Voor mijn ouders ben ik aan het zoeken voor een goede en bruikbare laptop. De vorige laptop is nu echt aan het overlijden na een levensduur van 6 jaar.
Mijn ouders zijn beiden 65 plussers. Computers zijn nooit hun sterkste kant geweest. Onlangs heeft mijn moeder een iPad gekregen. Daar is ze er blij mee. Het lijkt erop dat ze beter daarmee om kan gaan dan met het toetsenbord en de muis. Mijn vader redt zich wat beter.
Ik heb gevraagd of ze nog speciale wensen hebben m.b.t. de nieuwe aankoop. Hier kwam uit dat het scherm net zo groot moest zijn als de vorige laptop en dat is volgens mij 15 inch komma nogwat. En daarnaast wilden ze graag een touchscreen als dat bestond. Voor mijn moeder uiteraard.
Wat gaan ze met de laptop doen?
Internetten, mailen, uitzending gemist kijken en foto's bekijken
Wat is hun budget?
Zo goedkoop mogelijk... Vaag maarja wel logisch.
Zijn ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, staat bijna altijd thuis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf wel merkvoorkeuren. Het liefst een Asus of een Toshiba. Lenovo heb ik ook wel vertrouwen in. Zoek eigenlijk een laptop die het net zo lang uit houdt als voorgaande.
Het volgende heb ik al gevonden:
Mijn vraag aan jullie:
Welke zouden jullie kiezen of aanbevelen? Goedkoop lijkt leuk maar ik wil ook dat het lekker vlot werkt in dagelijks gebruik. Moeders begrijpt het namelijk niet dat ze soms moet wachten voordat er iets gebeurd
.
De Toshiba lijkt wel een heel erg trage processor te hebben. Gaat dat wel werken? Maar daar is de prijs ook naar natuurlijk.
De Asus X550LAV-CJ645H leek mij het beste prijs/kwaliteit/snelheid compromis.
Maar wat vinden jullie?
Mijn ouders zijn beiden 65 plussers. Computers zijn nooit hun sterkste kant geweest. Onlangs heeft mijn moeder een iPad gekregen. Daar is ze er blij mee. Het lijkt erop dat ze beter daarmee om kan gaan dan met het toetsenbord en de muis. Mijn vader redt zich wat beter.
Ik heb gevraagd of ze nog speciale wensen hebben m.b.t. de nieuwe aankoop. Hier kwam uit dat het scherm net zo groot moest zijn als de vorige laptop en dat is volgens mij 15 inch komma nogwat. En daarnaast wilden ze graag een touchscreen als dat bestond. Voor mijn moeder uiteraard.
Wat gaan ze met de laptop doen?
Internetten, mailen, uitzending gemist kijken en foto's bekijken
Wat is hun budget?
Zo goedkoop mogelijk... Vaag maarja wel logisch.
Zijn ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, staat bijna altijd thuis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf wel merkvoorkeuren. Het liefst een Asus of een Toshiba. Lenovo heb ik ook wel vertrouwen in. Zoek eigenlijk een laptop die het net zo lang uit houdt als voorgaande.
Het volgende heb ik al gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus R510CA-CJ868H | € 449,95 | € 449,95 |
| 1 | Asus VivoBook S551LA-CJ154H | € 724,- | € 724,- |
| 1 | Asus X550LAV-CJ645H | € 536,03 | € 536,03 |
| 1 | Lenovo Flex 15-02022 | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Toshiba C50Dt-A-103 | € 439,05 | € 439,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.798,03 | |
Mijn vraag aan jullie:
Welke zouden jullie kiezen of aanbevelen? Goedkoop lijkt leuk maar ik wil ook dat het lekker vlot werkt in dagelijks gebruik. Moeders begrijpt het namelijk niet dat ze soms moet wachten voordat er iets gebeurd
De Toshiba lijkt wel een heel erg trage processor te hebben. Gaat dat wel werken? Maar daar is de prijs ook naar natuurlijk.
De Asus X550LAV-CJ645H leek mij het beste prijs/kwaliteit/snelheid compromis.
Maar wat vinden jullie?