Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aluminium case proper maken

Pagina: 1
Acties:

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Hou houden jullie je alumium cases proper? Ik heb -na wat wateroverlast gehad te hebben- kalk/water vlekken op mijn case opgemerkt. Ik krijg ze er niet 100% uit met een vochtig microfiber doek.

Ik heb hier en daar het woord isopropyl alcohol te horen gekregen maar ik vertrouwde het niet volledig.

Het gaat om een brushed aluminium case.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Goed boenen met wasbezine of - http://www.emergometal.com/nl-NL/Home.html

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Kan je op vele methodes schoonmaken..

Zoals hierboven genoemd met wasbenzine, maar ga dan wel even buiten staan :) Uiteindelijke resultaat kan mooi zijn, maar zal meestal het meeste werk zijn omdat het dof kan uitslaan en dan moet je nog extra poetsen. Voegt ook geen beschermlaagje toe, eerder het omgekeerde.

Minder indringende geur is WD40, werkt heel goed maar laat een wat vettig laagje achter wat weer stof aantrekt... maar het aluminium is wel wat beter beschermd tegen vlekken en oxideren en makkelijker schoon te maken. WD40... of een stofje wat er veel op lijkt wordt o.a. veel gebruikt om RVS en aluminium van liften te beschermen tegen vieze handen en allerhande vlekken.

Maar je kan ook gewoon een goede aluminium poets van de bouwmarkt nemen, kan ook op geborsteld aluminium alleen moet je wat zuinig en voorzichtig poetsen... dat soort poets brengt namelijk ook weer een beschermlaagje aan wat vlekken en oxideren helpt te voorkomen. Maar het grote gevaar met dergelijke poets is dat als je iets te enthousiast bent je het geborstelde effect weg zou kunnen poetsen.

Edit: Oja, dat ik dit vergat... 3/4 delen azijn op 6/7 delen (meer azijn mag ook) flink warm (heet) water ontkalkt ook goed als je het even goed laat inwerken op de vlek, maar voegt verder niets toe aan bescherming oid. Denk ik wel de makkelijkste methode om zo even te doen, geen speciale dingen voor nodig... azijn+warm water+microvezeldoekje, dat heeft vrijwel iedereen in huis. Ook de minste kans op schade en je hoeft niet zoals met alu-poets of WD40 de gehele kast te doen. De ouderwetse grootmoe methode lijkt de beste kandidaat... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 27-08-2014 19:22 ]