Toon posts:

iPhone accu snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumgebruikers,

Laatste tijd is de accu van mij iPhone erg snel leeg. Bij een beetje gebruik haal ik niet eens het einde van de dag.
Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie accu langer mee gaat?

Hebben jullie tips? Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat een zwarte achtergrond ervoor zorgt dat je accu minder snel leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Over welke iPhone hebben we het hier en hoe oud is die? Daarnaast: wat heb je zelf al gevonden? Als je nl. zoekt naar iphone extend battery life vind je veel informatie, zoals deze pagina van Apple.

iPhone accu's hebben niet het eeuwige leven. Na een aantal jaar, afhankelijk van het gebruik zijn ze op. Je kunt de accu door Apple laten vervangen, of dat zelf doen. Enige uitzondering is de iPhone 5, waarvan enkele plotseling hun lading verliezen, of vaak moeten worden opgeladen. Hiervoor heeft Apple pas geleden een vervangingsprogramma voor gestart.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 27-08-2014 13:22 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Daedalus,

Het betreft in dit geval een iPhone 5. Bedankt voor de pagina's, ik ga deze aandachtig doorlezen. Wellicht kan ik daar wat tips uit halen. Wat betreft het vervangingsprogramma, ik heb mijn serial code gecontroleerd maar kom daar helaas niet voor in aanmerking. Wel heb ik mijn telefoon in september/oktober, na de lancering, gekocht.

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 20:57
In jouw geval zou ik er gewoon eens een nieuwe batterij in laten zetten.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Gewoon, als je dat bij apple doet dan kost het 150€ en als je het in een illegaal winkeltje doet zijn de batterijen brol en gevaarlijk.

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:32:
Dag Daedalus,

Het betreft in dit geval een iPhone 5. Bedankt voor de pagina's, ik ga deze aandachtig doorlezen. Wellicht kan ik daar wat tips uit halen. Wat betreft het vervangingsprogramma, ik heb mijn serial code gecontroleerd maar kom daar helaas niet voor in aanmerking. Wel heb ik mijn telefoon in september/oktober, na de lancering, gekocht.
Hier het zelfde, ook een iphone 5 die erg kort mee gaat qua batterij en kom ook niet in aanmerking voor dat programma. Heb allerlei zaken geprobeerd, zoals zoveel mogelijk programma's niet laten refreshen, helderheid terug gezet etc, maar geeft geen merkbaar verschil.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:59

Ypho

Allround Nerd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met de 5S. Iedere avond aan de lader, terwijl ik voorheen (iPhone 4) gewoon 2-3 dagen kon doen. De meeste tips op het internet (background refresh, reduce motion, push uit etc) al geprobeerd, maar nog geen succes.

Binnenkort maar eens de iPhone opnieuw installeren, wellicht dat dit helpt. Op zich geen ramp om iedere dag te laden, maar onnodig/zonde wat mij betreft.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Op welk percentage staat jullie brightness/helderheid standaard ingesteld? Dat is toch wel de ergste stroomvreter.

[ Voor 5% gewijzigd door CapTVK op 28-08-2014 17:58 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
thibautb schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:18:
Gewoon, als je dat bij apple doet dan kost het 150€ en als je het in een illegaal winkeltje doet zijn de batterijen brol en gevaarlijk.
Wat is er precies illegaal aan een telefoonwinkel die geen Apple winkel is :?
Ypho schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:24:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met de 5S. Iedere avond aan de lader, terwijl ik voorheen (iPhone 4) gewoon 2-3 dagen kon doen. De meeste tips op het internet (background refresh, reduce motion, push uit etc) al geprobeerd, maar nog geen succes.

Binnenkort maar eens de iPhone opnieuw installeren, wellicht dat dit helpt. Op zich geen ramp om iedere dag te laden, maar onnodig/zonde wat mij betreft.
Ik denk niet dat opnieuw installeren veel effect heeft. Ik heb dit laatst ook bij mijn eigen iPhone 5 gedaan omdat het toestel traag werd. Dat heeft een beetje geholpen, maar niet zoveel als waar ik op gehoopt had. Qua accugebruik heb ik geen verschil gemerkt. Ik denk dat je blij moet zijn als je iPhone het een dag volhoudt, ik red een volledige dag meestal niet eens, al moet ik daar wel aan toevoegen dat ik hem erg intensief gebruik.

