Hey guys,
Ik denk dat mijn huidige 1TB externe harde schijf niet meer volstaatvoor mijn automatische back-up's en eigen data-opslag. Tevens ben ik op zoek naar een apparaat met meer mogelijkheden. Op een andere locatie heb ik een WD Live staan, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Veel kennis op gebied van netwerkschijven zelf heb ik niet, dus ik zou graag advies willen:
Eisen:
De initiële router is een KPN V8 (nieuwste model) en de tweede AP is een relatief eenvoudige TP-Link WA901ND, beide 802.11N. Ertussen zit nog een simpele 5-poort switch. Ik ben niet van plan deze routers in de nabije toekomst te vervangen.
Wie o wie kan mij goede voorbeelden geven van producten die uitstekend geschikt zijn aan mijn wensen?
Overige informatie/vragen
In dit huis bevinden zich twee Access Points, waarbij de tweede LAN aangesloten staat op de initiële AP. Het lijkt mij dat de schijf alleen bereikbaar is wanneer ik verbonden ben met het AP waar de schijf op aan gesloten is - Of kan ik 'm aansluiten op de Initiële router/AP en vervolgens toegang hebben op beide netwerken?
Wat voor draadloze overdrachtssnelheden kan ik ongeveer verwachten?
Ik denk dat mijn huidige 1TB externe harde schijf niet meer volstaatvoor mijn automatische back-up's en eigen data-opslag. Tevens ben ik op zoek naar een apparaat met meer mogelijkheden. Op een andere locatie heb ik een WD Live staan, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Veel kennis op gebied van netwerkschijven zelf heb ik niet, dus ik zou graag advies willen:
Eisen:
- Binnen budget van ~ €100, maximaal €125, wanneer dit écht een verbetering is, bij voorkeur max € 100.
- Toegang via USB 3.0 (met name voor initiële backup)
- Beschikbaar binnen mijn thuisnetwerk, draadloos bereikbaar vanaf mijn MacBook. (Lijkt mij kwestie van aansluitbaar op router? - Initiele KPN router ondersteunt Gigabit LAN en heeft een USB3.0 poort)
- Ten alle tijden automatisch bereikbaar/direct verbonden, zonder in te hoeven loggen (zodat Mac automatisch backups kan maken, zonder dat ik eerst de externe schijf moet 'verbinden'; dit is op de WD Live namelijk verplicht..)
- Bruikbaar voor OS X eigen Time Machine (voor Back-up's)
- Beschikbaar vanaf Mac en kan 4GB+ bestanden aan (Dus geen NTFS/Fat32 schijf)
- 2TB/+
- Geoptimaliseerd voor Mac?
- Leuk design (?
)
De initiële router is een KPN V8 (nieuwste model) en de tweede AP is een relatief eenvoudige TP-Link WA901ND, beide 802.11N. Ertussen zit nog een simpele 5-poort switch. Ik ben niet van plan deze routers in de nabije toekomst te vervangen.
Wie o wie kan mij goede voorbeelden geven van producten die uitstekend geschikt zijn aan mijn wensen?
Overige informatie/vragen
In dit huis bevinden zich twee Access Points, waarbij de tweede LAN aangesloten staat op de initiële AP. Het lijkt mij dat de schijf alleen bereikbaar is wanneer ik verbonden ben met het AP waar de schijf op aan gesloten is - Of kan ik 'm aansluiten op de Initiële router/AP en vervolgens toegang hebben op beide netwerken?
Wat voor draadloze overdrachtssnelheden kan ik ongeveer verwachten?
[ Voor 3% gewijzigd door Sjeefr op 27-08-2014 12:58 ]