Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 17:20

T1eA

Browser

Topicstarter
Goedemiddag mede Tweakers ik zit met een bepaald soort frustratie/verbazing/ongeloof de laatste tijd op Marktplaats en V&A. Dit aangespoord doordat ik zelf een PS4 zocht (en inmiddels heb gevonden) en ik nu opzoek ben naar een PS4 voor mijn broertje.

Het zit namelijk zo. Met de PS2 en PS3 was ik de eerste die zo'n ding had waardoor je dus ook de volle mep betaald. Nu keek ik naar mijn PS3 Dikzak-versie en na al die jaren (en waarschijnlijk hoe ik mijn spullen behandel) werkt hij nog prefect. Dit heeft mij doen besluiten een PS4 te kopen via MP of V&A (met bon).

Na wat zoekwerk kwam ik tot mijn verbazing heel veel kale (standaard doosinhoud) PS4 tegen in de prijsrange van 350 ~ 400 euro. Dit terwijl hij via de goedkoopste webshop 365 euro is, gloednieuw!, zelfs bij BS TRU en andere winkels gaat de prijs zelfs naar de 380 euro.

Wanneer ik mensen confronteer met de prijzen van de console of spellen inclusief link krijg ik vaak de reactie terug "ja maar ik heb dit en dit betaald".
Ben ik de enige die dit zo ziet of zijn er andere mensen die deze frustratie/verbazing/ongeloof met mij delen?

Ik probeer niet alles voor een prikkie te krijgen maar in het geval van de PS4 hanteer ik de nieuwprijs van 365 euro en dus ben ik bereid voor een tweedehands variant 300 euro te betalen. Met een spel houd ik gewoon aan de helft van de nieuwprijs dus bijvoorbeeld NFS:Rivals 40 euro nieuw dan bied ik 20 euro.
Zo zijn er wel meer spullen op mijn "wishlist" die ik via marktplaats probeer te vinden en te kopen maar waar de verkoper vaak veel te dicht op de nieuwprijs gaat zitten waardoor ik het liever nieuw koop.

Mijn vraag is dus ben ik niet reëel? Hoe zijn jullie ervaringen en meningen?

Oja ik heb uiteindelijk een PS4 met Watch Dogs voor 330 euro aangeschaft. Naar mijn mening een nette prijs als ik in de Pricewatch kijk. Dus het kan wel, maar heb ik geluk gehad of verkoopt de rest gewoon niks..

PS Ik hou trouwens de PS4 aan omdat dit Tweakers is maar zoals ik al aangaf merk ik dit met veel spullen kasten, portable speakers en andere spullen.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ik denk dat je heel reeel bent. Ik zie het ook heel vaak bij computerartikelen bv routers, de prijzen die mensen daar nog voor durven te vragen terwijl je ze nieuw voor hetzelfde hebt en dan heb je ook nog een veel modernere router.

Aan de andere kant, mensen zullen wel de ervaring hebben dat het werkt, anders zou niemand nog wat verkopen. Ik zou er als verkoper ook niet echt mee zitten dat iemand bereid is aan mij de nieuwprijs te betalen voor een tweedehands artikel.

Maar het maakt Marktplaats wel minder leuk en aantrekkelijk. Vroeger kon je vaak voor een prikje een goed artikel kopen. Koper blij omdat ie voor weinig iets heeft gekocht, verkoper blij omdat er weer iemand blij mee is. Maar dat werkt natuurlijk niet meer als mensen de hoofdprijs gaan vragen.

En dan heb ik het nog niet over de hordes (web)winkels die je eerst voorbij moet bladeren. En de mensen die telefoontoebehoren zoals hoesjes en kabels gewoon in de rubriek telefoons zetten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:43
Welk in de nieuwe online verkoop wereld :-) Mensen verwachten bijna hetzelfde terug te krijgen dan wat ze er voor betaald hebben. Gewoon lekker verder snorren en hun geen aandacht geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

Vraag en aanbod.. :? Blijkbaar betalen mensen die prijzen dus worden ze voor die prijzen online gezet. Zelfde als Apple meuk toch? Als het niet wordt verkocht gaan de prijzen vanzelf naar beneden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was van de week nog op de radio en in het nieuws dat je bij veilingen in de gaten moet houden dat de prijs die je biedt niet meer is dan de nieuwwaarde. Dus je ervaringen zijn niet zo gek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dubbeltje op de eerste rang noemen we dat. En er zijn genoeg mensen gek om het wel te betalen. Ik deel je mening overigens. Het zal mij roesten wat de gebruiker er voor betaald heeft maanden terug. Je kijkt naar de waarde (nieuw) nu als je het in de winkel koopt en kijkt dan naar de afschrijving.

Een PS 4 voor 400 verkopen als ze nieuw in de doosch 365 zijn is natuurlijk larie en compleet niet realistisch. Gewoon laten gaan dus ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:54:
Het was van de week nog op de radio en in het nieuws dat je bij veilingen in de gaten moet houden dat de prijs die je biedt niet meer is dan de nieuwwaarde. Dus je ervaringen zijn niet zo gek,
En vergeet btw, en veilingkosten wanneer van toepassing daar ook niet in mee te rekenen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind dat je nog veel risico neemt voor die 30 euro die je bespaard, dat is minder dan 10% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38

St@m

@ Your Service

Mijn PS4 die ik (waarschijnlijk) volgende week ga verkopen met Watch Dogs en AC: Black Flag gaat ook met een vraagprijs van 375 op internet. Zie wel of ik hem verkoop.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Kwestie van vraag en aanbod. Zie je uiteindelijk dat je je PS4 niet voor het door jou gewenste bedrag verkoopt kan je altijd nog naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Wil zelf eigenlijk altijd zo snel mogelijk van m'n aangeboden spullen af en vraag lekker weinig om geen last te hebben van belachelijke biedingen en andere mongoloïde reacties van de gemiddelde MP-patiënten.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:03
Ik ben er ondertussen ook wel een beetje klaar mee. Vaak zie ik prijzen die net onder de nieuwprijs liggen, maar dan verwacht ik dat ik met onderhandelen toch nog wel een gedeelte eraf kan krijgen. Ik ben namelijk niet van plan om meer dan 80% van de nieuwprijs te betalen (al dan niet of wel inclusief verzendkosten). Maar nee hoor, denk maar niet dat ze daar aan mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tweedehands kopen brengt altijd risico's met zich mee. Als hun vraagprijs niet (genoeg) onder de nieuwprijs zit, dan is tweedehands kopen gewoon het risico niet waard.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heb je nog de garantie. Deze is ook korter dan wanneer je hem 2ehands koopt. En ik vind het ook belachelijk dat de prijzen voor 2ehands bijna gelijk zijn.

Ook de mensen welke een (niet uitgepakte) console aanbieden. Waarom heb je hem dan gekocht. Bij de release kan het nog om winst gaan, maar nu is dat echt niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
en dan ook nog andersom, probeer zelf maar eens je PS3 te verkopen voor een "redelijk" bedrag.
zelfs voor €100 incl controllers en games raak je hem nog niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen met HKXS is er Marktplaats... ik word er gek van. Dit soort algemene "rants" horen verder niet in het Shopping Forum :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.