Techneut schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:15:
Is dat echt zo, dat dit omschakelen alleen door de klantenservice kan plaatsvinden?
Het komt namelijk helemaal niet overeen met mijn ervaringen. Ik drukte me in mijn vorige bericht wat voorzichtig uit met "
als ik goed ben ingelicht" omdat ik niet honderd procent zeker was van mijn conclusie. Ik had namelijk nog niet alle mogelijkheden geprobeerd zoals de PC rechtstreeks op de modem aan te sluiten. Misschien zou het daarmee zonder hulp probleemloos zijn opgelost.
Mijn eigen ervaring met het een en ander uit te proberen met mijn op dat moment nieuwe modem was dat ik met inloggen gewoon zonder problemen naar bridge-mode kon schakelen. Het zou kunnen dat sommigen het wat moeilijk kunnen vinden, maar het gaat heel eenvoudig, menu SYSTEEM en dan links bovenaan SWITCH MODE waar twee opties staan, Router-mode (default) en Bridge-mode.
Bedenk dat de helft van wat nu "Ziggo" heet tot een paar maanden geleden UPC was, en dat ondanks de naamswijziging en oranje logo alles nog steeds werkt zoals vroeger bij beide deelbedrijven. Bij oud-Ziggo moest en moet je inderdaad klantenservice bellen om tussen bridge en router mode te wisselen, bij oud-UPC kon en kan dat gewoon via de modem GUI.
Dat is dus reden voor verschillen hier. Jij bent Ziggo-klant in oud-UPC gebied, de mensen die zeggen dat het alleen via helpdesk kan zijn Ziggo-klanten in oud-Ziggo gebied

Alleen toen ik terug wilde schakelen omdat router-mode me beter beviel kon ik niet meer de modem bereiken, daarvoor had ik inderdaad de klantenservice nodig. En inderdaad was dat een werkje van minder dan een halve minuut.
Dat had je ook zelf kunnen doen:
1) DOCSIS modems (die dus niet routertje spelen) zijn altijd benaderbaar op 192.168.100.1, daar kun je de GUI bereiken.
2) Algemene oplossing voor verprutste instellingen: paperclip in 'reset' gaatje achterop modem. 10 sec later is alles terug naar fabrieksinstellingen, waaronder router mode (althans, bij oud-UPC; bij oud-Ziggo wordt dat vanuit systeem aangegeven dus ga je ook na factory reset in zelfde modus blijven die via helpdesk gekozen is).
_Garu_ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:25:
Ik gebruik de ziggo router nog wel voor de RJ45 poorten, maar heb de wireless uitgezet. Een archer C5 gekoppeld aan een van deze poorten in bridge modus en ik kan van deze laatste zowel wireless als RJ45 gebruiken. Werkt prima.
Waarom niet gewoon WiFi op de Ziggo modem/router aan laten staan? Dan heb je een extra AP. Zelfs al heeft die AP veel minder ontvangstgevoeligheid dan je Archer C5 (en dat is ws zo), dan nog zijn twee AP's beter dan een enkele

Slechts 1 issue, namelijk in bridge modus kan de voor de C5 niet de systeemtijd ingesteld worden, waardoor ik de router niet 's-nachts kan laten slapen. Archer gaf aan dat dit een feature was..
Waarom zou je dat ueberhaupt willen? De C5 heeft geen DFS en TPC, dus het zendt max 100mW uit in 2.4GHz en 200mW in 5GHz. AP uitschakelen scheelt dus welgeteld 300mW, dus nog geen derde Watt. Dat kost je op jaarbasis dus ongeveer 2.5kWh, wat welgeteld neerkomt op ongever 65 cent
Als je je zorgen maakt om verbruikskosten is het uitermate onwaarschijnlijk dat dit bovenaan de prioriteitenlijst zou moeten staan.
En de enkele keer dat je 's nachts internet wil gebruiken ben je aan verlichting om uit te zoeken waarom "internet het niet doet" dan dat je in al die tijd bespaard hebt
[
Voor 23% gewijzigd door
dion_b op 26-06-2015 11:37
]