Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar betrouwbare home/soho apparatuur

Pagina: 1
Acties:

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 16:04
Zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar een degelijke en vooral stabiele oplossing om wifi te voorzien met meerdere access points. De vraag komt meer en meer naar een goede roaming-oplossing.

Waar werken we nu mee:
Draytek routers en Access points. Heel betrouwbaar en snel, en sinds de laatste updates ook ondersteuning voor Airprint. Linksys routers voor als STP ondersteuning nodig is.

Wat zijn de vereisten:
-Airprint ondersteunen, blijkbaar niet zo eenvoudig
-STP aankunnen. Met Sonos in het netwerk is stp ondersteuning echt een must. Een AP800 van Draytek(met ingebouwde switch) doet dit dus NIET.
-Seamless roaming. Want de vraag komt er meer en meer om met de iPad oid te kunnen streamen en ondertussen door de woning te wandelen.
-Een goede snelheid.

Graag uw suggesties :)

Ubiquiti lijkt mij wel wat, met name de Unifi.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Wat is je exacte vraag?
Welke info heb je al hier/op Inet gevonden?
Wat mis je nog bij Unifi?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jakob
Ik heb intussen een stapel Unifi access points besteld. Ik lees hier goede dingen over, maar er schijnen nog wat issues te zijn met zero-handoff roaming. Ik zoek vooral naar wat ervaringen met wifi systemen waar de access points clients kunnne overdragen, en welke nog betaalbaar zijn. Spullen zoals de professionele Cisco's met een wifi controllor zijn niet echt aan de orde.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Unifi AP's roamen best wel lekker (ook zonder ZHO). Als je deze aansluit op een Toughswitch heb je ook gelijk je spanning tree voor mekaar. Wat is je budget eigenlijk?

U+

• jakob
budget is niet echt vastgelegd, maar tot 250 euro per AP is zeker haalbaar als alles goed werkt.

Verwijderd

Ik heb 3 Unify's in mijn huis hangen, en het werkt redelijk goed.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Welke Unify's heb je besteld jakob?
En welke heb jij hangen, haik01?

offtopic:
heppie birthday haik01!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Een Unifi met ZH is nog niet echt aan te raden omdat je snelheid in elkaar zakt.
Unfi zonder ZH werkt redelijk omdat je ook een minimum RSSI kunt instellen. Als je je AP's dan logisch ophangt/weinig overlap dan kan je de min RSSI zo instellen dat hij automatisch gekickt wordt en hopelijk naar het juiste AP connect.

Ik heb zelf maar 1 Unifi dus geen ervaringen met Roaming maar de ervaringen op het forum zijn positief.

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Ik heb de "gewone" 2,4 GHz varianten. Echter dat is in een vrijstaand huis, in een land waar internet in de kinderschoenen staat, en iedereen een DSL modem krijgen (van firma ZTE) die GEEN wifi heeft!!!

Dus interferentie is nul komma nul.

Daarom werkt het ook prachtig.

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:12
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:16:
Ik heb de "gewone" 2,4 GHz varianten. Echter dat is in een vrijstaand huis, in een land waar internet in de kinderschoenen staat, en iedereen een DSL modem krijgen (van firma ZTE) die GEEN wifi heeft!!!

Dus interferentie is nul komma nul.

Daarom werkt het ook prachtig.
Welk land is dat dan, als ik vragen mag? :)
Pagina: 1