Ik ken trouwens ook niet één moderne smartphone die het wel langer dan een dag volhoudt, iedere avond opladen lijkt mij ook niet zo raar. Onnodig is het in ieder geval niet, je accu is immers leeg ;)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Kijk eerst hier eens, aan de hand van je serienummer, of je je batterij niet gratis mag laten vervangen :).

https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

[ Voor 19% gewijzigd door Famous op 28-08-2014 18:08 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Sluit ook met enige regelmaat eens al je programma's af dit kan je doen door 2 x kort achter elkaar op de home button te drukken als je op het begin scherm staat. Hierna kan je het open staande programma naar boven toe weg vegen waardoor het volledig gestopt is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Famous schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:08:
Kijk eerst hier eens, aan de hand van je serienummer, of je je batterij niet gratis mag laten vervangen :).

https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-battery/
Spuit 11 ;)
Daedalus schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:21:
Hiervoor heeft Apple pas geleden een vervangingsprogramma voor gestart.
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:32:
Wat betreft het vervangingsprogramma, ik heb mijn serial code gecontroleerd maar kom daar helaas niet voor in aanmerking.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ah :o
Had al gekeken of ik het er tussen zag staan maar zag het zo snel niet. My bad :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Dick schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:06:
Ik ken trouwens ook niet één moderne smartphone die het wel langer dan een dag volhoudt, iedere avond opladen lijkt mij ook niet zo raar. Onnodig is het in ieder geval niet, je accu is immers leeg ;)
Tijd om eens naar de Nokias te kijken.... De intensieve gebruikers trekken 2.5 dagen, de "normale" gebruikers meer dan 4 (inclusief WiFi, Bluetooth en autoritten van 300 kilometer).
Ja, ook ik was erg verast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Nu het hier toch gaat over accu's gaat die snel laag gaan, de accu van de iPhone 5 van mijn vrouw heeft hetzelfde probleem en komt in aanmerking voor de vervangingsprogramma. Nu kan ik 'm bij de plaatselijke iCentre brengen en 'm een x aantal weken kwijt zijn.

Nu moet ik over een kleine 3 weken in Amsterdam zijn. Kunnen ze 'm bij de Genius Bar (na het maken van een afspraak) gelijk vervangen, zodat ik 'm een aantal uur later weer kan meenemen? Iemand daar ervaring mee toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:14:
Nu het hier toch gaat over accu's gaat die snel laag gaan, de accu van de iPhone 5 van mijn vrouw heeft hetzelfde probleem en komt in aanmerking voor de vervangingsprogramma. Nu kan ik 'm bij de plaatselijke iCentre brengen en 'm een x aantal weken kwijt zijn.

