Toon posts:

Slimline A/V receiver met 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een 5.1 A/V receiver die een hoogte heeft van +/- 10cm.

Wat is je budget?
Max 500EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Setup momenteel: PS3, HTPC en een 5.1 surround set: 4x Focal SIB, 1x Focal SIB XL & 1x B&W ASW610 subwoofer. TV moet ik nog aankopen. Heb al 4 jaar lang een Onkyo TX-SR607 waar ik zeer tevreden van ben. Probleem is, de nieuwe TV kast heeft schappen van slechts 13cm hoog.. De versterker staat dus op de kast en dat vinden we niet zo mooi.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij Onkyo hebben ze geen slimline modellen, jammer! De kleinste modellen zijn nog steeds 15cm hoog.. Ik heb reeds een Pioneer VSX-S510-K gevonden voor 350EUR en een Yamaha RX-S600 voor 499EUR. Ook bij Marantz vind ik een kanshebber, namelijk de NR1604 voor 449EUR.

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand aanraders? Ik heb over de Pioneer versterkers nog niet zoveel goeds gehoord.. Yamaha & Marantz zou wel top moeten zijn? Bij Denon vind ik ook geen lage modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 09:47 ]

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
What-hifi is over die Yamaha wel te spreken, maar vinden het ook weer geen hoogvlieger. Dan zijn ze hier over de Marantz NR-1604 toch wat meer te spreken. Over die Pioneer kan ik zo weinig vinden.

Persoonlijk zou ik voor de Marantz gaan in deze vergelijking, die worden door testers en gebruikers vaak muzikaal iets hoger aangeslagen dan die andere 2 merken, maar dat is oa afhankelijk van de gebruikte speakers, akoestische eigenschappen van de (woon)kamer, en vooral persoonlijke smaak.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^ Dat. En met name het laatste, het is smaak. Zo vind ik een Marantz-versterker steriel en rustig en klinken en een Yamaha fel en helder. Welke van de 2 je mooier vindt, dat is lastig te zeggen omdat dat afhangt van je smaak.

Persoonlijk zou ik voor de Marantz gaan omdat ik deze ken en ook de afstansbediening overzichtelijker vind ogen dan die van Yamaha. Maar dat zijn slechts my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 20:21

JT

VETAK y0

Vergeet niet dat de Pioneer met z'n klasse D versterker een groot voordeel heeft in krappe ruimtes als het gaat om warmte ontwikkeling/koeling. Mijn Pioneer (niet slimline) met klasse D klinkt erg fijn vind ik.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
JT schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:52:
Vergeet niet dat de Pioneer met z'n klasse D versterker een groot voordeel heeft in krappe ruimtes als het gaat om warmte ontwikkeling/koeling. Mijn Pioneer (niet slimline) met klasse D klinkt erg fijn vind ik.
Ik vond de Sony elektronica die ik gehoord heb, HT-setjes en receivers met S-master (hun smaak van klasse D) versterkers, dan weer klinken als een schelle sissende slang, daar kon ik niet lang naar luisteren zonder hoofdpijn te krijgen. Dat geeft mij dan toch ergens onbewust een zekere aarzeling om zo'n Pioneer klasse D receiver te gaan beluisteren, Maar misschien dat zij wel voor elkaar krijgen met klasse D wat Sony volgens mijn oren niet lukte.

Typisch iets voor TS om zelf te gaan beluisteren lijkt me, als het wel bevalt zijn de koeling ism de beperkte ruimte mogelijk inderdaad een pré. Alhoewel Marantz met de NR-xxxx serie bij mijn weten ook geen problemen met de koeling heeft.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 20:21

JT

VETAK y0

Ik kan ook genoeg brakke klasse AB versterkers opnoemen maar toch vermoed ik dat je een klasse AB versterker hebt :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:44

DjVe

Hatsaflats!

Pioneer heeft echt prima klasse D versterkers hoor. Een vriend heeft de 510 staan op een stel Teufel Ultima 20 speakers en dat klinkt best goed hoor. De marantz is ook prima, maar wordt wel een stuk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferry100nl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-11-2023
Wat is het uit eindelijk geworden, sta nu voor het zelfde dilemma
Pagina: 1