Zoals ik al eerder aangaf zou ik meteen een verse install gedaan hebben. Dat je na een mandatory password change wil uitzoeken waarom iets gebeurd begrijp ik maar ik zou altijd een verse install gedaan hebben
.
Verwijderd
Je hebt nu zoveel gedoe met je computer, dat ik zelf voor een herinstallatie zou kiezen. Even een backup van je data (voor zover je die nog niet hebt) en even door de zure appel heen bijten. Password change zoals hierboven staat en dan ben je hopelijk van al het gedoe af.
Ga ik nu ook doen, maar ik was gewoon benieuwd waar het nou precies vandaan zou kunnen komen. En dat lukt me dus nooit meer na een her-installatie...
Inderdaad, Backup maken met Time Machine voor de zekerheid. MacBook opstarten met CMD+R en opnieuw installeren. Met time machine kan je dan eventueel je data terug zetten. Alhoewel ik verwacht dat het niet nodig is.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:17:
Je hebt nu zoveel gedoe met je computer, dat ik zelf voor een herinstallatie zou kiezen. Even een backup van je data (voor zover je die nog niet hebt) en even door de zure appel heen bijten. Password change zoals hierboven staat en dan ben je hopelijk van al het gedoe af.
Norton is niet het beste antivirus programma voor de mac er zijn andere gratis virus scanners voor de mac zoals bitdefender, avast, kaspersky, camclav, er zijn er nog meer gratis mac virusscanners, maar Norton wordt beschouwd als een slechte.
Met het programma 'Etrecheck' kun je nagaan wat er geinstalleerd is op je mac. Etrecheck is een soort systeem informatie 'on steroids', het geeft informatie over alle geïnstalleerde hard en software, geïnstalleerde kernel extensies, maar ook software die te oud is of niet geinstalleerd is. Mogelijk dat er iets in het overzicht staat dat jij niet hebt geinstalleerd.
http://www.etresoft.com/etrecheck
Verder heeft het programma 'Activity monitor' (Nederlands: Activiteitenweergave?) een ingebouwde functie om je mac te diagnosticeren: in Activity monitor ga naar menu 'View' en en selecteer de optie:'Run System Diagnostics...".
Dit kan enige tijd duren, als deze diagnose klaar is wordt er een nieuw finder window geopend met zip file waarin de resultaten van diagnose test staan.
En er is iets zoals het adware removal programma voor de mac, is een geavanceerd Applescript dat verschillende bekende 'adwares' kan verwijderen, mogelijk kan dit ook helpen.
http://www.thesafemac.com/art/
hth
Met het programma 'Etrecheck' kun je nagaan wat er geinstalleerd is op je mac. Etrecheck is een soort systeem informatie 'on steroids', het geeft informatie over alle geïnstalleerde hard en software, geïnstalleerde kernel extensies, maar ook software die te oud is of niet geinstalleerd is. Mogelijk dat er iets in het overzicht staat dat jij niet hebt geinstalleerd.
http://www.etresoft.com/etrecheck
Verder heeft het programma 'Activity monitor' (Nederlands: Activiteitenweergave?) een ingebouwde functie om je mac te diagnosticeren: in Activity monitor ga naar menu 'View' en en selecteer de optie:'Run System Diagnostics...".
Dit kan enige tijd duren, als deze diagnose klaar is wordt er een nieuw finder window geopend met zip file waarin de resultaten van diagnose test staan.
En er is iets zoals het adware removal programma voor de mac, is een geavanceerd Applescript dat verschillende bekende 'adwares' kan verwijderen, mogelijk kan dit ook helpen.
http://www.thesafemac.com/art/
hth
Dat is juist het commando om te scannen op dergelijke scripts.Wootism schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:28:
[...]
Dat het uren kan duren maakt me niet uit, maar hoe kan ik de inhoud van al mijn bestanden scannen op dit scriptje?
Ik zou een externe harde schijf opzoeken, opstarten van installatiemedia, de hele interne schijf kopiëren naar de externe (met `dd` bijvoorbeeld, want Time Machine beperkt zich grotendeels tot gebruikersdata; wel heel goed oppassen wat je doet, want een typefoutje kan catastrofaal zijn) en later daarmee op je gemak uitzoeken hoe dit in elkaar stak. Ondertussen de laptop opnieuw installeren en weer gebruiksklaar maken.
[ Voor 40% gewijzigd door Z-Dragon op 07-09-2014 17:00 ]
^ Wat hij zegt.
hmm ben ook wel benieuwd .. maar geloof dat de TS nu zelf een beetje "fuck you" zegt .. en geen zoetsappige update meer geeft

TS had dus al een herinstallatie gedaan, dus achter de oorzaak zullen we waarschijnlijk nooit komen. Aangezien verdere discussie weinig zin meer heeft, gaat dit topic op slot. Mocht de TS nog een update hebben, dan kan hij contact opnemen met een mod om het topic weer te openen.Wootism schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:51:
Ga ik nu ook doen, maar ik was gewoon benieuwd waar het nou precies vandaan zou kunnen komen. En dat lukt me dus nooit meer na een her-installatie...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.