Nu moet ik over een kleine 3 weken in Amsterdam zijn. Kunnen ze 'm bij de Genius Bar (na het maken van een afspraak) gelijk vervangen, zodat ik 'm een aantal uur later weer kan meenemen? Iemand daar ervaring mee toevallig? :)
Zie: Reb87 in "[iPhone 5] Ervaringen en Discussie - deel 38" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
thibautb schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:18:
Onzin, Apple vraagt hiervoor €75 + €12.10 verzendkosten indien je niet naar de Apple store wilt. UPS komt dan je iPhone halen en weer terug brengen. Wel heb je een creditcard nodig om van deze service gebruik te maken en mag er geen schade zoals een barst of iets dergelijks in het scherm zitten. Dan moet namelijk ook het gehele LCD vervangen worden en ben je ~€250 kwijt. Dat laatste was bij mij het geval, ik heb dus de telefoon ongerepareerd terug laten sturen(zonder kosten) en zelf een accu van iFixit erin gezet. Werkt prima tot nu toe :).
Mijn iPhone5 kwam overigens wel in aanmerking voor het vervangingsprogramma, echter hadden ze dan alsnog gevallen over het kleine barstje(<1CM in de hoek) in mijn scherm.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar wacht op de iPhone 6 i.p.v. een nieuwe accu. Verder maak ik nu gebruik van een powerbank als ik onderweg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Werd bij mij wel moeilijk gedaan vandaag omdat hij al een keer bij Voda was geweest voor reparatie van de beruchte aan/uit knop.
Dat zou door voda naar een illegale reparateur kunnen zijn gebracht die slechte reparaties uitvoert waardoor zij niets mochten doen en ik hem niet met nieuwe batterij zou terugkrijgen. Verder moest ik tekenen dat als hij stuk zou gaan omdat het glas stuk sprong bij reparatie (men zag namelijk een minuscuul deukje op de hoek dus mogelijk spanning op glas) dat ik dan niks vergoed zou krijgen en het gevalletje jammer dan zou zijn.
Normaal was 1 uur reparatietijd wat al beter was dan de voda tijd van 1 tot 2 weken, alleen door enorme toeloop werd het al vier uur. ben maar weer terug naar huis gegaan en ga hem zo halen.
Heel of stuk ik ben benieuwd. Met of zonder batterij kan zijn dat ze vinden dat ik toch naar voda moet ondanks dat zijn zeggen op hun website dat je het best naar de iStore kan.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Croga schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:21:
[...]

Tijd om eens naar de Nokias te kijken.... De intensieve gebruikers trekken 2.5 dagen, de "normale" gebruikers meer dan 4 (inclusief WiFi, Bluetooth en autoritten van 300 kilometer).
Ja, ook ik was erg verast.
Gecondoleerd met je verassing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ErikRo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:17:
Werd bij mij wel moeilijk gedaan vandaag omdat hij al een keer bij Voda was geweest voor reparatie van de beruchte aan/uit knop.
Dat zou door voda naar een illegale reparateur kunnen zijn gebracht die slechte reparaties uitvoert waardoor zij niets mochten doen en ik hem niet met nieuwe batterij zou terugkrijgen. Verder moest ik tekenen dat als hij stuk zou gaan omdat het glas stuk sprong bij reparatie (men zag namelijk een minuscuul deukje op de hoek dus mogelijk spanning op glas) dat ik dan niks vergoed zou krijgen en het gevalletje jammer dan zou zijn.
Normaal was 1 uur reparatietijd wat al beter was dan de voda tijd van 1 tot 2 weken, alleen door enorme toeloop werd het al vier uur. ben maar weer terug naar huis gegaan en ga hem zo halen.
Heel of stuk ik ben benieuwd. Met of zonder batterij kan zijn dat ze vinden dat ik toch naar voda moet ondanks dat zijn zeggen op hun website dat je het best naar de iStore kan.
[/quote

Twee vrienden van me hebben hun iphone 5 individueel laten opsturen door een APR, waarbij ze beiden LICHTE valschade hadden (paar zeer kleine deukjes/krasjes op de hoekjes/rand van de iphone).

De 1 heeft te horen gekregen dat Apple niet repareert omdat er "teveel schade is" en de ander heeft zijn telefoon teruggerkegen met nieuwe accu, camera en sluimerknop.

In een APR hoorde ik zelf dat Apple niet repareert als: er niet-orginele onderdelen inzitten, en dat ze met "valschade" een gebarsten scherm bedoelen, omdat het risico groot is dat het scherm dan sneuvelt en de klant gaat claimen dat Apple het scherm moet betalen.

Kortom, er is geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:55
Ik ben net bij de Apple Store geweest vanwege een slechte accuduur. (iPhone 5 Refurbished) Met de accu is niets aan de hand. De boosdoener was een op de achtergrond vastgelopen Safari-proces. Het proces kon niet worden verbroken. Enige oplossing is een fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

*spam*

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 17-10-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe 5C 16GB en ik laad hem Voor de eerste keer op en hij zit al 3 uur in maar het rode streepje in het begin van het batterij tekentje. BLijft maar flikkeren, begin me een beetje zorgen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 21-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 22-02-2015 15:48 ]

Pagina: 1