Beste mensen,
Ook dit jaar ben ik weer aan het rond kijken of ik mijn computer niet een kleine upgrade kan geven.
Op dit moment bevat mijn computer de volgende hardware:
- Systeem: ASUS/ASmobile P6 Motherboard P6T SE
- Merk/model moederbord: ASUSTeK Computer INC. / P6T SE Rev 1.xx
- Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz 64Bit
- Geheugen: 6144 MB 535.6 MHz CL: 8.0 clocks
- Slots: 3 X 2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H
- Grafische kaart: ATI Radeon HD5850
Ik ben er dank zij jullie help wel al over uit welke videokaart ik uiteindelijk in mijn systeem wil stoppen en ik hoor hier en daar ook leuke verhalen over SSD's.
Nu wil ik alleen met het oog op de toekomst mijn geheugen uitbreiden. Op dit moment heb ik in drie van de zes slots de volgende reep zitten:
Kingston DDR3 2048 bytes (667 MHz)

Mijn vraag is wederom 2-ledig. Is het voor mij voordeliger/handiger/beter om extra geheugen in het moederbord te prikken of kan ik beter de drie bestaande repen er uit halen en drie nieuwe (betere) geheugenmodules plaatsen.
En dan vervolgens de vraag: Wat kan ik er dan het beste bij zetten?
Moet ik bijvoorbeeld als ik geheugen bij prik precies dezelfde er bij zetten (in verband met efficientie)?
Moet ik er dan perse drie bij prikken of mogen het er één of 2 zijn?
Als ik er voor kies deze drie te vervangen, kan ik dan beter 3 of 4 gig er in zetten?
Op dit moment dacht ik er zelf aan mijn geheugen een upgrade te geven door er drie nieuwe 1 of 2 gb geheugenmodules bij te prikken.
Alvast bedankt voor het antwoord en jullie hulp.
Ook dit jaar ben ik weer aan het rond kijken of ik mijn computer niet een kleine upgrade kan geven.
Op dit moment bevat mijn computer de volgende hardware:
- Systeem: ASUS/ASmobile P6 Motherboard P6T SE
- Merk/model moederbord: ASUSTeK Computer INC. / P6T SE Rev 1.xx
- Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz 64Bit
- Geheugen: 6144 MB 535.6 MHz CL: 8.0 clocks
- Slots: 3 X 2048 MB DDR3 UDIMM PC3-10700H
- Grafische kaart: ATI Radeon HD5850
Ik ben er dank zij jullie help wel al over uit welke videokaart ik uiteindelijk in mijn systeem wil stoppen en ik hoor hier en daar ook leuke verhalen over SSD's.
Nu wil ik alleen met het oog op de toekomst mijn geheugen uitbreiden. Op dit moment heb ik in drie van de zes slots de volgende reep zitten:
Kingston DDR3 2048 bytes (667 MHz)

Mijn vraag is wederom 2-ledig. Is het voor mij voordeliger/handiger/beter om extra geheugen in het moederbord te prikken of kan ik beter de drie bestaande repen er uit halen en drie nieuwe (betere) geheugenmodules plaatsen.
En dan vervolgens de vraag: Wat kan ik er dan het beste bij zetten?
Moet ik bijvoorbeeld als ik geheugen bij prik precies dezelfde er bij zetten (in verband met efficientie)?
Moet ik er dan perse drie bij prikken of mogen het er één of 2 zijn?
Als ik er voor kies deze drie te vervangen, kan ik dan beter 3 of 4 gig er in zetten?
Op dit moment dacht ik er zelf aan mijn geheugen een upgrade te geven door er drie nieuwe 1 of 2 gb geheugenmodules bij te prikken.
Alvast bedankt voor het antwoord en jullie hulp.