Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Freeradius / Firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu freeradius draaien in combinatie met MySQL en dit werkt perfect.

Nu wil ik eigelijks dat bepaalde groepen geen toegang hebben tot bepaalde poorten.

Bijvoorbeeld: gast mag alleen internet en directie mag ook op het lokale netwerk.

nu heb ik al even zitten googlen, alleen kom ik niet op een duidelijke resultaten.

Weet misschien iemand of dit mogelijk is, zonder hotspot/webinterface oplossingen :-)

OF hoe ik dit het beste kan oplossen.

alvast bedankt.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Is een VLAN ook een oplossing? Dus VLAN voor bedrijfsnetwerk en VLAN voor gastennetwerk. Op de VLAN van gasten strakkere access-list en op de VLAN van een mindere strakkere access-list.
Ik weet niet welke firewall jij gebruikt.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

VLAN is de beste oplossing, je draait al freeradius en daar is dat naar mijn weten prima op te configureren. Hoop alleen wel dat je switches/AP's het ook ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Het meeste is van zyxel alleen zijn de access point van een ander merk.

Voordat ik dit ga doorvoeren wil ik graag even weten of dit problemen opleverd?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Zolang je netwerk apparatuur VLANs ondersteunt (dot1q), zie ik geen probleem. Tenzij jij een andere probleem bedoel. Je moet wel de configuratie aanpassen, dus dat betekent down time. Ik zal eerst onderzoeken of je huidige netwerk apparatuur VLANs ondersteunt voordat je gaat configureren.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb momenteel voldoende informatie, bedankt voor de hulp!
Pagina: 1