Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ouders (65+)

Pagina: 1
Acties:

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Voor mijn ouders ben ik aan het zoeken voor een goede en bruikbare laptop. De vorige laptop is nu echt aan het overlijden na een levensduur van 6 jaar.
Mijn ouders zijn beiden 65 plussers. Computers zijn nooit hun sterkste kant geweest. Onlangs heeft mijn moeder een iPad gekregen. Daar is ze er blij mee. Het lijkt erop dat ze beter daarmee om kan gaan dan met het toetsenbord en de muis. Mijn vader redt zich wat beter.

Ik heb gevraagd of ze nog speciale wensen hebben m.b.t. de nieuwe aankoop. Hier kwam uit dat het scherm net zo groot moest zijn als de vorige laptop en dat is volgens mij 15 inch komma nogwat. En daarnaast wilden ze graag een touchscreen als dat bestond. Voor mijn moeder uiteraard.

Wat gaan ze met de laptop doen?
Internetten, mailen, uitzending gemist kijken en foto's bekijken

Wat is hun budget?
Zo goedkoop mogelijk... Vaag maarja wel logisch.

Zijn ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, staat bijna altijd thuis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf wel merkvoorkeuren. Het liefst een Asus of een Toshiba. Lenovo heb ik ook wel vertrouwen in. Zoek eigenlijk een laptop die het net zo lang uit houdt als voorgaande.

Het volgende heb ik al gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R510CA-CJ868H€ 449,95€ 449,95
1Asus VivoBook S551LA-CJ154H€ 724,-€ 724,-
1Asus X550LAV-CJ645H€ 536,03€ 536,03
1Lenovo Flex 15-02022€ 649,-€ 649,-
1Toshiba C50Dt-A-103€ 439,05€ 439,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.798,03

Mijn vraag aan jullie:
Welke zouden jullie kiezen of aanbevelen? Goedkoop lijkt leuk maar ik wil ook dat het lekker vlot werkt in dagelijks gebruik. Moeders begrijpt het namelijk niet dat ze soms moet wachten voordat er iets gebeurd ;) .

De Toshiba lijkt wel een heel erg trage processor te hebben. Gaat dat wel werken? Maar daar is de prijs ook naar natuurlijk.

De Asus X550LAV-CJ645H leek mij het beste prijs/kwaliteit/snelheid compromis.

Maar wat vinden jullie?

Verwijderd

Deze kan iets zijn: http://www.mediamarkt.nl/...3,1337907.html?langId=-11 Lenovo, 15" inch, Full HD scherm dus altijd scherp beeld, i5 U-variant processor die is snel genoeg. Ik zou niet een te trage processor nemen dus minimaal een i3 die zijn qua GPU ook krachtiger dan goedkopere varianten. Deze Lenovo is qua specs een stuk beter dan de ASUS. Alleen wel zonder touchscreen, maar ja een laptop is ook niet bedoelt voor touch.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 21:38 ]

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Bedankt voor je inbreng.

Helaas zit daar geen touchscreen op wat wel een vereiste is.

De Asus X550LAV-CJ645H heeft overigens wel i3 prosessor. Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het minimumvereiste, een i3 prosessor.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Voor wat je ouders met de laptop gaan doen is geen i3 nodig maar een SSD. Die zal er voor zorgen dat de laptop snel aanvoelt. Wat je denk ik het beste kan doen is in je budget rekening houden met een SSD van 60 euro. De processor staat echt 99% van zijn tijd uit zijn neus te eten; een Celeron of nieuwe Atom is hier meer dan voldoende.

Alternatieven: Dell Inspiron hier kun je 10% VIP korting op krijgen waarmee deze op €386 komt

Of de HP Pavilion voor 429.

In beide gevallen zou ik er een SSD inzetten. Scheelt een jas.

... en gaat over tot de orde van de dag

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 11:15
Inderdaad, een inspiron 15 3000 bijvoorbeeld met pentium processor. Het verschil kan je besteden voor een 128 mb (of 256) SSD. Dan heb je een vlottere laptop dan een i3 of i5 met een old skool harddisk.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Inderdaad wat hierboven staat, een SSD. En natuurlijk een clean Windows installatie want standaard krijg je zo'n laptop mee vol bloatware.

• SnuggleS86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 23:35
Dit lijkt me voor mij ook wel een optie, zie:
Laptop tekstverwerken/internet/films kijken \[€300-€500]

Zit er een extra plek in voor een SSD, of gaat het altijd ten koste van de DVD-drive of HDD?
Pagina: 1