Ey!! Macarena \o/
Sowieso stelt Ziggo op hun website ook gewoon dat het voor maar twee apparaten tegelijkertijd werkt:
Het nieuwsartikel lijkt me dan ook gewoon correct.het gebruik van WifiSpots op twee apparaten is inbegrepen bij uw internetabonnement en kost niets extra
[ Voor 51% gewijzigd door Cloud op 27-08-2014 12:03 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Misschien is het wel maximaal 2 verschillende klanten (logins) per wifispot.. En ik gebruik natuurlijk gewoon mijn eigen login/wachtwoord op die devices, en dan spreek je eigenlijk over maar 1 klant tegelijk..
Ik zal - als ik thuis ben - m'n modem eens uitgooien. Er zitten in het gebouw waar ik woon nog een flink aantal mensen met Ziggo.
Edit: Nou, zoals je ziet heb ik 3 devices er aan hangen, wat nog altijd meer dan 2 is
[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 27-08-2014 12:11 ]
Ey!! Macarena \o/
Je krijgt van ziggo een toegangscode tot die spot. Met die toegangscode kun je met max 2 apparaten verbinding maken.
dus max 2 telefoons uit je gezin of 1 telefoon en een tablet het derde device waarmee je verbinding probeert te maken krijgt geen verbinding.
Edit:
Ik heb wifi-spots ingesteld toen er nog geen certificaten werden gebruikt, dat is een tijdje terug verandert. Al mijn devices zitten dus zonder server-verificatie verbonden. Misschien dat die beperking van 2 alleen is als je die certificaten gebruikt..
[ Voor 45% gewijzigd door RaZ op 27-08-2014 12:44 ]
Ey!! Macarena \o/
Artikel klopt dus wel
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Probeer het eens met certificaat in plaats van constant te zeggen dat 3 groter is dan 2RaZ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:43:
[afbeelding]
Hoeveel is 3? groter of kleiner dan 2?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En wie heeft het over een slogan die niet klopt....Wij stellen technologie op de proef
[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 27-08-2014 19:57 ]
Ey!! Macarena \o/
Zoals hierboven al gezegd door iemand, als jij GEEN cert gebruikt, hoe moeten ze dan in godsnaam tellen met hoeveel devices jij op WiFi zit? Dat kan niet he... dat jij hun nieuwe techniek (die ze aanprijzen in reclame) niet wil gebruiken is niet hun probleem.RaZ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:54:
En waarom zou ik dat gebruiken, daar heb ik allenmaar mijzelf mee... Tot dusver klopt het artikel gewoon niet... Als er een max van 2 zou zijn,. had ik nooit met 3 devices online kunnen komen zoals het artikel zou beweren.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dus grofweg zeggen dat je niet met meer dan 2 devices online kan, is simpelweg fout. Was dat juist geweest, had ik geen screenshot van 3 devices kunnen maken.
En over welke nieuwe techniek heb je het dan?
Ey!! Macarena \o/
Nogmaals mijn vraag: probeer nu eens met jouw drie devices tegelijkertijd op een ander Wifispot-accesspoint online te gaan dat niet je eigen modem is. Volgens mij heeft het niet eens met certificaten te maken. Ik denk dat het gewoon een uitzondering is om die limiet niet te hanteren als het je eigen modem is. Wat erg logisch is omdat je devices niet kunt forceren om met je thuisnetwerk te verbinden, in plaats van het Wifispot, als je thuis bent. Een van de redenen waarom ik het op mijn telefoon niet gebruik omdat ik anders mijn NAS niet kan bereiken.
Maar zelfs al zou het voor jou overal werken, Ziggo stelt op de site én in de voorwaarden dat het maximum van twee apparaten bestaat en gehanteerd wordt. Ze noemen het in de reclame echter 'onbeperkte toegang'. Dát is waar het artikel over gaat en dat blijft gewoon kloppen. Of er nu een bug in het hanteren van die limiet zit of niet, verandert daar niets aan.
Juist vanwege die feature van die wifi-spot heb ik m'n shell-accounts kunnen opheffen.
Dan komen we dus op het volgende.. Dat testen kan dmv m'n modem uit te zetten (en de pi's verplaatsen, want ze ontvangen op die plek niks behalve m'n eigen modem), en daarmee raak ik m'n irc-channels kwijt (er draaien geen services).
En dat is niet echt een optie.. De Pi's down gooien waar ze nu liggen kan zonder problemen, omdat ze behalve wirelss op de wifi-spots ook via lan verbonden zijn. Die dingen gewoon de adapter er uit trekken zonder ze down te gooien geeft weer kans op een corrupted SD-card. Toevallig van de week nog gehad tijdens het updaten van raspbian.
De kans dat het mis gaat is mij te groot.
Ey!! Macarena \o/
Ik ben helemaal geen stagiair
Ey!! Macarena \o/
Doet mij toch vermoeden dat ze bedraad werken
Jij of elke andere klant kan met 2 apparaten verbinden, maar dat zegt niet dat er maar 2 gebruikers op een wifispot in kunnen loggen. daar is gewoon 10mbit voor gereserveerd.
