Hopelijk kan iemand mij helpen bij de keuze van het moederbord. Op 1 of andere manier zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn doel is om een zo compact mogelijk systeem te bouwen zonder dat dit ten koste gaat van de koeling. Dacht in eerste instantie aan een ITX systeem maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet ok. Vandaar mijn keuze voor Micro ATX.
Micro ATX gamersbord
Liefst onder €100,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd goede ervaringen met Asus gehad maar ik pin me hier niet op vast.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem zal gebruikt worden om te gamen. Moet wel zeggen dat het op dit moment niet de nieuwste en meest zware games zullen zijn. Denk aan World of Tanks, Age of Empires, Anno XXXX etc. Het systeem moet wel een tijd mee kunnen, minimaal 3 jaar..
De beoogde componenten:
Alvast bedankt voor het meedenken.
Micro ATX gamersbord
- Het bord moet in de SilverStone FT03 passen http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=291 (Als iemand een ander mooi (goedkoper) alternatief heeft... altijd welkom)
- Kwaliteit van het geluid is onbelangrijk aangezien ik een USB DAC gebruik
- Zoveel mogelijk USB3 porten
- Wel ultra durable componenten. Ik doe vrij lang met een pc
- Enkele videokaart
- OC niet van toepassing
- Kleurstelling onbelangrijk (geen window)
- Liefst KillerLAN
Liefst onder €100,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd goede ervaringen met Asus gehad maar ik pin me hier niet op vast.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem zal gebruikt worden om te gamen. Moet wel zeggen dat het op dit moment niet de nieuwste en meest zware games zullen zijn. Denk aan World of Tanks, Age of Empires, Anno XXXX etc. Het systeem moet wel een tijd mee kunnen, minimaal 3 jaar..
De beoogde componenten:
- Intel I5 4690
- 250/256 GB SSD
- 1x 3,5" HDD voor dataopslag
- nVidia 770 of een AMD R9 280(X)
- Misschien in de toekomst een Blu-ray speler
Alvast bedankt voor het meedenken.