Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Blijf het een goeie vinden...De tijd is de beste leermeester. Helaas doodt hij al zijn leerlingen.
Heeft niemand deze informatie voor mij ?
Ik zoek de volgende informatie
* signalen voor aansturing
* commando's
* registers
en verder alles wat ik kan vinden/krijgen.
Ik zoek de volgende informatie
* signalen voor aansturing
* commando's
* registers
en verder alles wat ik kan vinden/krijgen.
Het is een shugart interface dacht ik. De signalen voor de stappenmotortjes zijn gewoon TTL dacht ik. Helaas zijn de Read/Write lijnen niet digitaal dacht ik... Dus je moet zorgen dat je een interface IC te pakken krijgt (Dacht de 8721 ofzoiets kan ook net anders zijn, maar heb ff geen tijd om het op te zoeken
), Die kan je nog wel vinden in een oude XT.
Ik ben er zelf nog niet echt mee bezig geweest, dus ik kan je niet echt verder helpen. Het wordt wel lekker veel datasheets lezen. En je moet ook nog een filesystem kunnen lezen op die disk enz. Misschien is het handig om voor de software wat Linux sources door te nemen, aangezien de moderne PC's nog steeds een interface gebruiken die gebaseerd is op die "8271".
Ik ben er zelf nog niet echt mee bezig geweest, dus ik kan je niet echt verder helpen. Het wordt wel lekker veel datasheets lezen. En je moet ook nog een filesystem kunnen lezen op die disk enz. Misschien is het handig om voor de software wat Linux sources door te nemen, aangezien de moderne PC's nog steeds een interface gebruiken die gebaseerd is op die "8271".
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Hmm, ik heb even opnieuw gezocht, en het lijkt er op dat het eenvoudiger is een IDE harddisk aan te sturen dan een diskdrive.
Misschien moet ik mijn interesses maar een beetje verleggen.
In ieder geval bedankt voor de informatie.
Misschien moet ik mijn interesses maar een beetje verleggen.
In ieder geval bedankt voor de informatie.
Is ook makkelijker, want een IDE interface is geheel digitaal, dus kan je direct aan je µC hangen
. En de shugart is voor een gedeelte (read/write signalen) analoog, dus een stuk complexer...
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Pagina: 1