• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-01 12:31
Beste mede-tweakers,

Sinds eind juni ben ik de trotse eigenaar van een Sony KDL-42W706B.
Op een gegeven moment is het mij gaan opvallen dat de rechter bovenhoek helderder is dan de rest van het beeld, en dat er naast een donkerdere plek langs de rand te zien is.
Dit is onder alle omstandigheden zichtbaar, dus ook in een lichte kamer.
Ik heb de backlight van het toestel al flink verlaagd naar 3 uit 10, maar het verschijnsel blijf zoals in de foto te zien erg zichtbaar.
Ik heb hierover contact gehad met Sony, waar men mij vertelt dat dit 'binnen de marge' is.
Ook de Media Markt weigert aan de hand van mijn foto's om er iets mee te doen.
In het echt zijn de vlekken beter zichtbaar dan op de foto.
Wat zijn nog mijn mogelijkheden hier mee?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/3091z5z.jpg

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 14:14
Foto is wel erg klein.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Gehost op 'TinyPic' wat verwacht je dan? :9

*sowieso

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 13:43
Een grotere foto zou inderdaad wel handig zijn.

Misschien ook even een laptop aansluiten en een zwart plaatje fullscreen tonen met brightness op high. Wellicht dat het bleeding effect dan beter te zien is.

• Jelmar1990
Ik heb de afbeelding aangepast.
Rare is dat de bleed op een zwart scherm niet te zien is.
Zou het dan iets anders kunnen zijn?

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 13:43
Jelmar1990 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:03:
Ik heb de afbeelding aangepast.
Rare is dat de bleed op een zwart scherm niet te zien is.
Zou het dan iets anders kunnen zijn?
Daadwerkelijk zwart scherm van een laptop of no-source scherm? Dat is namelijk een groot verschil.
Probeer ook eens zwart-grijs (dus net niet volledig zwart). Of donkerrood, op donkere effen kleuren zie je bleeding effect namelijk sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door Schnoop op 27-08-2014 14:05 ]

• Jelmar1990
op een zwart scherm is het scherm echt zwart. (zie foto)
heb even de youtube app opgestart waarin het wel erg zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/149qkx0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1zoeo75.jpg

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 15:59

garriej

Ik las ondertieten.

Op die youtube foto lijkt het wel heel erg, maar dat kan ook door de foto komen, als dit is hoe je tv zwart laat zien dan lijkt me dat wel onacceptabel.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Van wat ik heb gezien bij televisies valt dit eigenlijk best wel mee. Aan de hand van de foto's lijkt het erop dat je ook niet de stand "cinema" gebruikt?

• Jelmar1990
Het toestel staat op bioscoop met de backlight op 3 uit 10.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:16

Bever!

3

Vervelend en ik vind dit behoorlijk sterke bleeding. Echter sta je met je rug tegen de muur als sony een mm zeggen dat het binnen spec is..

• Jelmar1990
Aankomende week komt Mediamarkt het toestel vervangen. Hopen dat de nieuwe beter is.
Mijn ouders hebben deze week een nieuwe Sony gekocht en die heeft er geen last van. Hopelijk is de nieuwe van mij ook beter...

• apis29
  • Niet online
Ben benieuwd naar het nieuwe toestel dan; op zich is het wel "duidelijk" te zien maar normaal gesproken kijk ik niet naar de rechter bovenhoek als ik tv kijk ;) . Het enige waar je je aan kunt storen is dat het beter kan, maar kan me nauwlijks voorstellen dat het hinderlijk is. Zou het ook als binnen de marge classificeren eigenlijk gezien andere gevallen maar het helemaal niet hebben heeft natuurlijk ook de voorkeur dus ben benieuwd d:)b (gelukkig zelf geen last van; vraag me af of ik de moeite/risico zou nemen om te ruilen of het met die wrijftechniek proberen op te lossen als er verder geen andere issues waren)
Zag dat je op avforums ook de vraag had gesteld inmiddels :P ... overigens zonder reactie de laatste keer dat ik keek. Eigenlijk had je beter een filmpje kunnen maken ...
garriej schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:41:
Op die youtube foto lijkt het wel heel erg, maar dat kan ook door de foto komen, als dit is hoe je tv zwart laat zien dan lijkt me dat wel onacceptabel.
Voor wat het nog waard was is dat Youtube scherm "grijs" van zichzelf. Dacht eerst ook dat het zwart moest voorstellen tot ik het gister ook op een Samsung H6400 zo zag die ik net daarvoor had ingesteld :+ .

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 31-08-2014 22:52 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 15:59

garriej

Ik las ondertieten.

apis29 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:40:
Ben benieuwd naar het nieuwe toestel dan; op zich is het wel "duidelijk" te zien maar normaal gesproken kijk ik niet naar de rechter bovenhoek als ik tv kijk ;) . Het enige waar je je aan kunt storen is dat het beter kan, maar kan me nauwlijks voorstellen dat het hinderlijk is. Zou het ook als binnen de marge classificeren eigenlijk gezien andere gevallen maar het helemaal niet hebben heeft natuurlijk ook de voorkeur dus ben benieuwd d:)b (gelukkig zelf geen last van; vraag me af of ik de moeite/risico zou nemen om te ruilen of het met die wrijftechniek proberen op te lossen als er verder geen andere issues waren)
Zag dat je op avforums ook de vraag had gesteld inmiddels :P ... overigens zonder reactie de laatste keer dat ik keek. Eigenlijk had je beter een filmpje kunnen maken ...

[...]

Voor wat het nog waard was is dat Youtube scherm "grijs" van zichzelf. Dacht eerst ook dat het zwart moest voorstellen tot ik het gister ook op een Samsung H6400 zo zag die ik net daarvoor had ingesteld :+ .
oo, ja als het grijs hoort te zijn is het al minder erg ja.
Pagina: 1