Toon posts:

Nieuwe HTPC/Mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
muziek , films hd afspelen vanaf mijn NAS
spotify en netflick gebruiken
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
mailen en surfen, geen games. linux gebruiken met XBMC

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond €500/600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
n
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
was bezig om een set te bouwen met een Streacom setje ivm de passieve koeling, net bezig om extra informatie te zoeken voor de bouw en kom ik een
Q1900DC-ITX tegen die al passief gekoeld is, vindt dit wel interssant daar ik dan een goedkopere kast kan nemen, en ben dus zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden als center.
Hoe is de CPU voor een mediacentern
wil nlm geen fans meer hebben, dit jaren geleden al gehad. ook komt er geen HD in maar een SSD.
Ben benieuwd wat ik hieraan nog naar jullie bevindeingen zou moeten uitbreiden.
en welke kast daar de vookeur voor geeft,

[ron

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik heb zelf ook naar die Q1900 gekeken maar mischien is het volgende wel wat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160T Tray€ 112,47€ 112,47
1Asus H81T€ 66,01€ 66,01
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 93,50€ 93,50
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 40,-€ 40,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,80€ 89,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,78

We hebben nu een i3 'laptop' processor met een TDP van 35 watt, deze heeft Intel HD 4400 aan boord dat lijkt mij voldoende voor HD materiaal, en netflix. En alle andere taken die je aangeeft. Er zou zelfs een i5/i7 in maar dat lijkt mij overkill

De ASUS H81T is een moederbordje dat in de kast past en beschikt over Stroom toevoer ala laptop (deze is met de Case meegeleverd).

De Case is een Akasa euler de complete case is eigenlijk een grote processor koeler. dus dat ding zal geen geluid maken. Er is plaats voor een 2,5inch hardeskijf als dit een SSD is zal hij helemaal geen geluid maken.

een reepje ram van 4gb en nog een SSD van 256gb als alles via de NAS gaat zou zelfs een 128gb/60gb voldoende zijn. Zo veel neemt volgens mij linux en XBMC niet in.

Verwijderd

Topicstarter
tja, alleen vindt ik de case van Akasa niet echt mooi, en ook geen ruimte voor een Speler

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:33:
tja, alleen vindt ik de case van Akasa niet echt mooi, en ook geen ruimte voor een Speler
ah zo dat kan natuurlijk altijd, nog even een vraagje, is er een bepaalde grote waaraan hij moet voldoen?

Maar opzich is de J1900 CPU niet verkeerd als zijnde een media center oplossing.

Mischien is een AM1 Systeem wel wat. Als ik mij niet vergis hebben deze veelal net iets meer grafische power en rekenkracht. Bijvoorbeeld een AMD athlon 5350. Alleen zie ik net dat deze (nog) geen passieve koelers hebben.

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03 17:39
ff gezocht net over de Straeacom, maar geen Blurray voorradig, ook is de IR niet meer leverbaar.
dus gaan we maar op zoek naar een andere kast,
best moeilijk,. zie weinig informatie over dit bordje, weet niet of deze wel inderdaad voldoende is,.
100€ voor een bord met CPU is niet door, als ik verder kijk op forums zijn de prijzen van een bord met een CPU hoger.

ron

[ Voor 68% gewijzigd door sterremos op 28-08-2014 12:40 ]

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03 17:39
bijvoorbeeld, ik weet niet hoe de shortcuts plaatst

case Silverstone Milo ML03B
MB Asrock Q1900DC-ITX
Crucial MX100 256GB
en 8 MB DDR

hoe is dit?
Pagina: 1