Toon posts:

Geheugen: Bijprikken of vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ook dit jaar ben ik weer aan het rond kijken of ik mijn computer niet een kleine upgrade kan geven.

Op dit moment bevat mijn computer de volgende hardware:

- Systeem: ASUS/ASmobile P6 Motherboard P6T SE
- Merk/model moederbord: ASUSTeK Computer INC. / P6T SE Rev 1.xx
- Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz 64Bit
- Geheugen: 6144 MB 535.6 MHz CL: 8.0 clocks
- Slots: 3 X 2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H
- Grafische kaart: ATI Radeon HD5850

Ik ben er dank zij jullie help wel al over uit welke videokaart ik uiteindelijk in mijn systeem wil stoppen en ik hoor hier en daar ook leuke verhalen over SSD's.

Nu wil ik alleen met het oog op de toekomst mijn geheugen uitbreiden. Op dit moment heb ik in drie van de zes slots de volgende reep zitten:

Kingston DDR3 2048 bytes (667 MHz)

Afbeeldingslocatie: http://rpgmaker.net/media/content/users/2401/locker/memory.png

Mijn vraag is wederom 2-ledig. Is het voor mij voordeliger/handiger/beter om extra geheugen in het moederbord te prikken of kan ik beter de drie bestaande repen er uit halen en drie nieuwe (betere) geheugenmodules plaatsen.

En dan vervolgens de vraag: Wat kan ik er dan het beste bij zetten?

Moet ik bijvoorbeeld als ik geheugen bij prik precies dezelfde er bij zetten (in verband met efficientie)?
Moet ik er dan perse drie bij prikken of mogen het er één of 2 zijn?
Als ik er voor kies deze drie te vervangen, kan ik dan beter 3 of 4 gig er in zetten?

Op dit moment dacht ik er zelf aan mijn geheugen een upgrade te geven door er drie nieuwe 1 of 2 gb geheugenmodules bij te prikken.

Alvast bedankt voor het antwoord en jullie hulp.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:36
Ik zou er 1 of 3 2GB dimms bij doen, wel dezelfde, dat is goedkoper dan een nieuwe set kopen, en heb je alsnog 8 of 12 GB, en dat is meer dan genoeg!

[ Voor 4% gewijzigd door 3L3ktr1k op 27-08-2014 20:27 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Ik zou, en zeker bij Asus, heel hard roepen: VERVANGEN!

1) Ten eerste dat voorkomt eventuele conflicten (komt meer kijken dan allen gelijke Mhz en timings, daar verkijken veel mensen zich op).
2) Veel Asus borden, en helemaal uit die periode waar de P6T uitkomt, zijn heel erg picky met geheugen.
Zijn echt heel vaak probleem gevallen langs gekomen van Asus borden met bepaalde geheugens wat maar niet goed wilde werken.
3) Als je het vervangt, wel weer voor triple channel gaan. Nu is het verschil tussen single en dual en/of triple channel niet zo heel groot, maar alle kleine beetjes helpen.

Maar dan nu de vraag, "heb je écht meer geheugen nodig?"
Want 6GB is opzich al redelijk genoeg voor veel toepassingen. Kijk eerst eens goed of je systeem nu steeds zonder geheugen zit (lijkt me sterk). Nu zijn er wel een paar games die (denk door krakkemikkig programmeerwerk) soms veel geheugen nodig hebben, maar over het algemeen kun je volgens mij nog zat met 6GB uit de voeten.
Als je PC nu de volle 6GB nog niet eens gebruikt, zal meer geheugen niks toevoegen qua snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen bedankt voor jullie hulp, ik kan hier weer verder mee aan de slag!

Hoogst waarschijnlijk ga ik er geheugen bij prikken. Het ligt aan de prijs of dit drie keer 1 gb of 3 keer 2 gb wordt.

Om even terug te komen op de vraag van Nemesizz: Watchdogs (een crappy port, maar anyways) heeft 6 gb als minimale en 8 gb als recommended requirements.

Ik ga er vanuit dat met de komst van de PS4 en de XBOX One de spellen meer geheugen gaan trekken.

Nog maals bedankt!