WifiSpots van Ziggo heeft de volgende specificaties:
WifiSpots van Ziggo heeft de volgende specificaties:
maximale snelheid per WifiSpot: 10 Mbit/s
maximale snelheid per gebruiker: 5 Mbit/s
geen datalimiet
Het bereik en de snelheid van een Wi-Fi netwerk zijn sterk afhankelijk van onder andere de afstand tussen zender en ontvanger, externe storingsbronnen en de aanwezigheid van andere Wi-Fi netwerken. Ziggo kan geen garanties geven over het bereik en de snelheid van het draadloze WifiSpots netwerk.
en we hebben het over de wifi spot he niet over je normale ap waar je als klant de volle bak krijgtBij elke 'Ziggo WifiSpot' of 'UPC WifiSpot' is de bandbreedte voor gasten beperkt tot maximaal 3 Mbps per gebruiker en er kunnen maximaal 20 gebruikers gelijktijdig op één modem van de WifiSpot gebruik maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 28-08-2014 14:32 ]
Pi 1:fish schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:29:
Bij je laptop staat wireless, en bij je pi's ethernet
Doet mij toch vermoeden dat ze bedraad werken
Jij of elke andere klant kan met 2 apparaten verbinden, maar dat zegt niet dat er maar 2 gebruikers op een wifispot in kunnen loggen. daar is gewoon 10mbit voor gereserveerd.
en we hebben het over de wifi spot he niet over je normale ap waar je als klant de volle bak krijgt
pi@Playground ~ $ ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr b8:27:eb:b3:07:1d
inet addr:192.168.178.254 Bcast:192.168.178.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:39428 errors:0 dropped:36 overruns:0 frame:0
TX packets:2259 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:3916050 (3.7 MiB) TX bytes:310498 (303.2 KiB)
wlan0 Link encap:Ethernet HWaddr 64:d1:a3:2b:aa:d8
inet addr:10.41.21.77 Bcast:10.47.255.255 Mask:255.240.0.0
RX packets:5575 errors:0 dropped:53 overruns:0 frame:0
TX packets:4534 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:4346267 (4.1 MiB) TX bytes:2945887 (2.8 MiB)
Pi 2:
pi@Port-Box ~ $ ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr b8:27:eb:b0:4e:a3
inet addr:192.168.178.253 Bcast:192.168.178.255 Mask:255.255.255.0
RX packets:9846 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:556 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:1021731 (997.7 KiB) TX bytes:103472 (101.0 KiB)
wlan0 Link encap:Ethernet HWaddr 80:1f:02:70:28:b1
inet addr:10.41.170.9 Bcast:10.47.255.255 Mask:255.240.0.0
RX packets:12408 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:23258 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
RX bytes:1390270 (1.3 MiB) TX bytes:2270641 (2.1 MiB)
/etc/network/interfaces
auto lo iface lo inet loopback allow-hotplug eth0 auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.178.253 netmask 255.255.255.0 iface default inet dhcp allow-hotplug wlan0 auto wlan0 iface wlan0 inet manual wpa-roam /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf
Waar de andere Pi het IP 192.168.178.254 heeft gekregen.
/etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf:
# IEEE 802.1X with dynamic WEP keys using EAP-PEAP/MSCHAPv2
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
network={
ssid="Ziggo"
key_mgmt=WPA-EAP
eap=PEAP
phase2="auth=MSCHAPV2"
identity="mijn login"
password="mijn wachtwoord"
}
En ja, 1 van de Pi's lijkt niet al te best, maar ondervind geen last van de packetdrops.
Hoop dat dit de verwarring uit de lucht helpt of het bedraad is of niet.. Ja, ze zijn beide bedraad, en ja, ze zijn ook beide wireless...
Als ik ze niet bedraad had aangesloten, zouden ze direct niet meer toegankelijk zijn. Nu kan ik er nog inkomen met SSH om updates te draaien en m'n scripts te downloaden vanaf m'n webserver (die lokaal op de laptop draait).
Ey!! Macarena \o/
Je roept iets en weigert vervolgens te testen/onderbouwen op een andere hotspot dan die van jezelf.
Typisch 'korreltje zout' topic.
Ik heb namelijk al eens geprobeerd om 1 van de Pi's naar de slaapkamer te verplaatsen, om zo dichterbij de router van de buuf te zitten. Toch begon de Pi verbinding te maken met mij eigen router, immers was dat signaal veel sterker.
Doordat ik tevens geen toegang meer had tot de Pi via SSH, en geen normale shutdown kon doen, de stekker er maar uitgetrokken. Dat is hoogstwaarschijnlijk gedaan op het moment dat de Pi bezig was met schrijfacties, en kon ik alles weer opnieuw installeren.
Goed en wel. Nu kan je in wpa_supplicant ook het mac-adres zetten, zodat ie 100% naar een andere router gaat, en niet een andere. Dat is geen enkel probleem. Of dit in Andriod ook kan weet ik niet, De tablet op de slaapkamer connect'ie ook naar m'n eigen router. Dan zal ik fysiek m'n huis uit moeten, en dan kan ik nog moeilijk zien of ie op mijn router zit of een andere.
Om dat te doen, zal ik ze dus moeten verplaatsen, en dan weer down gooien door gewoon de spanning er af te halen zonder ze normaal down te kunnen gooien met als gevolg dat ik daarna weer uren bezig ben de boel weer draaiende te krijgen.
Daar draaien ik geen servers met services voor..
Mocht iemand zijn/haar logingegevens willen doorgeven, kan ik natuurlijk op andermans account verbinding maken met m'n eigen router. Op MijnZiggo kan je je wachtwoord resetten, dus na 15 minuten heb ik die info dan toch niet meer nodig..
2 netwerkkabels van 50 meter kopen voor een test gaat mij een stap te ver.
Ey!! Macarena \o/