Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop upgraden

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 11:01
Niet helemaal zeker of dit de juiste groepering is.
Omdat het 2 kleine vraagjes zijn.

Ik wil de laptop van mijn ouders (17inch asus model augustus 2011) upgraden met een ssd en extra geheugen.

Drie korte vraagjes:
1. Sata 2 en 3 zijn compatible met elkaar?
2. Moet ik nog iets in bios veranderen bij mijn pc moest hij op ahci gezet worden maar ik weet niet of dat kan bij de laptop. Het lijkt mij dat ik windows opnieuw moet installeren want een kopie van de harde schijf zal niet werken.
3. Voor dual channel geheugen, moet dat perse hetzelfde merk zijn of hoef ik alleen dezelfde hoeveelheid en snelheid bij te prikken?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Wat zijn de specs van de computer en is het echt zo traag? Hebben ze wel meer geheugen nodig bijvoorbeeld? Een SSD is altijd prettig, maar hoeft niet altijd nodig te zijn. Voor je vragen:
1: Ja.
2: Kan zo zijn, moet je even in de BIOS kijken of die instelling erop zit.
3: Nee, zorg wel dat het geheugen compatible is. Meeste bekende merken voldoen en zorg dat je de goede snelheid hebt.

• icecreamfarmer
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:43:
Wat zijn de specs van de computer en is het echt zo traag? Hebben ze wel meer geheugen nodig bijvoorbeeld? Een SSD is altijd prettig, maar hoeft niet altijd nodig te zijn. Voor je vragen:
1: Ja.
2: Kan zo zijn, moet je even in de BIOS kijken of die instelling erop zit.
3: Nee, zorg wel dat het geheugen compatible is. Meeste bekende merken voldoen en zorg dat je de goede snelheid hebt.
Ja en ik denk dat het de trage HDD is. Voor een core i5 heeft dat ding altijd langzaam aangevoeld.
Langzamer dan mijn core duo uit 2008 met zijn 7200 schijf.
Geheugen niet perse nodig maar dat kost niet veel en maakt het gelijk dual channel.
Bedoeling is dat die laptop er weer jaren tegenaan kan.

3. Hoe zie ik dat? Van de handleiding wordt ik niets wijzer.

Overigens is het mogelijk om heel de c schijf te kopieren naar de ssd zodat ik windows niet opnieuw hoef te installeren. Ind e laptops passen 2 hdd dus ik plaats er een naast de huidige.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-08-2014 13:09 ]

Verwijderd

Met CPUID kun je denk ik wel het aantal MHz van het geheugen zien. Ik zelf ben een voorstander van alles opnieuw installeren. Krijg je ook niet al die rotzooi van de notebook fabrikant mee. Je kunt dan alles zelf selecteren welke software wel nuttig is, zoals van de softkeys. Zeker Windows 7 is gemakkelijk te downloaden van een normale server: http://answers.microsoft....16-4b70-92f7-1c8486a46ebf

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 13:25 ]

• icecreamfarmer
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:23:
Met CPUID kun je denk ik wel het aantal MHz van het geheugen zien. Ik zelf ben een voorstander van alles opnieuw installeren. Krijg je ook niet al die rotzooi van de notebook fabrikant mee. Je kunt dan alles zelf selecteren welke software wel nuttig is, zoals van de softkeys. Zeker Windows 7 is gemakkelijk te downloaden van een normale server: http://answers.microsoft....16-4b70-92f7-1c8486a46ebf
Frequentie weet ik al ik heb hem open geschroefd.

• icecreamfarmer
Dit besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 40,-€ 40,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,80€ 89,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,80

Dat zou goed moeten zijn.

Verwijderd

Eigenlijk zou ik het geld van het geheugen in hun zak houden. Als ze enkel standaard dingen doen komen ze nooit aan de 4GB.

• icecreamfarmer
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:38:
Eigenlijk zou ik het geld van het geheugen in hun zak houden. Als ze enkel standaard dingen doen komen ze nooit aan de 4GB.
Maar de dual channel helpt wel en mijn moeder speelt flash games die nog weleens veel geheugen gebruiken.
Ze zitten vaak op 75%.

Prijs van het geheugen viel wel tegen.
Ik heb in 2012 16 gig voor €85 gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-08-2014 11:42 ]

Pagina: 1