Micro ATX bord voor gaming (niet OC)

Pagina: 1
Acties:

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 13:06
Hopelijk kan iemand mij helpen bij de keuze van het moederbord. Op 1 of andere manier zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn doel is om een zo compact mogelijk systeem te bouwen zonder dat dit ten koste gaat van de koeling. Dacht in eerste instantie aan een ITX systeem maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet ok. Vandaar mijn keuze voor Micro ATX.

Micro ATX gamersbord
  • Het bord moet in de SilverStone FT03 passen http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=291 (Als iemand een ander mooi (goedkoper) alternatief heeft... altijd welkom)
  • Kwaliteit van het geluid is onbelangrijk aangezien ik een USB DAC gebruik
  • Zoveel mogelijk USB3 porten
  • Wel ultra durable componenten. Ik doe vrij lang met een pc
  • Enkele videokaart
  • OC niet van toepassing
  • Kleurstelling onbelangrijk (geen window)
  • Liefst KillerLAN
Wat is je budget?
Liefst onder €100,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd goede ervaringen met Asus gehad maar ik pin me hier niet op vast.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem zal gebruikt worden om te gamen. Moet wel zeggen dat het op dit moment niet de nieuwste en meest zware games zullen zijn. Denk aan World of Tanks, Age of Empires, Anno XXXX etc. Het systeem moet wel een tijd mee kunnen, minimaal 3 jaar..

De beoogde componenten:
  • Intel I5 4690
  • 250/256 GB SSD
  • 1x 3,5" HDD voor dataopslag
  • nVidia 770 of een AMD R9 280(X)
  • Misschien in de toekomst een Blu-ray speler
Tevens zou ik het op prijs stellen als iemand mij kan adviseren in geheugen en SSD keuze. Ik heb de best buy hier op Tweakers bekeken maar het is mij niet altijd duidelijk waarom er voor componenten wordt gekozen behalve de prijs. Hecht meer waarde aan gebruikerservaringen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Farmate
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-01 18:31
Typo:
Wat is je budget?
Liefst onder €100,-

Ik denk dat je €1000,- bedoeld ;)

Succes met je zoektocht.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Gaat in dit topic alleen om het moederbord denk ik.

Wat heb je zelf al gevonden? Je eisen zijn vrij duidelijk. Filteren in de pricewatch zou ik zeggen!

De filterlijst met Killer nics op microATX bordjes is overigens vrij kort: pricewatch: MSI B85M Gaming is beschikbaar, pricewatch: Gigabyte GA-H97M-Gaming 3 komt eraan. Meer is er niet, dus ik zou dat droppen. Zo heilig is dat sowieso niet.

[ Voor 56% gewijzigd door br00ky op 27-08-2014 22:15 ]

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 10:39

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

En voor een SSD moet je voor de Crucial MX100 of 500 kijken.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik denk dat je ook nog eens goed moet nadenken over de GPU, zo ongeveer elke moderne mid-range & high-range GPU is lang en vergt 2 PCI sleuven qua ruimte. Nu staat op de site van je Silverstone heel enthousiast dat dit allemaal moet passen, maar denk ook eens na over airflow in zo'n klein kastje. Zo heel ruim ziet het er allemaal niet uit namelijk op die foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-08-2014 22:22 ]

youtube.com/@hisrep

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb deze kast zelf ook gehad, 2 slots GPU past makkelijk!

Persoonlijk zou ik KillerLAN skippen en gewoon voor Intel LAN gaan. Lees her en der nog wel eens wat problemen over de Killer chips.

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 13:06
Filteren kan ik inderdaad ook wel maar zoals ik al aangaf ben ik meer benieuwd naar gebruikerservaringen. Niet iedereen schrijft reviews op Tweakers....

@DeNachtwacht. Het past vanwege de afwijkende montage. Ben daar niet bang voor. En mocht het niet passen, alles retour! :)

@Uhzuhl. Crucial stond op mijn shortlist omdat deze vaak genoemd wordt. Net zoals Samsung. Waarom Crucial eigenlijk? Vanwege relatief lage prijs?

@ECP0WERS. Wat vond je van de kast en waarom heb je m niet meer? Dus kan beter voor Intel gaan? Heb gelezen over stabiliteitsproblemen met Killer. Is het om die reden?

[ Voor 9% gewijzigd door JP-tjuh op 28-08-2014 01:10 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ervaringen kan je beter actief opzoeken! De kans is klein dat je op deze manier zinnige reacties krijgt. Mensen met een bepaald product gaan immers niet actief op zoek naar topics als dit ;).

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-02 21:19
Het enige sub-€100 mATX moederbord met Killer NIC dat ik vind is de pricewatch: MSI B85M Gaming. Volgens mij is dat ook een heel goed bordje, ik overweeg zelf de B85I Gaming voor een mITX build. Al ben ik ook wel geneigd voor de niet Gaming variant te gaan omdat die Intel NIC heeft en toch ook wat goedkoper is, maar daar moet je dan weer de ALC1150 audio chip missen. Al bij al prima bordjes dus.

Met Google vind ik al meerdere reviews van de B85M Gaming (vb bij de buren http://nl.hardware.info/r...-gaming-moederbord-review, maar hun conclusie vind ik een beetje dom omdat ze de prijs vergelijken met ATX moederborden en dan is een gelijk uitgerust mATX moederbord natuurlijk een beetje duurder). Ik denk dat je op basis daarvan wel een conclusie kunt trekken. MSI heeft wel geen DrMOS meer zoals vroeger en de VRM's van de 8 serie worden naar verluidt redelijk warm, maar er staan heatsinks op, dus zou me over de levensduur weinig zorgen maken als je niet overklokt.

Als je de Killer NIC vereiste laat vallen (ik hoor toch vaak genoeg van mensen stabiliteits en driver problemen, stabiliteit lijkt mij toch het belangrijkste voor een NIC), de pricewatch: ASRock B85M Pro4 is ook een heel compleet bord voor een goede prijs.
Pagina: 1