[Win 8.1] Onverwijderbare bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik heb de volgende directory-structuur:

C:\
    mag_weg\

En wat ik ook doe, ik krijg deze twee dirs niet weg. Wat heb ik inmiddels geprobeerd:

- Unlocker 1.9.2
- Booten naar (Live-CD) Linux en proberen te verwijderen
- Safe-mode in Window 8.1
- SSD-schijf loskoppelen en met eSata aan een andere machine hangen (Windows)
- SSD-schijf clonen naar een andere SSD en vervolgens zowel extern als intern koppelen (Windows)
- Ownership resetten naar mijn account
- Ownership + rechten aanpassen naar een ander account

Het gekke is dat ik die mag_weg en avatars dirs kan hernoemen naar wat ik wil, maar als ik die probeer te verwijderen dan krijg ik:
Error 0x80070091: The directory is not empty
Uiteraard al gegoogled op deze errorcode en melding, maar ik kom niks bruikbaars tegen (behalve bovenstaande acties).

Ik kan ook gewoon bestanden aanmaken in die directory en deze bestanden kan ik daarna ook weer netjes verwijderen. Het is puur die directory die niet verwijderd kan worden. Overigens heb ik ook hidden files zichtbaar en staat er geen enkel bestand in:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WyuewlI.png

Iemand nog een slimme tool of idee hoe ik deze directories wegkrijg? :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke error melding had je met de Linux Live CD? Heb je ook al een checkdisk uit laten voeren (volledig, zo grondig mogelijk)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Vermoed dat het niet werkt (aangezien linux al niet werkte..) maar je kan eens MalwareBytes FileAssassin proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet met Acronis een selectieve backup maken en zodoende de map eruit filteren?

Meteen even getest en dat kan inderdaad. Backupje maken, Partitie wissen met een quick format en dan de backup terugzetten. Lijkt dat je wat?

Lost natuurlijk niet het originele probleem op, meer een soort workaround.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

P_Tingen

omdat het KAN

Zou het een fout op hardwareniveau kunnen zijn? Wat voor schijf heb je? Ik heb nml precies hetzelfde probleem met een directory. Ook van alles geprobeerd maar ik ben nu zover dat ik de directory negeer.

... en gaat over tot de orde van de dag

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Schijfcontrole doen?
Kennelijk is een en ander niet in sync.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
Ik heb dit zelf ook ooit een keer gehad en het opgelost door sfc /scannow te gebruiken

cmd - sfc /scannow

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

da_PSI schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:10:
Ik heb dit zelf ook ooit een keer gehad en het opgelost door sfc /scannow te gebruiken

cmd - sfc /scannow
Hmm, werkt dit niet alleen op systeembestanden?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:57:
Welke error melding had je met de Linux Live CD? Heb je ook al een checkdisk uit laten voeren (volledig, zo grondig mogelijk)?
Ik had een Knoppix Live CD gebruikt en in een van de opties stond File Manager. Die gaf geen error (deleted succesfully oid), maar de dir's waren niet weg.
Joshuax8 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:13:
Vermoed dat het niet werkt (aangezien linux al niet werkte..) maar je kan eens MalwareBytes FileAssassin proberen :)
Werkte ook niet!
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:24:
Kun je niet met Acronis een selectieve backup maken en zodoende de map eruit filteren?

Meteen even getest en dat kan inderdaad. Backupje maken, Partitie wissen met een quick format en dan de backup terugzetten. Lijkt dat je wat?

Lost natuurlijk niet het originele probleem op, meer een soort workaround.
Het is m'n C-schijf, dus op zich zou het kunnen, maar zocht een minder drastische oplossing (anders kon ik net zo goed Windows opnieuw installeren.
da_PSI schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:10:

cmd - sfc /scannow
Dit is alleen voor Windows-systeembestanden en lost het probleem ook niet op.
_Peter2_ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:05:
Schijfcontrole doen?
Kennelijk is een en ander niet in sync.
Heb ik gedaan, maar loste niks op (direct een melding dat er geen fouten waren en na de extra check nog steeds geen fouten. ECHTER, dat was op m'n vorige schijf, dus heb het net nog een keer gedaan. Nu moest ik herstarten om de controle af te laten ronden en warempel: ik heb de bestanden zojuist gedelete _o_ _o_ _o_

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Lucky you.
Bij een klant heb ik dit op een productie 2012R2 server, folder is leeg maar niet te verwijderen.
Via Powershell kom ik nog wel 1 corrupted file tegen van 0 bytes welke ik niet kan verwijderen.

Omdat het toch maar een lege folder is met de naam delete_me hebben wij het maar gelaten voor wat het is, keer op keer een productie server rebooten om te kijken of een folder waar wij in feite geen last van hebben weg is schiet niet op (ookal staat deze server in een HA cluster dus is er nagenoeg geen impact voor de gebruikers als ik dat ding 100x reboot, ik heb wel wat beters te doen).

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Je kan die schijfcontrole doen. Die geeft ook netjes aan of het tijdens productie kan of niet. Weet je iig zeker of je dit wel of niet tijdens productietijden moet doen.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

WTF. Naar aanleiding van dit topic ben ik ook nog eens aan het knutselen geweest. Gegeven tips hier werkten niet, maar Unlocker uiteindelijk wel. Er was geen proces dat het bestand bezig hield, maar unlocker kon het wel verwijderen.

Pagina: 1