Ik heb namelijk mijn vriendin op de gletsjer van deze vulkaan ten huwelijk gevraagd :)

Nu is deze wodka niet buiten IJsland te krijgen, echter vind de destilleerderij het zo'n mooi verhaal dat ze graag willen meewerken om dit te realiseren.

Ik word niet echt wijs van alle online sites, maar hoe zit met invoerrechten? Ik weet dat ik IJsland onderdeel is van Schengen en deel uitmaakt van het EER gebied.

Wat ik wil importeren is het volgende:
- 35 x 5ml wodka

Kosten zijn per miniatuur €3.5 (incl. tax). Totale kosten zijn ongeveer €200 voor verzenden, verpakken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je mag tot 2 liter zelf meenemen het land in, dus 35*5ml zal geen probleem moeten zijn om op te laten sturen lijkt mij.

Verder kun je hier ontzettend veel info vanaf halen: Specifieke link naar de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Die link naar de belastingdienst zegt vrij weinig over dit issue.

Ik zou even bellen en navragen. De site is niet geheel duidelijk; ze specificeren wel wat wel en niet mag qua alcohol die van en naar particulieren gaat : http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Maar niet wanneer je van een bedrijf koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Volgens deze tabel moet je bij alcohol producten uit een niet EU-land (dus IJsland) over de hele waarde douanerechten, omzetbelasting en accijnzen betalen.

Als je dan vervolgens hier het rekenvoorbeeld bekijkt van de tas van 199 euro zie je dat er zo'n 92 euro nog bijkomt. Echter zul je daar dan ook nog eens accijnzen over moeten betalen. Dat zou dan volgens deze rekentabel (pdf) 141.17 (per 100 liter) / 100 000 (naar ml) * 175ml = 24 cent zijn :+. Dat is dus de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hier geen problemen bij verwachten. Ook al laat je alles naar jou versturen is het volume erg laag (175 ml).

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 20:23
Ik heb even gebeld met de belastingdienst douane en ze gaven aan dat ik inderdaad zoals alex3305 schetst accijns moet leggen, maar dat dit inderdaad gezien de hoeveelheid vrijwel niks zal zijn. Echter komt er wel 21% btw over het gehele bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
Katseviool schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:53:
Ik heb even gebeld met de belastingdienst douane en ze gaven aan dat ik inderdaad zoals alex3305 schetst accijns moet leggen, maar dat dit inderdaad gezien de hoeveelheid vrijwel niks zal zijn. Echter komt er wel 21% btw over het gehele bedrag.
Krijg je dan de ijslandse tax terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DaTimMan schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:17:
[...]

Krijg je dan de ijslandse tax terug?
Die zou niet door de winkel geheven moeten worden, eenmaal hier aangekomen zal je het niet van de douane (hier) terugkrijgen ...

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Is het volume van die flesjes niet 5cl? Dat is een normale maat. 5ml is een paar druppeltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de btw hoef je niet te betalen in ijsland.

€3.5 (incl. tax). Totale kosten zijn ongeveer €200 voor verzenden, verpakken etc

Vraag aan ze of ze een factuur in de doos willen stoppen van 3.5 euro (minder zonder tax) * 35. Als ze verzendkosten achterwege laten op de bon scheelt dit enorm veel voor je.
3.5*35*0.21=25.73 euro belasting.

Ja, dit mag niet natuurlijk.

Wat een leuk idee trouwens van je _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 11:31 ]

Pagina: 1